Inlägg från: lantlivet |Visa alla inlägg
  • lantlivet

Någon annan med PCOS som försöker bli gravida som vill följas åt?

eagle87 skrev 2015-01-05 18:34:37 följande:
    Fick du ngr biverkningar?
    Sömnlös, nattsvettningar,värmevallningar på dagarna äl smärtor.
  • lantlivet
    eagle87 skrev 2015-01-05 19:03:26 följande:
    Nej va jobbigt :( hur länge hade du dem?
    Från första tabletten tills typ 2-3 dagar efter avslutad kur.. De va ganska jobbigt. Ja sov 4 h på 3 dygn typ..
  • lantlivet
    Linette skrev 2015-01-07 10:27:13 följande:

Hur mycket tror ni att stress påverkar kroppen?

De är olika från person till person så det är svårt att säga.
  • lantlivet

Verkligen! Men de kommer tillslut :)

• lantlivet
    Linette skrev 2015-01-13 19:24:55 följande:

Jag börjar tro mer o mer att det är något fel på mig. Min mens skulle ha kommit den 25/12 men har inte kommit än. Idag tog jag både ägglossningstest test och gravtest. Gravtestet va negativt men ältestet va positivt. Tkr de ska vara negativt då jag vet att jag har haft ägglossning. Hjälp mig ????

Vilket typ av äl test tog du? Ibland kan ju kroppen va knepig oxå. Ätit pergotime eller ?
  • lantlivet
    Ztarduzt skrev 2015-01-13 17:27:46 följande:

Hej allihopa!

Fick diagnosen PCOS idag, nu ska jag bara lyckas boka tid 10mil hemifrån för utredning på annan ort med telefontider onsdagar kl. 13-15 och dom har stängt fram till den 15onde. :/ Hoppas denna vecka går fort..

Isn't it cool that one day you will have little people running around, that are half you and half the person you love.
    Halloj å välkommen hit!

Då öppnar dom ju nästa vecka igen. Så de är ju snart endå :) vi fick vänta ett halvår innan vi fick anmäla oss ens. Sen gick de fort.
  • lantlivet
    Ztarduzt skrev 2015-01-13 20:28:34 följande:
    Tack! Jo jag vet, "bara" nästa vecka, känns så långt bort då man längtar dit bara. :) jag hoppas dom har tid fort, deras behandlingstider är januari-maj och augusti-december. Hoppas innan sommaren iallafall så man förhoppningsvis får ett litet knyte i mitten av 2016 :) vad fick du för hjälp?
    Isn't it cool that one day you will have little people running around, that are half you and half the person you love.
    Du går ju före i kön när du har pcos och om man ej har barn sen tidigare. Så de borde gå att då tid innan sommaren :) vi fick tid veckan efter ja fyllt 23 för att vi redan gjort alla tester osv i okt och kunde blrja med tabletterna samma dag som vårt utredningsbeskedsmöte (skickade om utredning redan i början på sept)

Min sambo fick lämna spermaprov och efter de såg att han va ok så fick jag pergotime för att få igång min ägglossning :)
  • lantlivet
    Ztarduzt skrev 2015-01-13 20:28:34 följande:
    Tack! Jo jag vet, "bara" nästa vecka, känns så långt bort då man längtar dit bara. :) jag hoppas dom har tid fort, deras behandlingstider är januari-maj och augusti-december. Hoppas innan sommaren iallafall så man förhoppningsvis får ett litet knyte i mitten av 2016 :) vad fick du för hjälp?
    Kampenmedpco.blogg.se kan du läsa om vår resa från start :)
  • lantlivet
    Ztarduzt skrev 2015-01-13 21:34:30 följande:
    lantlivet skrev 2015-01-13 20:49:52 följande:

Kampenmedpco.blogg.se kan du läsa om vår resa från start :)

Åh, då hoppas jag verkligen det går fort :) ska man göra alla prover direkt? Även sambon? Jag har ju över 14mil till kliniken så känns rätt drygt om man skulle behöva fara flera gånger. :S jag hoppas man får bra med info innan iallafall, och jag hoppas sambons sperma är bra.. Gud. Att det skulle vara en sådan här persch att bli gravid trodde jag aldrig då vi bestämde oss för att börja :/

Ska läsa din blogg när jag har tid, helt klart! Kan nog ge en del svar på vissa frågor :)
    Ja fick det så ja har oregelbunden mens, annars ska olika blodprov tas olika dagar och din gubbe får en tid att lämna simmare om de nu gör de där. Så är det här iaf :)

Sen fick ja göra prov på progesteronet för å kolla om ja haft ägglossning med tabletterna.

De första fick jag lämna på min vårdcentral. De sista på barnlöshetsmottagningen.

Gör det du :)
  • lantlivet
    Linette skrev 2015-01-13 23:37:57 följande:

Jag har testat sticka och cb med smileys. Nix har inte PCOS enligt läkaren men jag tror att jag har de.

Låter som pco! Har man fler än 10 tror jag då räknad dom de som pco. Jag hade över 14 i varje äggstock.

Hoppas du får bättre svar hos privat! Man vill ju veta om de är pco. Är ju inget att bli orolig över då de flesta får barn endå :)
Svar på tråden Någon annan med PCOS som försöker bli gravida som vill följas åt?