• Anonym (så jävla ledsen)

Han runkade! Jag kommer att lämna honom =(

Han runkade idag. Jag kommer nog inte att orka leva såhär länge till. Om det bara var att han inte hade någon sexlust alls så kunde man väl försöka leva med det, då är det ju inte JAG utan han kan inte hjälpa att han inte har någon sexlust. Men när han hellre runkar än att ha sig med mig, sin partner, då blir jag fan less. Ledsen. Känner mig så jävla oattraktiv! Jag är en ung, snygg tjej och jag vet att andra tycker att jag är attraktiv. Varför kan inte han, som jag älskar, tycka det? 

:(

• Svar på tråden Han runkade! Jag kommer att lämna honom =(
  • Anonym (well)
    vaselin skrev 2014-07-11 13:56:34 följande:

Vad är det är för jävla trams?

Sexlivet man har med sig själv och det man har med sin partner är två skilda saker. Och det ena utesluter inte det andra. 

I vissa perioder av livet har man lägre sexlust än annars. Det beror oftast på helt andra orsaker än att man inte tänder på sin partner. Under perioder av stress och hög arbetsbelastning minskar min sexlust. Jag har annat att fundera på. Däremot kan jag ibland självsexa enbart för avslappningens skull. För att lätta på trycket liksom. Det har inte så mycket med kåthet att göra.

Vuxna människor med intakt självkänsla förstår att det här på det här viset ibland och ställer inte till en massa trassel. 

Det finns en syn på mannen som den alltid villige påknullaren som många, såväl män som kvinnor, har svårt att bli kvitt. Förståelsen för att kvinnor inte alltid vill ligga är så mycket större än när det är mannen som inte är så sugen. Han betraktas som en abnormalitet. Ingen riktigt karl liksom.

Hur är det ställt med självkänslan egentligen?

Absolut är det så, och du är ju både medveten och informativ, och då är det som du säger bara så ibland. Ts käresta uppvisade ju absolut noll intresse av en diskution och då ligger felet i deras relation, ts hävdar ju att viljan finns att åtminstone prata om det (snäsa argt eller lugnt förklara vet bara ts) vilket inte har funkat.. Då får han nog ta på sig hennes dåliga självkänsla över det.

Snacka med honom, eller jobba mot din lycka på annat håll. 2 år av "stress på jobbet" ursäkter betyder nog att han behöver byta jobb kanske?
  • Molle1981
    nemo skrev 2014-07-11 12:31:16 följande:

Ni kanske skulle söka parterapi, om han nu vill försöka få det att fungera. Kan han ha potensproblem eller andra sexuella problem som han inte vill visa för dig? Visst kan man älska någon väldigt mycket men utan att sexet funkar, men i längden håller det inte. Prata med honom att du menar allvar och vill försöka lösa problemet.

Håller med, det kan vara en naturlig orsak bakom som han inte vill berätta.?
  • vaselin
    Anonym (well) skrev 2014-07-11 14:12:57 följande:
    Absolut är det så, och du är ju både medveten och informativ, och då är det som du säger bara så ibland. Ts käresta uppvisade ju absolut noll intresse av en diskution och då ligger felet i deras relation, ts hävdar ju att viljan finns att åtminstone prata om det (snäsa argt eller lugnt förklara vet bara ts) vilket inte har funkat.. Då får han nog ta på sig hennes dåliga självkänsla över det.

Snacka med honom, eller jobba mot din lycka på annat håll. 2 år av "stress på jobbet" ursäkter betyder nog att han behöver byta jobb kanske?
    De har haft det så i två år men frågan är som de har varit tillsammans i två år eller om det är något som förändrades för två år sedan.

En del människor har lägre sexlust än andra helt enkelt. Och det är knepigt när man inte synkar sexuellt, vare sig det handlar om preferenser eller frekvens. Skrev  nyss om det här i en annan tråd. Att det ibland heter att man måste ställa upp för husfridens skull. Men sådant sex är aldrig bra. Att ligga är inte detsamma som att offra sig och hänga med till stallet och kolla på några hästar man egentligen inte är intresserad av.

Vi vet heller inte hur sällan det aktuella paret har sex. Enligt uppgift har de inte haft sex på över en vecka dock har oralsex förekommit. Vi snackar alltså inte total torka. Om man då börja whina och känna sig oattraktiv så får man nog lov att jobba på självkänslan en smula.

När det är mannen som är den som är osugen är det ofta kvinnan känner sig oattraktiv och oälskad. Och dessutom sexuellt frustrerad. Men det tycks oftare vara så att man illa vid sig och inte känner sig uppskattad än att man liksom bara är kåt och frustrerad.

Det är sällan man hör en man som vill oftare än sin partner prata i termer om att känna sig ful och osexig. Det kan bero på synen på mannen som den alltid villige påsättaren. Att det liksom inte är något fel på mannen när kvinnan inte vill. Det är liksom ganska normalt att det är så. Det kan också vara så att män är mindre benägna att yttra just det. De kanske går runt och bär på exakt samma känslor och känner sig oälskade och tjocka. Fan vet jag.
  • Anonym (kvinna)
    vaselin skrev 2014-07-11 14:44:56 följande:

De har haft det så i två år men frågan är som de har varit tillsammans i två år eller om det är något som förändrades för två år sedan.

En del människor har lägre sexlust än andra helt enkelt. Och det är knepigt när man inte synkar sexuellt, vare sig det handlar om preferenser eller frekvens. Skrev  nyss om det här i en annan tråd. Att det ibland heter att man måste ställa upp för husfridens skull. Men sådant sex är aldrig bra. Att ligga är inte detsamma som att offra sig och hänga med till stallet och kolla på några hästar man egentligen inte är intresserad av.

Vi vet heller inte hur sällan det aktuella paret har sex. Enligt uppgift har de inte haft sex på över en vecka dock har oralsex förekommit. Vi snackar alltså inte total torka. Om man då börja whina och känna sig oattraktiv så får man nog lov att jobba på självkänslan en smula.

När det är mannen som är den som är osugen är det ofta kvinnan känner sig oattraktiv och oälskad. Och dessutom sexuellt frustrerad. Men det tycks oftare vara så att man illa vid sig och inte känner sig uppskattad än att man liksom bara är kåt och frustrerad.

Det är sällan man hör en man som vill oftare än sin partner prata i termer om att känna sig ful och osexig. Det kan bero på synen på mannen som den alltid villige påsättaren. Att det liksom inte är något fel på mannen när kvinnan inte vill. Det är liksom ganska normalt att det är så. Det kan också vara så att män är mindre benägna att yttra just det. De kanske går runt och bär på exakt samma känslor och känner sig oälskade och tjocka. Fan vet jag.

Tummen upp för de du skriver .
  • Anonym (well)
    vaselin skrev 2014-07-11 14:44:56 följande:

Det är "vi" säkerligen, men jag håller med, ibland vill man mindre, och oavsett om det är en tvåårig svacka eller samma som alltid i två år så är ts inte nöjd.

Är man "beroende" av mer sex än man får så ser jag ingen anledning att försaka sig själv, om det är så viktigt som ts får det att framstå. Lyckan uttrycker sig på olika sätt och om sexet är avgörande så får man göra ett val, det finns flera som tur är och i Sverige har du rätt att göra nästan vilka val du vill, må dom vara egoistiska eller inte. Ts får väl avgöra hur viktigt hennes sexuella lycka egentligen är och sen göra det val som leder till det hon är nöjd med. Lämna för en mer glad älskare, försaka dig själv för mannen du älskar, eller bäst av allt, jobba på lyckan tillsammans, det är ju så man gör? Men ett val har du alltid. Att du får dålig självkänsla i din nuvarande situation är ett problem, oavsett vems fel det är så får du nog själv hugga i och fixa det, för din skull. Betyder det att kämpa, lämna eller ignorera får du välja.
  • vaselin
    Anonym (well) skrev 2014-07-11 15:32:07 följande:
    Det är "vi" säkerligen, men jag håller med, ibland vill man mindre, och oavsett om det är en tvåårig svacka eller samma som alltid i två år så är ts inte nöjd.

Är man "beroende" av mer sex än man får så ser jag ingen anledning att försaka sig själv, om det är så viktigt som ts får det att framstå. Lyckan uttrycker sig på olika sätt och om sexet är avgörande så får man göra ett val, det finns flera som tur är och i Sverige har du rätt att göra nästan vilka val du vill, må dom vara egoistiska eller inte. Ts får väl avgöra hur viktigt hennes sexuella lycka egentligen är och sen göra det val som leder till det hon är nöjd med. Lämna för en mer glad älskare, försaka dig själv för mannen du älskar, eller bäst av allt, jobba på lyckan tillsammans, det är ju så man gör? Men ett val har du alltid. Att du får dålig självkänsla i din nuvarande situation är ett problem, oavsett vems fel det är så får du nog själv hugga i och fixa det, för din skull. Betyder det att kämpa, lämna eller ignorera får du välja.
    Ja, den egna känslan kan ingen annan man själv ordna upp. Ens egen lycka och välmående kan inte stå och falla med en annan människa. Och man kan inte förvänta sig att andra ska laga en om man är trasig.

Visst är det så. Är man alldeles fruktansvärt missnöjd med sitt sexliv får man kanske lov att lämna relationen, ja. Se sig om efter någon som man är bättre synkad med.
  • Anonym (s)

Du har större sexlust än honom. Deal with it? Det låter som att han sluter sig när du tjatar vilket är logiskt... Vad ska han göra åt det? Pressa fungerar inte.

Man kan också ha ett eget sexliv utan sin partner. Runkning kan vara något han kan göra utan press från dig att ligga.

Det behöver inte ha något att göra med hur atraktiv han tycker du är.

Prata om det som ett problem. Inte som att du vill ligga mer utan för att se om det är något bakomliggande. Vill han inte så säg att det är ett stort problem och om han vill diskutera det är det nog bara att bryta?

• Molle1981
    Anonym (så jävla ledsen) skrev 2014-07-11 12:45:10 följande:

Men HUR?? Det har varit såhär i nästan 2 år! Jag blir så ARG och ledsen. Jag är snygg, tar hand om mig själv, förtjänar jag inte att bli åtrådd och älskad? Sex är VIKTIGT för mig och han bara skiter i det, vill inte ens prata om det, han skiter alltså i mina behov. Nej fan för honom.

Men han är så jävla snäll och go på andra sätt. Jag går sönder inombords. Vill bara gråta. Jag ska testa lite olika p piller och se om jag kan hitta någon som tar bort sexlusten.

Berätta detta för honom, annars får ni kanske gå skilda vägar, sex i ett förhållande är ganska viktigt om ni inte båda är asexuella då förstås.
  • Kereza

Om du KAN, så dumpa och gå vidare - jag önskar ibland själv att jag kunde det, men i vårt fall finns det alltid bra perioder och Orsaker för hans så mycket lägre sexdrift - plus att vi faktiskt KAN prata om det - fattas det hos er, så kan jag bara råda dej att du ger honom EN chans till att prata med dej och komma fram till något - annars går du.

Inte som ett hot mot honom, utan DU fattar beslutet att han får EN chans till.

Den dagen jag och min partner inte ens kan prata om våra problem längre (gud förbjude att den dagen kommer) så är det så jag skulle göra.
    Det är bara inte värt det. 

Svar på tråden Han runkade! Jag kommer att lämna honom =(