Känns så ledsamt att sluta amma! Hur ska jag tänka??
Min son är 11 månader och jag ammar honom fortfarande. Sen 6 månaders ålder så äter han ju även vanlig mat. Amningen har fungerat jättebra och vi har trivts med våra amningsstunder både min son och jag. Det är verkligen supermysigt!
Sedan några månader så busbiter han mig ibland när han ammar och det gör såklart ont och jag sitter ibland på spänn för att jag är rädd att bli biten. Amningen är alltså inte riktigt lika mysig längre.
Dessutom har jag klåda i huden och verkar ha fått psoriasis och är ledsen över att ha det jobbigt med den biten. Jag var hos min homeopat igår och fick "medicin" som ska hjälpa mig ( jag vet vad man säger om homeopater, det är en annan femma, men han har alltid hjälpt mig med allt jag sökt för, så jag fortsätter gärna gå där).
Jag vill inte fortsätta amma om när jag går på homeopatmedicin och är nu helt förvirrad! Hur ska jag tänka? Vad är viktigast? Amningen eller att jag får bukt med min klåda? Jag mår ju dåligt av hudproblemen men min son är ju viktigare.
Jag vet att 11 månader är bra jobbat men en del menar att 2 år är bra att amma sina barn. Och allt jag läst styrker det.
Och, det känns så ledsamt att sluta amma. Varför vet jag inte. Mitt barn är ju hos mig, han är frisk och äter vanlig mat, vad är det jag är ledsen över?