Inlägg från: lantlivet |Visa alla inlägg
  • lantlivet

Någon annan med PCOS som försöker bli gravida som vill följas åt?

Ztarduzt skrev 2015-01-19 17:51:08 följande:
    Precis! Han får allt bita ihop ^^ 

ojdå :s jag har inga problem med det utan ger det så ofta kan får, har även en ovanlig blodgrupp och dom skriker efter mig när det är dags :P dom lär inte bli så glad då jag anmäler mig gravid. men kommer lämna blod så länge jag kan/får för den bra sakens skull :)

lite sjukt ändå att kroppen gör så.. hade varit lättare om alla hade samma blodgrupp. 

okej, får väl gnälla,gnälla och gnälla om pergotime annars, kämpat med vikten sedan jag var 18 och har enbart resulterat i viktuppgång trots hjälp av dietist, prover, sjukgymnast.. :s
    Ja förstår det, är ju toppen att du kan lämna! :)

Jo de hade ju varit väldigt enkelt :)

Hoppas de löser sig för dig. Vet inte hur de är hos privata dock. De kanske är större chans där när du väl fått en diagnos på papper?
  • lantlivet
    MissMarti skrev 2015-01-19 20:30:04 följande:

Jag har testat senast idag men de var negativt.. Lika när jag plussa med min son.. Plussade med han en vecka efter bim så om jag plussar denn gång är de väl på fredag?!

Ja har noll koll på detta med pcos...

Håller tummarna för att de blir +!

Man kan ha alla former på kroppen när de kommer till pcos. Vanligt att man är överviktig. Vet att många med övervikt kan få lättare stmptom och spontan äl vid viktnedgång. Men de gäller såklart ej alla.

Ja har haft detta hela livet utan att veta om det. Alltid haft problem med acne över hela kroppen,kroppshår,mensen har aldrig varit regelbunden,senare år lätt att öka i vikt,men lika lätt att bli av med.
  • lantlivet
    Ztarduzt skrev 2015-01-19 21:31:15 följande:
    Privata hade också bmi 30, så får vänta något år helt enkelt och se om man kan svälta sig tills dess.
    Nä nu ska du va positiv! Med dendär inställning går de inte :)
  • lantlivet
    MissMarti skrev 2015-01-19 21:36:50 följande:

Jag fick beskedet om pcos 2008 då jag hade pärlband av ägg, var överviktig o hade väldigt oregelbunden mens, när sonen var född kom mensen regelbundet 1år sedan började jag med p-piller igen.. Slutade med dem för ett år sedan och mensen kom regelbundet 6 månader sedan försvann den.. Fick Provera i december och sedan pergotime.. Svarade halvbra på enkelkur men fick 1 ägg som släppt så håller mina tummar att de blir plus nu!

Som sagt sist så tog de en vecka efter bim som jag plussa.. Men för varje timma varje dag som mensen lyser med frånvaron är de ju bra?!

Va länge har ni andra försökt?

Gel
    Okej. Ja de är många som har de klassiska pärlbandet. Själv hade ja fulla äggstockarna med blåsor som en mognat. Över 20 i varje..yey :p

Va bra att du oxå svarade på första kuren! Hoppas du får plus denna vecka nudå!

Ci hade försökt nästan 2 år innan ja fick pergotime och blev gravid i nov :) imorgon är ja i v 10+0. Första barnet för oss.
  • lantlivet
    Ztarduzt skrev 2015-01-19 22:12:37 följande:
    Inget jag gör hjälper, går inte ner. Kämpat sedan jag var 18.. Kommer ju inte lyckas gå ner 15kg på enbart någon månad
    Allt får bara man vill :)

Vad äter du om dagarna vad dricker du? och hur mkt rör du dig på veckorna? Hur långa promenader kan du ta? Har du testat på en såndär orbitrech eller va dom heter så slipper höfter å rygg ta så mkt stryk av stötar när du går? Vad gör din sambo för att peppa dig i din viktnedgång?
  • lantlivet
    MissMarti skrev 2015-01-20 10:31:14 följande:

Åh va kul för er!! Jag håller mina tummar änn

Känns fantastiskt! Hur länge har ni försökt m andra? :)
  • lantlivet

Fick oxå diabetes på hjärnan när jag läste det där. Har många runt om det det. Men du skriver ju att alla tester är bra? å de borde ju ha kollat. Men de är ju inte omöjligt.

Du äter ju bra. Och lagoma portioner kan ja tänka mig. Man ska ju inte bli helt mätt. Bra att du har en sambo som peppar! Men svårt dedär med kroppen. Testat vattengympa?

• lantlivet

Kanske du ska ringa och säga det till din gyn att du småblöder. Så kanske de kan ta blodprov och kolla hcg nivåerna?

• lantlivet
    Ztarduzt skrev 2015-01-20 20:24:46 följande:

Jag har testat allt, diabetes, ämnesomsättning osv men tydligen ser allt bra ut. Jag börjar mer och mer misstänka att dom missat diabetes och/eller struma eller något för mamma fick havandeskapsdiabetes när hon väntade mig och föddes då "för stor". En läkare klagade på att min körtel var lite förstorad men syns inget på testerna. Bara begära mer tester då, har ju dessutom frikort fram till april typ så bara bosätta mig på sjukhuset!

Har testat lchf och ätit tills jag blir mätt men inte proppmätt, utan slutar alltid äta så fort jag är mätt. Lchf fungerar tyvärr inte då det gjorde att jag svimmade och fick hjärtklappning.

Känner mig onormal :p

Ja ligg på för något stämmer ju inte riktigt. Du borde kunna gå ner i vikt :)

Spännande samtal! Vi blev uppringda bara veckan efter vi skickat in vår ansökning. Hoppas de går fort för er och att ni får göra utredning trots din vikt!
  • lantlivet
    MissMarti skrev 2015-01-21 11:46:55 följande:

Jag blir förvirrad ja!? Småblöder än.. Ringde fertiliteten idag o fick svaret att ja ska avvakta för jag hade äl 2/1 o då skulle mensen kommit denna helg som va som senast.. Så hon trodde ja va gravid trots blödning?! O negativa gravtest.. Sen såg hon i journalen att ja plussa sent med min son så hon trodde ja va låghormonare?

Jag blir förvirrad av detta ja!

Håller tummarna!! Förstår att du är förvirrad.
  • lantlivet
    MissMarti skrev 2015-01-21 12:50:19 följande:

Ja detta va inte direkt de jag ville vad med om nu... O hur kan hon säga så att ja kanske är gravid trots blödningar? Gå o ge falska förhoppningar... Är tillräckligt jobbigt detta ändå...

Är de nån mer än jag som faktiskt mår dåligt över att ha ett pat äggstockar som inte samarbetar? Vissa stunder tänker ja inte ens på de men nu idag är en sån dag där ja egentligen bara vill gråta

Jo jag låg många gånger sömnlös för ja kände mig misslyxkad, men de verka va lättfixat för dig och mig iaf som endå fick ägglossning på första kuren. Så deppa inte. Man kan ju ha blödningar trots att man är gravid.

Min karl har varit en toppenstöd och sagt att de blir barn å de är ju inget vi kan rå för att vi har heller :)
  • lantlivet
    lolsing skrev 2015-01-21 21:21:54 följande:
    Jag har cirka 30-40 i vardera äggstock :/ Grattis till graviditeten :) hur "hög" dos pergotime åt du?
    Ja fy :(

Tack så mycket! Jag åt endast en enkelkur (1tabl i 5 dagar) :)
  • lantlivet
    MissMarti skrev 2015-01-21 19:37:34 följande:

Min är med ett bra stöd men ändå när felet e hos mig så känner j mig så misslyckad... Det är inte samma person Som ja fick sonen med så därför känner ja mig stressad o pressad..

Men får väl bli testmissbrukare tills ja får plus haha

Ja testmissbrukare är de lätt att bli ;) de va jag. Köpte från billigatester ;) hehe
  • lantlivet
    Jasmin Karlsson skrev 2015-01-24 08:04:29 följande:

Hej alla!

Jag har PCOS och tagit min tredje kur Pergotime, idag CD 16. Är detta ett positivt ägglossningstest?

I te riktigt men vääääldigt nära så ligg i så missa ni inte :)
  • lantlivet

Tycker de låter konstigt att man kan få positivt äl test då vi saknar dom hormonerna som behövs för att få det och äl.?Jag har aldrig haft positivt äl test i hela mitt liv förutom med pergotime :) å hon hade ju käkat pergotime så ja tro nog hon har äl inatt /imorgon då hon är på cd16 .

• lantlivet
    eagle87 skrev 2015-01-24 19:10:21 följande:
    Folk med pcos kan ha högt lh hela tiden då ägg försöker släppa. Men ja tror du har äl nu Jasmine :)
    Tycker de låter jättekonstigt. :) men ok.
Svar på tråden Någon annan med PCOS som försöker bli gravida som vill följas åt?