Inlägg från: lantlivet |Visa alla inlägg
  • lantlivet

Någon annan med PCOS som försöker bli gravida som vill följas åt?

Anonym (Sommar) skrev 2014-12-04 08:35:36 följande:

Då har jag hämtat ut nya förpackningar Pergotime nu. Det finns ju såklart alltid ett litet hopp om att det kan bli nåt denna månad, men det är lättare att vara inställd på att det inte funkat denna månad, då blir man liksom inte lika besviken sen när man får negativt test. Och så hämtade jag ut Pergotime för att gynekologen sa att de kunde vara svåra att få tag på just nu... Man vill ju inte stå utan av den anledningen.
    Jag har ca 10 grav-tester hemma också, liksom förberedd på att få många negativa. Jag kan testa tidigast i nästa vecka. 

Håller tummarna för denna gång!

Själv är jag på äl +7 idag. Och tills igår hade jag bara ont i bröstvårtorna. Idag har jag ont i hela brösten. Aj! Aldrig har ja haft så. Inte ens innan mens har dom varit ömma förut. Men de kan ju ändras från cykel till cykel. Hoppas såklart på de bästa. Negativt på gravtest. Men de är ju nu ägget fäst isf. Hade ont i livmodern igår. Som typ mensvärk. Va tvungen springa å kika så ja ej skulle börja blöda typ helatiden..
  • lantlivet

Ja de är supersvåra dedär. De är ju så olika. De är även svullna . Har rätt små tuttar annars, så de syns så väl på mig.

En vecka kvar till bim typ. Så spännande! Hoppas kunna ge min sambo en efterskottspresent, han fyller år idag nämligen..

Anonym (Sommar) skrev 2014-12-04 13:13:55 följande:

Tack!

Det är så svårt det här med symtom. Jag brukar ha mycket falska symtom, som "skengraviditet". Den gången jag faktiskt blev gravid kände jag INGENTING och trodde inte det hade lyckats. Det var efter 2 misslyckade inseminationer och sedan IVF. Jag blev så förvånad när graviditetstestet var positivt! Symtomen, framförallt illamående, kom ca 1 vecka senare har jag för mig (det resulterade sedan i min söta son som jag har nu). Den andra gången jag var gravid var några månader efter förlossningen. Då blev jag otroligt trött och otroligt hungrig, misstänkte något så tog ett test som var positivt. Fick sedan MF så jag vet inte vilken vecka jag var i då. Så det är de symtomen jag nu går och väntar på, inget eller trötthet. 

• lantlivet
    Anonym (Sommar) skrev 2014-12-10 08:50:17 följande:

Efter att ha läst för mycket här på FL (alla som testar!) så fick jag en impuls och tog ett grav.test i förrgår som var negativt (dag 26 i cykeln). På ett sätt var det skönt att testa för nu kunde jag liksom gå vidare och satsa på nästa cykel istället. Jag tror inte jag haft någon ägglossning och kommer nog inte få mens så jag tänkte vänta 1-2 veckor, sedan ta ett test för säkerhets skull och sedan ta provera för att få mens så jag kan ta Pergotime igen.

Man läser alltid för mkt. Jag läser nu för mkt om tidig graviditet.

Fick plus tidigare i veckan. Känns så overkligt. Mina symptom va äkta å ja kan inte fatta att de visar plus..

Får du inte kolla om du haft äl? Ja fick ta blodprov för att mäta progesteronet.
  • lantlivet
    Anonym (Sommar) skrev 2014-12-10 09:15:09 följande:
    GRATTIS!!! Kul att det fungerade på första kuren för dig! Det är därför man ska ha hoppet uppe trots att man har PCOS, vi är tydligen väldigt fertila och har bra ägg men ska "bara" få det där ägget att lossna.

Nej, jag fick göra VUL på dag 15 men sedan inget efter det. Och jag ska tydligen inte kollas vid nästa kur alls.
    Tack så mycket! Jo vi sa båda att vi verkligen inte trodde det. Men vi hade tur. Som du säger att om man släpper ett ägg så har man rätt stor chans. Dock hade vi bara sex en gång vid äl så ja trodde ju inte alls de skulle gå! Men gubben har väldigt pigga å livliga simmare som levde ett tag :)

Men så konstigt. Blodprov är ju mkt säkrare. Här ca de så art om ja inte hade haft äl då hade de höjt kuren. Därför vill dom ta prover.
  • lantlivet
    Iskristall skrev 2014-12-10 10:05:05 följande:

Åh stort grattis lantlivet! Jag väntar på äl i helgen/ början på nästa vecka. Det är tredje kuren jag är inne på nu. Jag är nu rädd för att jag ska ha stopp eller förträngningar i äggledarna för att det inte vill ta sig. Jag har pcos.

Tack så himla mycket! Ni får gärna följa vår resa till bebis på kampenmedpco.blogg.se :)

Hoppas de är tredje gången gillt ! :) håller tummarn!
  • lantlivet
    Anonym (Sommar) skrev 2014-12-12 06:03:32 följande:

Jag började få molvärk igår kväll och blev jätteglad när jag insåg att jag hade det för det betyder att mensen är på väg. Kändes lite larvigt att bli glad för mens, men det skulle i så fall vara första mensen på länge som inte är pga p-piller eller provera. Det betyder att Pergotime iallafall funkat hyfsat och att jag får börja på en ny kur ganska snart!

Ja me de är ju skönt när man får köpa igång en ny kur igen :)

Drömde inatt att ja fick missfall. Va ganska glad när ja vaknade. Ligger nu med molvärk å dragningar i livmodern.
  • lantlivet

Knepigt.. Och inga Positiv test?

• lantlivet
    Anonym (Sommar) skrev 2014-12-13 17:27:02 följande:
    Nää, locka mig inte att testa! ;) Jag testade ju för 5 dagar sedan (klart negativt). Jag måste testa innan nästa proverakur och det tänkte jag göra nästa lördag. Jag har ju i och för sig typ 10 test hemma, men känns lite onödigt att slösa.. Jag får se... om jag får symtom eller om jag blir väldigt otålig kanske jag testar innan nästa lördag.
    Hehe sorry, vet känslan ;)

Jag ska testa igen till veckan om inte ja fått mens. Men de tro ja ju inte eftersom ja är gravid. Men bm ville att ja skulle vänta då mensen vanligtvis kommer en vecka efter provtagning.

Vilket är på måndag. Så tänkte vänta till onsdag-fredag nångång. Ja är ganska 100 på att bebis är här för att stanna :)
  • lantlivet
    Anonym (Sommar) skrev 2014-12-14 07:34:39 följande:

Tog gravtest i morse iallafall, negativt.
    Lycka till lantlivet!

Okej. Håll upp hoppet! Nästa gång blir det bättre :) håller tummarna för dig!

tack så mycket!
  • lantlivet
    Anonym (Sommar) skrev 2014-12-16 08:16:45 följande:

Idag fick jag mens! Det är bra för då får jag på lördag köra igång med Pergotime igen! Andra kuren, dubbelkur.

Tjoho!
Svar på tråden Någon annan med PCOS som försöker bli gravida som vill följas åt?