• Sesso1

Vems sovmorgon är det?

Sambon jobbar 7-16 måndag -fredag. Jag är föräldrarledig. Är hemma med 3 barn. Minsta 3 månader och äldsta 3 år. Ingen av dom har barnomsorg så jag har dom hemma 100 %. Vi får en sovmorgon var på helgen.
    Men denna helgen är annorlunda då barnen sov ända till 8!!!! Så jag fick sova till 8 idag lördag! Sambon var uppe kl 6 för han skulle iväg med sina kompisar hela dagen. Kl är 20.30 nu och än är har inte hemma. Nu till frågan! Nu var han uppe tidigare än mig idag ... Ger det honom "rätt till" sovmorgon imorgon eller är det min rätt?

Vad anser ni?

• Svar på tråden Vems sovmorgon är det?
  • gertie

För mig är det självklart att du ska gå upp i morgon. Inte nödvändigtvis för att du kunde sova längre idag utan för att din man är ute med kompisarna ikväll. Är man ute med polarna så borde en sovmorgon ingå (även för dig nrä du är med dina kompisar).

• Frontline

Har man inga större problem en så ska man vara glad...
    Här går den som vaknar först upp och tar hand om barnen, jag svirade till 3.30 inatt och fick gå upp och ta hand om 3 barn runt 7.30 då jag hörde först att dom vaknade..

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • kaffe

För mej är det också självklart att det är du som ska gå upp. Det handlar inte alltid om vems rätt det är, utan att ge och ta.

• Sesso1

Tillägg 2. Detta är absolut inget vi har någon diskussion om! Absolut inte! Mest för att se hur andra ser på det. Vi tjafsar aldrig om obefintliga saker

• Vinterankan

Jag skulle tycka att det är din sovmorgon imorgon. För mig handlar det om vem som tar barnen. Du tog barnen idag medan han valde att åka iväg på annat. Han tar barnen imorgon och då får du sovmorgon eller möjlighet att åka iväg om du skulle vilja det.

• Alexi

Vi har alltid sovmorgon samma dagar, jag lördag och maken söndag. Om det ska ändras en viss helg, tex för att jag ska bort på fest på lördagskvällen och därför vill sova på söndagen, då bestäms ju det redan på fredagen.

• Nayaa

Så han går ut och roar sig en hel dag medan du tar hand om barnen och sen ska han få sovmorgon dagen efter?

Haha det skulle inte hända i min värld

• Frontline
    Nayaa skrev 2014-07-13 09:25:13 följande:
    Så han går ut och roar sig en hel dag medan du tar hand om barnen och sen ska han få sovmorgon dagen efter?

Haha det skulle inte hända i min värld
    Vilken tur då att du inte är tillsammans med honom...
    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Nayaa

Frontline: Ja just det! Tack för härligt givande input!

Svar på tråden Vems sovmorgon är det?