• jomso

Vi som är 30 + och vill bli gravida nu!

Hej,

Jag hänger också gärna med i denna tråden :)

Är 31 och vi försöker nu att få till ett syskon till vår dotter.

Har precis haft mens (och blev som vanligt otroligt besviken när den kom) och laddar nu för nästa försök... Tog ut min kopparspiral i januari och har försökt sedan dess (inte alla månader men nästan).

Delar gärna förhoppningar och frustration med fler i samma sits :)

• jomso

Stokke;

Stämmer bra med äl om ca 10 dagar, beräknat nästa söndag enligt P-tracker :)

Min dotter är 4,5 år och längtar enormt efter en bebis... Hon tror dock att man bara kan köpa bebisfrön på ICA och äta så får man en bebis i magen ;) om det ändå vore så enkelt...

Hon var inte planerad... Vi använde inget skydd, men försökte inte eller hur man ska uttrycka det :) Men jag blev gravid 8 månader efter att jag slutat med p-piller...

Usch denna hemska skengraviditet... Har känt av det varenda månad vi försökt. Har nu förstått att det är pms, men nu senaste gången hade jag inga känningar alls. Jätteknäppt :/

Jag håller tummarna för dig att det tagit sig denna gången! Hur länge har ni försökt?

Kram kram

• jomso

Sarah32:

Så har jag också tänkt varje gång "räcker det med de här gångerna vi haft sex"... känns som det aldrig räcker eftersom det inte tagit sig än, men rent teoretiskt räcker det med en spermie, en gång vid dagarna kring ÄL... tänk om det vore lika lätt i praktiken...

Har också haft en massa gravsymtom (egentligen pms) varenda månad med ömma bröst, svullnad, metallsmak i munnen och molvärk, men ingen bebis. Fruktansvärt frustrerande!

Har funderat över vad jag kände förra gången men det börjar bli längesen så man hinner glömma :) Då var inte graviditeten planerad så jag testade väldigt sent, och då hade jag inte ömma bröst, det kom först senare, däremot var jag sjukt trött...

Ja det är inte lätt, när jag tog ut min spiral sa bm till mig att "inte tänka för mycket på det". Hur lätt är det då???

Håller tummarna att det tar sig Sarah32! :)

• jomso

Sarah32, jag förstår... du har ju haft det i tanken sen sista pillret, så det är ju inte så konstigt om du känner att det gått lång tid... Vad kul att höra att du hittat rätt relation nu, jag hoppas ni får bli gravida snart!

Ja nu känner vi oss redo för syskon och jag tog ut spiralen i januari. Det dröjde till april innan vi fick till ett "riktigt" försök då vi lyckades ligga däckade i magsjuka precis vid äl första gången och jag var borta på kurs andra gången. Så himla typiskt när man bestämt sig för att sätta igång... Så nu har vi 4 misslyckade försök bakom oss.

Att försöka är ju skoj, men de där dagarna mellan äl och bim är hemska! Usch vad man känner efter och tänker och hoppas...

• jomso

Jag har precis haft mens och har förväntad äl den 10/8, så jag laddar för tillverkning under veckan ;)

• jomso

Oj vi har testat lite olika, men med samma resultat (inget än så länge alltså), men vi har kört med äl-tester och myst till det ffa före och under äl, säg kanske totalt fem dagar fördelat på en vecka... Har inte haft nån tydlig strategi direkt... Ni då?

• jomso

I början avstod jag helt från allt sånt, hittade tillochmed på dåliga ursäkter vid en jobbmiddag bara för att få mens två dagar senare... (vi har inte sagt till mer än två kompisar att vi försöker). Så nu i sommar har jag släppt lite på det och har druckit nåt glas vin nån gång (absolut ingen fylla) och har försökt att inte tänka för mycket, inte så lätt dock...

Tror det är bättre att "leva som vanligt" tills man vet... Såklart med måtta men ni förstår säkert vad jag menar :)

• jomso
    Stokke skrev 2014-08-12 20:29:40 följande:

Mina bröstvårtor är större än innan, de syns tydligare och har blivit mörkare.

Varför då?

Har du lika mycket mens som dy brukar ha första dagen? Annars tycker jag du ska vänta två-tre dagar o testa igen... Man kan ju blöda även om man är gravid :)
  • jomso

Jag o gubben min är 31 och försöker med andra barnet. Dottern är 4,5.

• jomso

Jag är inte så aktiv i tråden, men läser allt och tycker det är så skönt att vi är många i samma sits. Det suger ju såklart att vi kämpar i ren frustration, men ingen är ensam! Så tack för att ni finns och delar med er!

Styrkekramar från mig med!

• jomso

Jag är mitt uppe i ägglossning... Beräknad igår enligt P-tracker, har inte kört med äl-tester nu för jag blir typ sjuk i huvet av dom. Hänger upp mig för mycket på det så jag försöker lyssna lite på kroppen istället... Har haft sex tre gånger sen i söndags så man får väl hoppas att det tar sig denna gången, men jag börjar ärligt talat tappa hoppet :-/ Nåväl, BIM den 23:e och då får vi besök. Kanske är bra så hinner man inte deppa ihop så mycket om/(när) mensen kommer...

• jomso

Stort grattis Skogsviol!!

Här är jag extremtrött och inväntar symtom/pms som borde börja till veckan. Tröttheten kommer dock tyvärr från biverkningar av allergimedicin som jag blev ordinerad efter att jag fick nässelutslag förra veckan. En dag till, sen får jag sluta med dom... önskar att tröttheten berodde på graviditet men så är nog inte fallet...

Hur går det för er andra?

• jomso
    Skogsviol skrev 2014-10-13 19:47:21 följande:

Alltså tjejer, jag testade igen med CB digital och fick 3+... På BIM+3. Det går ju inte, vad händer? Kan man vara "höghormonare"? Eller är det tvillingar? Eller bara helt normalt? Det har INTE gått mer än 3 veckor sedan ÄL, jag testade med ÄL-test och hade tydlig ÄL fredagen den 26/9. Lite nervös nu!

Men graviditetsveckor räknas väl från senaste mensens första dag? Då stämmer väl 3+ ganska bra?
  • jomso
    Stokke skrev 2014-10-15 21:08:26 följande:

Usch, vi har manat i ett läge, bara sex för att få barn. Gillar inte detta :(

Samma här. Gillar det inte heller :(
  • jomso
    Sarah32 skrev 2014-10-23 06:37:24 följande:

Sitter vid frukostbordet och gråter några tårar....är så besviken över att det aldrig verkar vara vår tur, visst kom mensen igen:( Är just nu bara allergisk mot allt vad gulligt och bebisar heter, men det går väl över om några dagar när det är dags igen....;)

Kram till alla er andra i samma situation!

En fråga: finns det någon som sökt någon form av hjälpnfastän det inte gått ett år? Isåfall vad?

En stor kram till dig!

Jag har bim idag och "mensenkommernärsomhelst"-känslan är ständigt närvarande. Har ett hemskt humör idag och det märks tydligen eftersom mina kollegor tassar på tå runt mig... Underbara pms. Inte.

Jag har inte sökt hjälp än, men tänker ringa mvc efter mens bara för att få prata med nån professionell... Vi har ju ändå försökt sen januari...
  • jomso
    ronja111 skrev 2014-10-23 20:22:12 följande:

Hej tjejor,

Är inne i en ovanligt deppig period, så inte orkat vara här inne så mycket. Känns som det aldrig blir min tur Vet att flera känner likadant.

Har en fråga till er!

Ni som varit eller är gravida. Kände ni när ägget fäste?

Idag kände jag en konstig känsla!!

Det liksom bubblade/borrade till i vänster äggstock. I max 10sek, sen försvann det.

någon som vet?

Kram

Jag tror att jag kände när ägget fäste med dottern. Jag minns att jag vaknade mitt i natten av ett kraftigt sting i livmodern som höll i sig ett par sekunder. Jag vet att jag tänkte "VAD var det där?!!", och förstod först senare när jag plussat vad det var :) Kanske var nåt helt annat, men jag tolkade det så :)

Här är jag på bim+3 och ingen mens än. Har lite oregelbunden cykel så om mensen skulle komma imorn så är det inget konstigt, men brösten ömmar annorlunda (får jag för mig), så imorn köper jag ett test efter jobbet om det inte kommit nåt...

Hur går det för er andra?

Kram
  • jomso
    Stokke skrev 2014-10-28 06:28:25 följande:

Jag förstår att vissa inte vill höra detta ! Men jag måste få dela med mig. Jag har plussat. Kram

Grattis!!!!

Vet du, jag plussade imorse ;)

Kram
  • jomso
    Stokke skrev 2014-10-28 17:00:47 följande:

Grattis !

Vad roligt. Då vill jag jätte gärna följa dig :)

Gärna det! Vill följa dig också! :) Hur gör man det lättast?
Svar på tråden Vi som är 30 + och vill bli gravida nu!