• majja83

Någon som har gjort GBP som försöker bli gravid?

Anonym (Lövet) skrev 2014-10-12 11:14:04 följande:

Ligger i soffan med stickningar och hugg-smärtor på höger sida. Så jag bedömer att missfall nr 3 är påbörjat. Känner mig så vansinnigt liten och värdelös!!! Fy vilken känsla! :(

Hoppas att de inte är de missfall på väg! Håller mina tummar att de är något annat och att de går över sänder styrke kramar ?
  • majja83
    Anonym (Lövet) skrev 2014-10-12 11:28:41 följande:

Tack för kramar! Tyvärr är det nog ett faktum, vad skulle det annars vara liksom?

Vet inte tyvärr.. du mår inte illa? Kan vara gallan även blindtarmen?
  • majja83
    Anonym (Lövet) skrev 2014-11-16 15:45:15 följande:

Hur mår du Maja? Hur går det?

Jo jag mår mycket bättre har nog kommit in i spökveckorna då ja inte känner mig gravid alls ska träffa bm på torsdag så hoppas man får lyssna på hjärtat så man förstår att de är något i magen. De som har kommit nu är sendrag på morgonkvisten ca 4 tiden nästan varje morgon skit jobbigt å gör riktigt ont. Så i lördags så va ja tvungen åka till akut för att kola upp så de inte va en propp. Muskeln är så ansträngd så har typ fått träningsvärk.

Hur går de för dig?
  • majja83
    lilsis skrev 2014-11-19 10:02:38 följande:

Jag är inte helt säker på att jag vill försöka bli gravid igen. Men det är ju långt kvar tills jag ens får försöka så saker och ting hinner ju ändra sig.

I övrigt mår jag bra.

Säger så här när ni är redo så känns de! Jag väntade exakt 1 år så tog jag ut min spiral efter open och nu är jag i v14 å de har inte varit lätt så.

Innan jag satt in spiral så blev jag gravid 2 månader efter open å de var ett helvete fy va jag mådde dåligt beslöt då att avsluta graviditet å de var mitt svårast beslut men nu i efterhand så va de mitt bästa för just min å barnet hälsa. Så då bestämde jag för spiral och att vi skulle vänta 1 år innan vi försökte. Nu är jag överlycklig men tufft har de varit men nu mår jag bättre så kan njuta lite
  • majja83
    Anonym (Lollo) skrev 2014-12-20 13:57:58 följande:

Är opad 2013 augusti. Tog ut min spiral i augusti detta året (1 år efter op enligt rekommendationerna) och än har det inte tagit sig tyvärr

De kan ju ta ett tag efter uttaget av spiral beror på hur kroppen reagerar. Jag ladda ner en mens app så jag hade koll när den skulle komma å när ungefär jag hade ägglosning tror de hjälpt oss för annars hade nog inte vi träffat in rätt på en gång.

Jag tog oxå ut min o augusti ett år efter open och trodde inte de skulle ta sig så fort. Ni har de varit en jobbig tid då mitt järn värden å hb ligger lågt så ska få injektion av järn i januari skulle ha fått de redan men de har bara varit strul..

Jag hoppas att de tar sig för dig snart håller mina tummar för er ????
  • majja83
    Anonym (Lövet) skrev 2015-01-11 16:55:22 följande:

Som jag skrev tidigare så var jag lite misstänksam mot denna graviditet och att allt stod rätt till... Det har varit en jävulusisk tid ska ni veta!

I början av december avbröt jag min tredje graviditet detta år... 

KUB-testet visade skyhöga siffror, vidare CVS (moderkaksprov) visade att det var en svårt sjuk liten bebis i magen. Kaotisk tid. När själva avbrytandet (de kallar det för abort och jag VÄGRAR kalla det för abort, för för mig är det nått "ofrivilligt"!) var gjort trodde vi på en liten ljusare tid, när sorgen lagt sig. Då tar komplikationer vid med x antal sjukhusvistelser och skrapningar och diverse tråkigheter vid. Är inte återställ ännu.

Mitt i detta virr-varr har en annan sak uppdagats. Jag går och bär på en ovanlig sort av anti-kroppar, nått som eventuellt gör det omöjligt för mig att vara gravid igen. Utredning av detta ska ta vid om vi ens kommer utsätta oss för att ens prova på att bli gravida igen... 

Önskar inte min värsta fiende NÅTT av detta ska ni veta!!

Kram på er alla och STORT lycka till! 

Usch va ledsen jag blir när jag läser detta fy va tråkigt att göra vet inte va jag ska säga mer för de hjälper ändå inte... ta hand om er nu! Sänder massa kramar ???? ????
Svar på tråden Någon som har gjort GBP som försöker bli gravid?