Inlägg från: MissMarti |Visa alla inlägg
  • MissMarti

Någon annan med PCOS som försöker bli gravida som vill följas åt?

Hejsan! Jag själv har pcos och har ätit min första pergokur vid jul hade ägglossning 2-3/1 och bim nu i fredags!

Har haft pco i många år och ett barn sedan tidigare var då rätt överviktig innan jag blev gravid men blev gravid på 3 kuren pergotime.. Nu har vi försökt 1 år för att bli gravida men när mensen försvann i somras misstänkte jag att de va samma "skit" igen, nu är jag dock normalviktig osv så trodde jag blivit av med pco

Aga
  • MissMarti

Jag har testat senast idag men de var negativt.. Lika när jag plussa med min son.. Plussade med han en vecka efter bim så om jag plussar denn gång är de väl på fredag?!

Ja har noll koll på detta med pcos...

• MissMarti

Jag fick beskedet om pcos 2008 då jag hade pärlband av ägg, var överviktig o hade väldigt oregelbunden mens, när sonen var född kom mensen regelbundet 1år sedan började jag med p-piller igen.. Slutade med dem för ett år sedan och mensen kom regelbundet 6 månader sedan försvann den.. Fick Provera i december och sedan pergotime.. Svarade halvbra på enkelkur men fick 1 ägg som släppt så håller mina tummar att de blir plus nu!

Som sagt sist så tog de en vecka efter bim som jag plussa.. Men för varje timma varje dag som mensen lyser med frånvaron är de ju bra?!

Va länge har ni andra försökt?

Gel
  • MissMarti

Vi har försökt ett år med barn nummer två.. Trodde jag skulle slippa hjälp iomed att mensen va regelbunden första 6månaderna.. Men inväntar mens den är 4 dagar sen nu men småblödningar då o då så vette tusan vad som händer.. Mensen kommer inte igång riktigt...

Gel
  • MissMarti

Jag ska ringa Gyn imorgon men nu tror ja mensen kommer ???? men nya tag med Pergo igen!

• MissMarti

Jag blir förvirrad ja!? Småblöder än.. Ringde fertiliteten idag o fick svaret att ja ska avvakta för jag hade äl 2/1 o då skulle mensen kommit denna helg som va som senast.. Så hon trodde ja va gravid trots blödning?! O negativa gravtest.. Sen såg hon i journalen att ja plussa sent med min son så hon trodde ja va låghormonare?

Jag blir förvirrad av detta ja!

• MissMarti

Ja detta va inte direkt de jag ville vad med om nu... O hur kan hon säga så att ja kanske är gravid trots blödningar? Gå o ge falska förhoppningar... Är tillräckligt jobbigt detta ändå...

Är de nån mer än jag som faktiskt mår dåligt över att ha ett pat äggstockar som inte samarbetar? Vissa stunder tänker ja inte ens på de men nu idag är en sån dag där ja egentligen bara vill gråta

• MissMarti

Min är med ett bra stöd men ändå när felet e hos mig så känner j mig så misslyckad... Det är inte samma person Som ja fick sonen med så därför känner ja mig stressad o pressad..

Men får väl bli testmissbrukare tills ja får plus haha

• MissMarti

Hej Jasmin Karlsson

Brukar du äl-testa? Vill absolut inte va negativ men jag har pcos och vet med många fler att man tyvärr kan kissa positivt på äl-test hela månader.. FertilitetsMottagninen förklarade att pcos kvinnor tydligen gör de.. Men nu vill ja som sagt inte va negativ eller nått iomed att ja inte vet om du brukar testa? Men ligg på i helgen testet visar utslag!!!

Min status då?

Fortfarande ingen mens en vecka sen nu och inte positivt på gravtest.. Har visserligen inte testat idag...

Men äl hade jag den 2/1 enligt blodprovet...

S
  • MissMarti

Jag tror absolut att du har äl om du käkat pergotime jag frågade om du testat tidigare då de ej framgick!! Ligg massa nu så håller jag tummarna!!

Jag testade positivt i flera månader på äl test innan jag fick min diagnos därav min fråga.. Vet att många fler gjort de med!!

• MissMarti

Hej vill bara ge liv från mig.. Fick ju mens efter första pergokuren.. Mensen kom 16/1... Men va ju otroligt sparsam.. Men fick bekräftat via Vul att de va mens.. Fick något som jag trodde va äl 2/2... Skulle då börja md ny proverakur o sedan pergotime..

Men vi ni vad!?

Jag plussade igår?! Hur otroligt är inte de!? Hade bim igår enligt den antagna egna äl så ja testade med de sista testet.. Fatta va glad jag är!!!

• MissMarti
    Dakine skrev 2015-02-19 12:17:46 följande:
    Men du, så roligt. STORT GRATTIS!!!! :D 

Så du blev alltså gravid på första pergotimekuren? Eller fick du en till äl efter det? Hängde inte riktigt med där :D
    Jag blev spontangravid?! Fick mens efter första pergokuren.. Sen va ju pergo restat så vi skulle avvakta.. De kändes som äl runt den 2/2 så ja vi spexade till de o väntade!? O gissa förvåningen!?
Svar på tråden Någon annan med PCOS som försöker bli gravida som vill följas åt?