Inlägg från: Maho81 |Visa alla inlägg
  • Maho81

Min sambo vill inte skaffa en till katt och jag mår dåligt om vi inte gör det :(

TS, det är sådana som du som gör att vi verkligen skulle behöva körkort och utbildning innan man får skaffa djur.

Katter som hobby, det var det dummaste jag har läst. Och att du jämför katter med fotboll, herregud...

Om du fortsätter att pressa din sambo om fler katter så kan det orsaka ganska mycket slitningar mellan er.

Vi hade en gammal katt och sa att vi inte skulle ha fler så vi ville vara lite mer fria och dessutom blir det så sjukt hårigt (sambon är allergisk) överallt.

Vi tog ändå hand om en gammal tös som gick hemlös, mager och med kattungar i magen, vi sa att vi absolut inte skulle ha några kattungar, men att tösen kunde få bo hos oss resten av sitt liv (hon var ca 7-8 år).

Det slutade med att min sambo pressade så vi behöll två kattungar och fortfarande idag (2 år senare) så irriterar jag mig (och då älskar jag ändå djur!) väldigt mycket på allt äckligt katthår överallt, alla råttor, fästingar och skit de drar in och deras jamande (de är väldigt pratiga av sig), så jag blir väldigt irriterad ganska många gånger per dag vilket orsakar gnabb oss emellan. Vi måste dammsuga minst 1 gång om dagen pga allt här och då bor vi i ett stort hus! Allt är hårigt, nytvättad tvättad, öppna ett nytt smörpaket, ja nog fan är det katthår där osv.. Blä!

Så tänk både en och två gånger innan du fortsätter att pressa.

Svar på tråden Min sambo vill inte skaffa en till katt och jag mår dåligt om vi inte gör det :(