Vi som är 30 + och vill bli gravida nu!
Jag har läst någonstans att mitt val kvinna och ren folsyra är bra. Vet inte vart.
Jag har läst någonstans att mitt val kvinna och ren folsyra är bra. Vet inte vart.
Torsdag den 14/8 är det bim.
I morse visa min monitor låg fertilitet.
Nu är det jobbigt att bara vänta. Vill juh veta .
Jag köpte mig en clear blue fertilitets monitor.
Varje morgon vid 5:30 startar jag den, den säger den till om jag ska kissa på en sticka. Sen läster monitorn av stickan och visar, låg, hög eller maximal fertilitet.
Hoppas att det fungerade :)
Josmo, hur tänker du/ ni kring antalet tillfällen ni har mys innan äl och under äl?
Nej, du väljer själv vilken tid på dagen som du vill kolla. Men när du har ställt in monitorn så ska du starta den samma tid med en 1,5 timmar före eller 1,5 timmar efter.
Jag valde 5;30, jag börjar alltid jobba kl 08;00 måndag fredag, på helgerna är jag oftast kissnödig samma tid som på vardagarna omkring 5:30-6:00.
Ifrån dag 6 i cykeln till dag 14 bad den mig om en sticka, nu efter äl så ber den inte om detta. Den räknar dagar, är lätt att läsa av samt visar, låg, hög och maximal fertilitet.
Första månaden jag använde den. Vi får de om det har gett resultat ;)
Att vänta på Bim är så långsamt.
Förra månaden var min mens två dagar sen.
Monitorn köpte jag på Apoteket för nästan 2000kr, sen stickor för 300kr och sen batterier. Har sett att man kan köpa på nätet där kostar den 1500kr. När jag fick mens sist var jag så besviken och ledsen :( så jag åkte och köpte en. Hade inte tid att vänta på den ifrån nätet, då man ska starta den på mensens första eller andra dag.
Bim fredag v 33 om jag inte mins fel.
Nu skrev jag fel, bim 14/8 är en torsdag :)
Rebeck84a. Du tog testet på bim +2 va?
Jag har läst att man kan testa redan bim -4
Vad tror ni? Det är så trist att vänta :(
Om jag har bim den 14/8 så borde jag då kunna testa om om en vecka? Söndag den 10:e?
Förra gången då hade vi semester och vi försökte inte till 100%. Jag hade inte läst på och jag hade inte börjar äta folsyra.
Jag drack vid ett par tillfällen och tänkte inte mera på det.
Nu har vi gått in för det till 100% Så jag kommer inte dricka alkohol mellan äl och bim, inte äta brie och hoppa över allt annat man bör.