• Sopan01

Vi som är 30 + och vill bli gravida nu!

Kroppen är så konstigt.. Känner mig lite förbryllad och frustrerad!! Ända sen vi började försöka har allt blivit upp och ner!! :)

• Sopan01
    frida-li skrev 2014-08-14 19:48:28 följande:

8 dagar kvar till BIM och "mensvärken" som jag känt sen några dagar efter ÄL upphörde idag. jag som hoppades på att att det var växtvärk. Fick hem ÄL-stickor och gravidtest med posten igår, va såklart tvungen att testa dem då. Negativt på båda. hoppas att det bara va för tidigt för ett plus.

Håller tummarna för dig!!
  • Sopan01

Vad ska bidrottninggele hjälpa till med? Jag höll i en burk nattljusolja idag men sen köpte jag tillslut bara vanliga folsyran..

Denna månad tar jag mina blodprover för utredning men nästa månad tänkte jag ev börja med något tillskott.

Sen vill jag också äta lite hälsosammare. Svårt att få till det ibland när frestelser dyker upp :)

Mitt i mensen här.. Längtar till nästa vecka då det börjar närma sig ÄL-tider!

• Sopan01

Jag har googlat på bidrottninggele... En del nämner lite flytande att det Främjar fertilitet genom att öppna blockeringar och spänningar. En annan sida tar upp aspekten att vanliga bin som inte äter gelén lever i 45-60 dagar och kan inte lägga ägg. Men bidrottningen som lever på gelén lägger varje dag ca 3000 ägg per dag i 5-8 år.

Kanske lite flummigt för en del men jag gillar tanken! Vet inte om det är i dryckesform eller piller man tar detta men ska testa!

Sägs även öka sexlusten :)

• Sopan01
    Sarah32 skrev 2014-08-19 15:32:58 följande:

vart köper man bidrottninggele?

Borde finnas i hälsokostbutiker.. Jag bor utomlands och här har vanliga apotek det.
  • Sopan01

Hej alma84 och alla!

Förstår helt klart stressen ni känner. Min man reser mycket och vid flera tillfällen har han varig borta runt ÄL. Det känns surt samtidigt så har jag under de månaderna andats ut lite och släppt fokus. Lite skönt med en paus. Tiden går ju fort ändå. Denna gång är det jag som åker bort. Denna månad är jag dock borta några dagar... Med oregelbunden cykel är det ju lite svårt att beräkna är ÄL ska vara men har vi otur hamnar det precis då.

Men som sagt, jag försöker se månader då man missar ÄL som en välförtjänt paus.

Jag har BIM runt 14/9.. Men sen också möte med doktorn och provsvar på utredning. Så denna månad är jag jätteavslappnad, oavsett vad som sker så väntar hjälp runt hörnet liksom.

Kram på er!

• Sopan01
    Stokke skrev 2014-08-27 20:07:19 följande:

Nu är det bara för oss att hoppas. Hoppas och vänta på bim. Vill så jätte gärna!
    Försöker minska ner på kaffet på jobbet.

Har slutat med morgonkaffet när jag kommer vid 7:30-8:00. Väntar till 9:00 när vi fikar. Hoppar över 11:00 kaffet. Hoppar över kaffet efter lunchen (svårast) dricker en kopp vid 15:00.
    Dricker aldrig kaffe hemma på helgerna. Utan endast om jag är borta eller fikar ute.

Åh jag vet.. Kaffet!! Så svårt. Gick över helt till koffeinfritt ett tag. Blev en vecka med huvudvärk och förstoppning så trodde såklart jag var gravid! Nu tar jag 1/2 koffeinfritt och 1/2 vanligt nescafe i kopparna.
  • Sopan01

Nu börjar väl en del närma sig BIM!? Jag är nog mitt uppe i ÄL.. Har ju inte testat utan bara regelbundet sex så får vi se vad som sker :)

Nyligen spenderat tid med gravida vänner.. Jobbigt ibland att vara glad för andras skull, iaf när de BARA ska prata om sin graviditet!

Svar på tråden Vi som är 30 + och vill bli gravida nu!