• Tanten M

Saker jag retar mig på

Stort som smått

Jag retar mig på enerverande personer och situationer.

För ögonblicket grymt irriterad.

• Svar på tråden Saker jag retar mig på
  • SylviaPlath

Jag retar mig på att det är så svårt att hitta ett vettigt forum för vuxna. Det här är lite plottrigt va?

• SylviaPlath

Sen så retar jag mig på folk utan heder och moral. Flockdjur som saknar ideal och förmåga att tänka och agera fritt.

• Tanten M

Fattar noll av dataspelsnacket ovanför... SylviaPlath håller jag däremot med.
    Drottningen, Herr Fantasi o Gizmo verkar vara folk på normal nivå.

Vitryssen är helt ute o cyklar o 3sol verkar söt.

Lite retsamt att behöva börja om från början.
    Men det ska nog gå bra.

• Vitrysk hockeyhjälte
    Tanten M skrev 2014-07-16 17:07:55 följande:

Vitryssen är helt ute o cyklar 

Jag stör mig på Tanten M.
    Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
  • Aniiee
    Tanten M skrev 2014-07-16 17:07:55 följande:

Fattar noll av dataspelsnacket ovanför... SylviaPlath håller jag däremot med.
    Drottningen, Herr Fantasi o Gizmo verkar vara folk på normal nivå.

Vitryssen är helt ute o cyklar o 3sol verkar söt.

Lite retsamt att behöva börja om från början.
    Men det ska nog gå bra.

När blev tråden en popularitetstävling? Det stör JAG mig på....
    You are imperfect, permanently and inevitably flawed. And you are beautiful - Amy Bloom
  • Tanten M

Icke sa Nicke, men vädra måste jag göra.

Don't tell me I can't, cause I can.
    Don't tell me don't, cause I will.

• Tanten M

Kollar runt, hittar en tråd som jag tänker kan va kul.
    Blåsning, bara full med rumpor. Stora rumpor.

Iofs nice. Men retar mig på att jag måste kolla runt ännu mer.

• Nenne666
    HerrFantasi skrev 2014-07-16 15:03:18 följande:

Vad är NPC, MMORPG och MOBA för någonting? Har aldrig sett eller hört dessa förkortningar. 

Här är en till... Retar väl gallfeber på Aniiee
  • Nenne666
    Gizmo skrev 2014-07-16 16:07:58 följande:

Jag retar mig på hundägare som inte uppfostrar sina hundar! 

Åh det gör jag med... Och hundägare som säger-nä det är ingen ide att lära nu, h*n är så gammal/helt omöjlig/lyssnar inte ändå, det är som det är, det är ingen ide...osv. Morr!
  • dfuoih

Listan kan göras lång men här kommer några:

Jag stör mig på folk som har fel och när de blir motbevisade aldrig kan erkänna att de hade fel.

Jag stör mig på politiker som lovar guld och gröna skogar utan att visa hur det skall finansieras.

Jag stör mig på folk som lägger skulden på andra för alla dåliga val de själva gjort i livet.

Jag stör mig på folk som slår sönder eller klottrar ner allmän egendom.

• HerrFantasi

Försäljare! Demon Särskilt telefonförsäljare och de som säljer abonnemang av något slag, samt finansiella tjänster, s.k. "rådgivare". 

Varför har inget riksdagsparti tagit upp telefonförsäljarfrågan och gjort förbud mot sådana till en valfråga inför valet 2014? Kanske tillämpa samma modell som i Tyskland?

• Lusdrama

Att något gick fel när jag försökte regga mig som proposition och sen tycktes det upptaget.. Well, well.

• Vitrysk hockeyhjälte
    HerrFantasi skrev 2014-07-16 23:25:37 följande:

Varför har inget riksdagsparti tagit upp telefonförsäljarfrågan och gjort förbud mot sådana till en valfråga inför valet 2014? Kanske tillämpa samma modell som i Tyskland?

Gasa ihjäl sex miljoner telefonförsäljare?!?
    Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
  • HerrFantasi
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-07-16 23:59:36 följande:
    Gasa ihjäl sex miljoner telefonförsäljare?!?
    Ja eller hur? Det hade väl varit en effektiv och slutgiltig lösning för att bli kvitt hycklarpacket.  

Tänkte närmast på deras stränga lagstiftning mot telefonförsäljning för att skydda konsumenterna. http://www.svt.se/nyheter/varlden/forbud-for-saljsamtal-i-tyskland
    Särskilt illa utsatta är ju äldre, hörselskadade eller dementa personer, eller vissa med andra osynliga handikapp. 

• Miss Coca Cola

Jag retar mig på måsarna som skränar utanför fönstret och håller mig vaken (alternativet är att stänga fönstret och dö av värmeslag). Och människor som provoceras av hur ANDRA väljer att leva sitt liv. Sådana sorgliga figurer retar jag mig på nästan lika mycket som måsjävlarna. Och dåligt bredband, så klart!

Bloggar på lillaa.blo.gg
  • Gizmo
    Miss Coca Cola skrev 2014-07-17 00:48:39 följande:
    Jag retar mig på måsarna som skränar utanför fönstret och håller mig vaken (alternativet är att stänga fönstret och dö av värmeslag). Och människor som provoceras av hur ANDRA väljer att leva sitt liv. Sådana sorgliga figurer retar jag mig på nästan lika mycket som måsjävlarna. Och dåligt bredband, så klart!
    Håller med, de där jävla fåglarna borde det vara skottpengar på! Demon
  • Miss Coca Cola
    Gizmo skrev 2014-07-17 07:12:55 följande:
    Håller med, de där jävla fåglarna borde det vara skottpengar på! Demon
    Hade gärna tagit ur egen kassa till och med :D
    Bloggar på lillaa.blo.gg
Svar på tråden Saker jag retar mig på