• Sesso1

Vems sovmorgon är det?

Sambon jobbar 7-16 måndag -fredag. Jag är föräldrarledig. Är hemma med 3 barn. Minsta 3 månader och äldsta 3 år. Ingen av dom har barnomsorg så jag har dom hemma 100 %. Vi får en sovmorgon var på helgen.
    Men denna helgen är annorlunda då barnen sov ända till 8!!!! Så jag fick sova till 8 idag lördag! Sambon var uppe kl 6 för han skulle iväg med sina kompisar hela dagen. Kl är 20.30 nu och än är har inte hemma. Nu till frågan! Nu var han uppe tidigare än mig idag ... Ger det honom "rätt till" sovmorgon imorgon eller är det min rätt?

Vad anser ni?

• Svar på tråden Vems sovmorgon är det?
  • Vinterankan

Ett alternativ är ju att han får sovmorgon imorgon eftersom att han kommr hem sent och att du sedan får sovmorgon både lördag och söndag nästa vecka.

• En blå giraff

Hans tur att ta barnen på morgonen tycker jag. Du hade dem i morse och har dem dessutom ikväll då han är borta. Han är ju bara ute till senast kl 22 också så han får absolut försöka orka upp på morgonen efter.

• Jenita659

Lyxproblem anser jag. Gå upp och gör något vettigt av dagen istället... Båda föräldrarna menar jag då.

• Henles slyna

Här får den som är tröttast ta sovmorgon, vilket naturligtvis är han om han varit ute kvällen innan och dessutom gått upp kl 6. Har aldrig fattat det där med millimeterrättvisa, det viktiga är väl att man båda mår så bra som möjligt?

• Pajret

Vilka satmaror ni är, många av er kvinnor.

"han har varit ute med kompisarna till sent, klart han ska ta barnen"

Vad hände med respekt och att man ger och tar i ett förhållande?

Håller man alltid på sin "rätt". så kommer man för tusan ingenstans i ett förhållande. Tänk den gången ni/kvinnan är ute hela dagen med vänner och är ute sent.
    Skulle inte ni uppskatta om er partner gör er den tjänsten och tar ungarna tidigt dagen efter så du får sova lite längre?
    Jag blir mörkrädd när jag läser på detta forumet och tycker så jäkla synd om alla stackars män därute som måste stå ut med er.

• Nayaa

Pajret: Nu var det ju inte bara en kväll han var borta.

Jag skulle absolut gått upp med mina barn om jag inte hade träffat dom på 1,5 dygn.

• LillGris
    Nayaa skrev 2014-07-13 09:25:13 följande:

Så han går ut och roar sig en hel dag medan du tar hand om barnen och sen ska han få sovmorgon dagen efter?

Haha det skulle inte hända i min värld

Men vadå, man kan väl bjuda till? Ge och ta? Om min karl ska ut på kvällen så har ju jag gett honom "barnledigt". I det ingår (i min värld) att slippa gå upp astidigt, bakis, pga principsak. Nästa gång är det jag som ska iväg ich då får han ta barnen. Ge. Ta.
  • LillGris
    Pajret skrev 2014-08-01 20:05:53 följande:

Vilka satmaror ni är, många av er kvinnor.

"han har varit ute med kompisarna till sent, klart han ska ta barnen"

Vad hände med respekt och att man ger och tar i ett förhållande?

Håller man alltid på sin "rätt". så kommer man för tusan ingenstans i ett förhållande. Tänk den gången ni/kvinnan är ute hela dagen med vänner och är ute sent.

Skulle inte ni uppskatta om er partner gör er den tjänsten och tar ungarna tidigt dagen efter så du får sova lite längre?

Jag blir mörkrädd när jag läser på detta forumet och tycker så jäkla synd om alla stackars män därute som måste stå ut med er.

Fast i ärlighetens namn har väl de flesta skrivit att de tycker att han ska ha sovmorgonen
  • Nayaa

LillGris: I min värld finns inga bakismornar. Då är det kanske annorlunda.

• Pajret
    LillGris skrev 2014-08-01 20:20:08 följande:
    Fast i ärlighetens namn har väl de flesta skrivit att de tycker att han ska ha sovmorgonen

Jo jag har sett det också. Men det är så många kvinnor på den här forumet som bara ska ha och ha. Männen får allt stå på knä och vara beredda på att serva sina kvinnor som om dem vore några drottningar.

Så det är dem jag reagerar på. Men det är skönt att de flesta är vettiga iaf. Men vissa är ju på en annan planet.

• Penida

Vi unnar varandra sovmorgon om vi har varit iväg på något kvällen innan och kommit hem sent. För mig känns det helfel att min sambo ska vara iväg med vetskapen att han tvingas gå upp tidigt. Han ska bara njuta. Nästa gång är det min tur så..
    Är du trött kan du ju alltid ta en siesta senare men här verkar det mest handla om principer.

Avskyr CIO-metoder
  • Bling1975

Om det är så att han kommer hem senare än 22 så kan du väl bjussa på en sovmorgon imorgon så kan du få en extra en annan gång. Speciellt eftersom din morgon inte var så tidig.

Om en av oss ska gå ut fredag eller lördag så brukar vi planera att den personen får extra sovmorgon dagen efter och tar barnet den andra dagen istället. Är det så att vi båda är trötta så tar den som tog morgonen en liten tupplur på fm.

• LillGris
    Pajret skrev 2014-08-01 21:49:37 följande:

Jo jag har sett det också. Men det är så många kvinnor på den här forumet som bara ska ha och ha. Männen får allt stå på knä och vara beredda på att serva sina kvinnor som om dem vore några drottningar.

Så det är dem jag reagerar på. Men det är skönt att de flesta är vettiga iaf. Men vissa är ju på en annan planet.

Fast det är nog bara på FL. Irl är de flesta ganska normala ;)
    Nayaa skrev 2014-08-01 20:23:38 följande:

LillGris: I min värld finns inga bakismornar. Då är det kanske annorlunda.

Jo då blir det kanske annorlunda. Fast om man kommer hem vid 1-2 på natten är man nog rätt mör morgonen efter oavsett om man druckit eller ej
Svar på tråden Vems sovmorgon är det?