Inlägg från: lantlivet |Visa alla inlägg
  • lantlivet

Någon annan med PCOS som försöker bli gravida som vill följas åt?

Linette skrev 2014-12-31 10:00:29 följande:

Jag ska till mitt första läkarbesök den 8 januari. Vad gör man då? Ska mannen följa med?

Fick du nån mer tid för provtagning, annars är de nog bra om han följer. Är du osäker så kan du ju ringa och fråga :)

Ja fick 2 olika tider en för provtagning och en annan för mer ingående prat om graviditeten , å de andra ska gubben med på :)
  • lantlivet
    Linette skrev 2014-12-31 13:05:08 följande:

Då går jag själv första gången så får vi se vad de säger.

Sorty missuppfattade, trodde du va gravid. Jag gick själv när ja fick pco konstaterat. Sen när de blev utredning osv fick ju gubben sin tid och sen gick på sista samtalet tsm.
  • lantlivet
    Pco_1_2 skrev 2015-01-02 09:08:29 följande:

Nu väntar jag på att min Gyn ska ringa upp och så får jag se vad hon säger om framtiden, har haft komplicerade blödningar och missfall 2 månader nu...

Hur går det för alla?

Asch då. Trist.. Jag har fått gravidillamåendet nu. Varje timma av varje jävla dag..

Säger som tjejen i rock of ages - why do they call it morningsickness when it hits you every frikkn minute of the day!
  • lantlivet
    Pco_1_2 skrev 2015-01-02 11:53:19 följande:

Lantlivet; har du testat pos?

Pratade med Gyn nu och troligtvis är det Lutealfasen som blir för kort när jag inte äter primolut (har slarvat) så nu börjar jag med primolut på tisdag! Hoppas på bättre tur nästa månad!

Jo gud ja, jag är i v8(7+2).

Aha okej, hoppas på det!
  • lantlivet
    Tdawenpart skrev 2015-01-02 14:55:10 följande:

Hej! Jag är på dag 11 (räknat från första mens dagen) börjat få ägglossnings - smärta. Fick de redan för någon dag sedan. Tog test idag. Jag tyckte mig se 2 streck. Svåra att tyda. Kan man få ägglossning på dag 11 när man har pcos? Jag har aldrig haft någon koll på sånt innan. Men nu när jag varit hormonbehandlad tre gånger tidigare har Lixom inte ägglossningen varit förens typ dag 20. Denna månaden hade vi uppehåll då min läkare varit jul ledig så jag har inte fått någon hormonbehandling. Därav jag inte trodde jag alls skulle få någon lossning den här månaden.

Vad tog du för test?

Jag fick ägglossning på dag 12 i cykeln med pergotime.
  • lantlivet
    Pco_1_2 skrev 2015-01-02 18:18:59 följande:

Vågar man lita ägglossningstest med pcos? Vilket använder ni i såfall?

Sbsolut. Ja använde cb lila dubbel hormonindikator. Fick endast fast gubbe den gången ja hade ägglossning nu efter pergotime. Annars bara blinkande gubbar vilket ej är positivt .
  • lantlivet
    eagle87 skrev 2015-01-04 14:49:27 följande:

Åh så ledsen. Jag Tempar o hade förhöjd temp i en vecka men idag sjönk den så visa sig att jag inte alls haft äl. På dag 35 idag, åter ingen medecin. Har haft oregelbunden mens sen juni 2014. Fattar inte varför. Ska börja tråna igen o se om de hjälper. Äter alla medecin härinne?

Trist.. Jo ja tro alla här äter /har/ ska tagit pergotime eller annat.
  • lantlivet
    Pco_1_2 skrev 2015-01-04 08:23:37 följande:

Började blöda 22/12 (3 dagar innan BIM) och blödde i 11 dagar! Sen försvann den 2 dagar och kom tillbaka i full kraft igår.

Ska ju börja med primoluten på tisdag, tror ni fortf jag kan göra det? Eller bör jag ringa Gyn imorgon igen? Suck :((

Ring gyn tycker jag.
  • lantlivet
    Pco_1_2 skrev 2015-01-04 22:16:02 följande:

Ja det får bli ett samtal till gyn, känns frustrerande att blödningarna ska strula såhär. Är det fler av er som blöder typ var 3:e vecka? Verkar vanligt att man i regel inte har blödningar alls...

Jag blödde typ var tredje vecka innan ja fick pergotime. Frustrerande. Eller ja hade mens, sen gick de en v å ja fick mellanblödningar sen gick de en v å sen blödde ja igen..

Jo de vanliga är ju att man inte blöder, men nån måste ju va annorlunda ;)
  • lantlivet
    eagle87 skrev 2015-01-05 18:23:33 följande:

Har bestämt för att köra min pergotime kur trots att jag har egen äl. Ska ta dag 3-7. Ni som tar dag 3-7 när får ni äl? Vilken tid på dagen tar ni tabl?

Jag tog på morgonen med frukosten. Tog mina 4-8, fick äl dag 12 :)
Svar på tråden Någon annan med PCOS som försöker bli gravida som vill följas åt?