Komjölksallergi eller bara kolik?
Hej,
Tack för era svar! Ja, självklart är det svårt att veta, även om jag hade gjort vad som helat för att bara få ett svar, för att både kunna hjälpa henne & oss själva & få det att bli så bra som möjligt! Ena stunden tror jag på mjölkallergi andra bara kolik, vår son hade även han kolik så det kanske är mer troligt det vår lilla har! Dock är förstoppningen inge kul, det bör ju inte vara så & barn som får ersättning bör bajsa varje dag självmant eller iallafall varannan vilket hon inte gör utan vår hjälp! Jag tycker nog ändå vår dotters "kolik" är snäppet värre än sonens, ändå är hon bara två veckor, kommer inte riktigt ihåg när det blev lugnare med sonen mer än att runt vecka 6 började han sova bättre nattid & sen blev de väl rätt intenstivt vecka 6-8 för att sedan bli bättre!
Det är tufft & ångesten över hur varje dag skall bli är inte alls kul att ha, att inte kunna njuta HÄR & NU utan bara vänta på att de ska gå över, man förlorar sån dyrbar tid med sina bebisar på det!
Men ni som har eller haft bebisar med kolik, när blev det bättre? Är det vanligast att det går över runt 3 månader?