Inlägg från: Annelie 76 |Visa alla inlägg
  • Annelie 76

Amning/Modersmjölksersättning

Hon behöver inte gå upp på natten och pumpa. Slutar hon med det kommer det bli mycket enklare.

Jag pumpade i 6 månader och aldrig på natten. Är kvällspigg så jag pumpade sista gången vid 12, halv 1 och sov sen till 7. Sonen fick ersättning på natten och här kan jag rekommendera ersättning på tetra. Han föredrog rumsvarm mat så det var bara att hälla i flaskan och ge. Sen pumpade jag det första jag gjorde när vi vaknade (eller bebis fick väl mat först sen pumpa). Brösten var ju fulla på morgonen men det var inga problem. Hade dessutom en bröstpump där jag pumpade båda brösten samtidigt vilket gjorde att det tog hälften så lång tid.

• Annelie 76
    Julipappa skrev 2014-07-17 11:12:29 följande:
    Har faktiskt införskaffat mig några tetra på 200 ml som vi ska pröva oss på :) . Jätte tacksam för allas svar och åsikter!
    Har läst lite om hur man gör när man ska sluta amma eller pumpa mjölk ur brösten men inte riktigt hittat nån bra information än. Skulle ju inte vilja att min fru får mjölkstockning eller nått annat hemskt. Hur gör man om man vill sluta så här tidigt?
    Bara för att hon slutar pumpa på natten behöver hon väl inte sluta pumpa på dagen? Men annars gör man som när man slutar amma, pumpar mindre och mindre med längre och längre emellan.

Men prata med henne om att skaffa en pump som pumpar båda brösten samtidigt och att sluta pumpa på natten så kan hon hålla på ett tag till. Jag hade en Medela Freestyle, väldigt smidig. Kommer med en kylväska så man kan pumpa även om man inte är hemma... Gjord för amerikanska mödrar som börjar jobba efter 6 veckor och pumpar på jobbet :)
Svar på tråden Amning/Modersmjölksersättning