Amning/Modersmjölksersättning
Hej alla!
Har lite frågor som jag hoppas få bra svar på. Jag och min fru fick en liten dotter för två veckor sedan. Hur som helst så har vi provat amning och flickan äter som en häst! bokstavligen...
Vi tog initiativet att igår gå till ica och köpa Modersmjölksersättning. Vi valde efter en stunds funderande att köpa Baby Semp Lemolac. Vi kokar upp vatten och låter det svalna till rumstemperatur innan vi häller i pulver och skakar om flaskan.
Tillägger också att själva amningen sker via bröstpump och även den matas på flaska till flickan.
Det är väldigt krävande för min fru att gå upp för att pumpa mjölken flera gånger per natt och sen göra rent allt för att sedan efter 2-3 timmar gå igenom samma sak igen.
Eftersom flickan äter bra även utav mjölkersättningen så funderar vi på om hon inte istället bara kunde äta den? Är det helt fel av oss att tänka så?
Vi funderar också på om det här med att immunförsvaret skulle bli mycket sämre om hon inte får mer utav den riktiga mjölken från mamman.(dvs om vi slutar helt med den.) Finns det nån procentuell siffra som säger att det kommer gå åt skogen eller nån typ av vetenskaplig bevisning på det hela?
Skulle väldigt gärna vilja ha svar ifrån personer som känner igen sig i detta och har genom levt det.
Vi tackar på förhand för svar!