Inlägg från: lantlivet |Visa alla inlägg
  • lantlivet

Någon annan med PCOS som försöker bli gravida som vill följas åt?

Pco_1_2 skrev 2015-01-18 14:01:19 följande:

Pergotime RESTNOTERADE!

Besvikelsen!

Jaha, då ber vi till högre makter om egen äl

Å crap.. Om ja visste att vi fick behålla vårat pyre till 100% skulle du få mina sista kartonger..
  • lantlivet
    Ztarduzt skrev 2015-01-18 15:04:54 följande:
    Det kommer gå fort! Ååh så avis :D

Haha, ibland undrar jag om min kropp tror den är gravid.. Har hormon rubbningar, illamående.. Gråter hela tiden. Hade jag inte gjort vul nyss hade jag trott jag var det, men är ju 100% att jag inte är det så vettefan vad kroppen håll på med :p
    Du är snart här du med! Har längta 4 år efter detta. Äntligen är vi här !

Jobbigt :/ pco kan ju ställa till det lite tyvärr.
  • lantlivet
    Ztarduzt skrev 2015-01-18 18:07:04 följande:
    Jag har vela skaffa barn sedan jag var 15, men har alltid sagt att jag ska gå gymnasiet först och ha jobb, tiden känns rätt nu helt enkelt. Men hade jag vetat detta hade vi börjat försöka tidigare.

Tydligen.. Fått gula fertila flytningar nu, CD 48.. Gula känns dock oroväckande och tappen är hård och stängd.. :s
    Jo jag oxå, men hittade mannen i mitt liv 2008 och vi kände att de va många måsten innan vi kände att vi kunde tänka på barn :) vi hade försökt ca 2 år när ja blev gravid med första pergo kuren.

Men den seriösa längtan har funnits och ja har varit redo i 4 år. Gubben inte fyllt lika länge.

Men nu har vi allt vi känner att vi behöver.

Två heltidsjobb

Körkort

Två bilar

Hus på landet

Buffert

Och såklart stabilt förhållande och att vi varit tsm ganska länge!

Här hade de inte spela någon roll om vi försökt tidigare då man inte får hjälp förrän vid 23 å ja har nyss fyllt det typ.

De lät inte riktigt som de ska vara. Hoppas du får hjälp snart!
  • lantlivet
    Ztarduzt skrev 2015-01-18 20:51:10 följande:
    Jag har alltid sagt att jag vill ha hus först, men inte hittat ett enda jag gillar så lägenheten vi har nu fungerar tills vi hittar något :)

Hm, jaså? Varför just 23? Var det därför hon dubbelkolla min ålder tro..
    Ja vi kände båda att flytta med ett barn inte är så kul och att vi inte kommer ha samma ekonomi med barn så därför köpte vi hus innan :)

Dom sa till mig att de va för att dom ville man skulle va seriös och mogen även ha haft ett längre förhållande och inte bara nyligt träffas typ. Man ska känna varandra.

Vet inte vart du bor men i denna stad är det så. Verka dock ej va så många landsting som har det så.
  • lantlivet
    Ztarduzt skrev 2015-01-18 22:27:16 följande:
    Sant men inte omöjligt, man har ju släktingar som kan hjälpa till :) just nu är planen att bygga eget hus så lär ju ta sin lilla tid med allt runtom, vill inte lägga barn på hyllan pga det, utan det får bli jobbigt under den perioden helt enkelt :)

Ah okej, det är ju smart av dom :) Bor uppe i Norrland, enda jag vet är att hon frågade min ålder och lugnade ner sig lite typ.. No idea why..
    Nä de är absolut inte omöjligt, vet många som flyttat och byggt med barn. Men har sett hur jobbigt det är och ville själv inte ha det så :)

Dessutom ha vi ej familjen här utan 50 min söderut. Så vi träffas 2 ggr per år typ.

Jo de är ju rätt bra ur den synvikeln så de inte kommer en 18 åring och vill ha tabletter. Dock va de frustrerande när man försökt så länge.

Jaha, de gör jag med. Västerbotten :)
  • lantlivet
    MissMarti skrev 2015-01-19 13:31:08 följande:

Hejsan! Jag själv har pcos och har ätit min första pergokur vid jul hade ägglossning 2-3/1 och bim nu i fredags!

Har haft pco i många år och ett barn sedan tidigare var då rätt överviktig innan jag blev gravid men blev gravid på 3 kuren pergotime.. Nu har vi försökt 1 år för att bli gravida men när mensen försvann i somras misstänkte jag att de va samma "skit" igen, nu är jag dock normalviktig osv så trodde jag blivit av med pco

Aga
    Välkommen!

Tyvärr behöver de inte va så att den försvinner. Är normalviktig och har pco :) alltid haft trots min vikt.

Har du testat?! :)
  • lantlivet
    Ztarduzt skrev 2015-01-19 12:51:25 följande:
    Vi vill inte vänta med barn bara för att vi letar den perfekta tomten, vi har ritningarna på huset klara redan :)

Låter som sambons familj, dom bor runt 100 mil bort från oss, träffas inte så ofta men min släkt bor i samma stad :)

Jo det förstår jag, men förstår samtidigt vården. Dom vill väl att man ska vara mogen nog för ett barn innan dom hjälper till.

Bor också i Västerbotten.. Då fick du alltså hjälp i Skellefteå?!
    Så spännande! Hoppas ni hittar er tomt! :)

Skönt att ha en familj på hemmaplan iaf. Våra bor båda 50 mil bort.

Ja absolut. Man ska ju va mogna för det!

Jaha :) Yes, fick hjälp i skeå!
  • lantlivet
    Ztarduzt skrev 2015-01-19 15:03:01 följande:
    Hur kommer det sig att ni bor här då? :)

När jag var 17 fick min lillasysters klasskompis barn, kändes lite väl ungt.. Hennes barn hamna hos soc inom en månad :/

Ah, dit jag också ska. Då kan du berätta hur det går till där? :) alla län är ju olika. Har du fått kolla att du får äl av dosen? Man kan ju få för liten dos och då är det ju kört.
    Min karl fick jobb här så då flyttade vi :)

Oj de va ju inte bra!

Jag fick veta redan 7 månader innan utredningen att ja hade pco då ja sökte för oregelbunden mens och andra problem som va kopplade till det. Så vår utredning gick fort då de bara va gubben som behövde kollas och ja bara lämna nya blodprover.

Har du fått diagnosen redan ? Annars kollar dom dig med vul och du får lämna prover för att se om du har ägglossning själv eller om du behöver stimuleras även andra hormoner kollas och din karl får lämna spermaprov för att mäta antal levande ,rörelse osv .Är de bara du som har problem så kommer du nog få pergotime och då tas ett blodprov på dag 21-23 i cykeln för att kolla om du haft ägglossning av första kuren. Har du inte de kommer de nog att höja dosen.

Kampenmedpco.blogg.se har jag skrivit om det mesta från start :)
  • lantlivet
    Ztarduzt skrev 2015-01-19 15:41:02 följande:
    Jag vet att jag har diagnos och har redan lämnat massa blodprover här hemma som underlag till Skellefteå och är idag på CD 49..Jag vet att jag inte har äl, har tagit äl-test varje månad utan utslag. Jag hoppas vi kan göra alla test på hemmaplan då vi som sagt bor 14 mil från kliniken så känns lite drygt om man ska flänga fram och tillbaka ;) informerade karln om att han lär få lämna prov, han blev inte så glad av tanken att behöva onanera i Skellefteå under press på en klinik :P han måste göra blodprov också, blir jag gravid med honom måste vi veta hans blodgrupp då jag är negativ.. Han hatar sprutor men gör allt han måste för bebbes skull :) Vet du något om bmi och pergotime?
    De är ju bra. Nä de va inte min heller, men de är ju vana där och han sa att de va inte så farligt. Mankan göra de hemma om man kan lämna de inom en halvtimma. De blir ju svårt för er dock.

Okej, varför är de så? Ja har ingen aning om vad ja har för blodgrupp. Får veta de nästa vecka :)

vll.se står de att de är gräns på 30 för barnlöshetsutredning iaf.
  • lantlivet
    Ztarduzt skrev 2015-01-19 17:08:36 följande:
    Lite jobbigt då det tar liite mer än 30min dit.. Men han får bita ihop helt enkelt :)

Är blodgivare så fick veta min blodgrupp tidigt. Men är kvinnan positiv spelar det ingen roll vad mannen är, är kvinnan negativ och mannen positiv måste man ta spruta, för barnet blir då positiv och börjar man blöda och blodet blandas bildar kroppen antikroppar, och man stöter bort alla framtida foster.

Ohwell, inge pergotime då.
    Precis, de är för en bra sak :)

Okej, önska ja kunde ge blod! Ja blir svimfärdig av bara tanken. Å nu får ja ju inte heller.

Aha, va coolt på ett trist sätt! Att kroppen kan funka så. Hoppas ni är en bra match å ni får er bebis.

Okej, typiskt!

Du har all info in utredningen på vll.se under vård och hälsa tro ja de heter och sen kliniker och mottagningar och sen barnlöshetsmottagningen :)
Svar på tråden Någon annan med PCOS som försöker bli gravida som vill följas åt?