• kommerintepanat

    Är man knäpp om man hatar beröring?

    Jag hatar när folk rör mig, varför vet jag dock inte. Jag vill aldrig i hela mitt liv ha sex, blev kallad sociopat för det en gång.

    Undrar bara, tycker ni att man är knäpp om man funkar såhär?

  • Svar på tråden Är man knäpp om man hatar beröring?
  • Aniiee

    Nej, varför skulle man vara det? Du går kanske ett par steg längre än mig, men jag tycker inte heller om beröring över lag. De enda som får röra mig är de som står mig närmast, och de är inte många. De får heller inte föra mig hur som helst. DOCK är jag inte asexuell, så sex vill jag ju ha, men jag känner ett par, tre som är det, och de är inte knäppare för det.


    You are imperfect, permanently and inevitably flawed. And you are beautiful - Amy Bloom
  • kommerintepanat

    Oj, det ska stå förbannat. Dock tror jag inte det hade gjort någon skillnad om jag hade mått bra men vad vet jag.

  • grind

    Människan gillar beröring av naturen. Så om du inte gör det är det något fel med ditt psyke.

  • fluu

    Nej, det är inte knäppt, men lär ha en bra förklaring. Ta reda på den så kanske det blir lättare att hantera för både dig och omgivningen.

    En vän till mig är som du och ansågs konstig, tills han fick reda på att det finns något som kallas att vara asexuell och nu accepterar folk den förklaringen.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Reclaimyourself
    grind skrev 2014-07-19 05:33:44 följande:

    Människan gillar beröring av naturen. Så om du inte gör det är det något fel med ditt psyke.


    Oh really!? Så det kan alltså aldrig vara så att det helt enkelt bara är fel människa som rör en och på ett respektlöst sätt och i fel sammanhang? Finns ju gott om folk som inte kan förstå de sociala koderna och vad som är lämpligt med vem och hur, när och var!
Svar på tråden Är man knäpp om man hatar beröring?