BF Mars 2015
Äntligen fick vi också se vårt lilla liv! Flyttades bara bak en dag på BF, så 27 Mars sägs det :)
WOW, så himla roligt att se alla RUL-bilder!! Vi har RUL på fredag. Bara jag som är livrädd?
Är rädd att barnet ska vara dött eller på något vis inte utvecklas so det ska... Har dock varit gravid massa gånger utan att få barn och är därmed "van vid" att saker och ting går åt helvete..
Kan inte ni som varit på RUL berätta lite hur det funkar? Hur länge håller det på? Kommenterar BM löpande om saker och ting ser bra ut eller ej? Annat som kan vara bra att veta för en som är rädd?
Tack så mycket för svar! Ska nog be BM att vara jättepedagogisk och hoppas vi får träffa en vettig person som står ut med min oro :)
I torsdags fick vi se lilla smulan igen. Full fart där inne och sög på tummen när vi fick se henne. Helt otroligt att se. Vi fick veta att det är en liten flicka vi väntar. Jag är i vecka 21 och jag har gått upp 8 (!) kg. Men då är jag också väldigt svullen i både händer och fötter. Tror att det där är väldigt individuellt och det finns nog inget som är helt "rätt".
Magbild v. 21 (20+3)
Har idag fått konstaterat att det är foglossningar jag fått problem med de senaste veckorna, väntar nu på tid hos läkaren. Någon mer som fått problem?
Tror jag kände av fogarna lite i början mendet har gett med sig. Hoppas du får bra hjälp
Fina kulan :) Krya på dig!
Funderade på om det är någon som för någon sorts "dagbok" över sin graviditet? Eller på annat sätt antecknar och dokumenterar?
Funderade på om det är någon som för någon sorts "dagbok" över sin graviditet? Eller på annat sätt antecknar och dokumenterar?
jag är i vecka 25 nu och allt är bara bra med pojken därinne.. däremot haft problem med njurbäcksinflammation (5 dygn på sjukhus :( ) och väldiga ryggproblem och eftersom jag har ett fysiskt och riskfyllt jobb så har jag vart sjukskriven från slutet av september tills det är dags :/ men allt verkar bra med bäbisen iaf så man får väl va glad för det :)
God Jul på er alla, hoppas ni mår bra och att alla små bebisar växer och lever loppan i magen :)
Tack det samma!
Mår bra förutom att jag är i en period av trötthet! Var hos bm idag och allt såg bra ut. Mäter 29 cm på sf-måttet, v. 28, och pulsen på barnet ligger runt 150 :)Hur går det själv?
Längesedan det skrevs ngt här nu.... Hur går det för alla? Börjar längtan bli stor?
Själv är både längtan och nyfikenheten enorm nu! Ska på vårt andra ultraljud om en vecka, ska bli så kul att få se lill*n igen :)
Det är bra här också, har 50 dagar kvar till bf och ikväll har vi får första föräldrautbildning.
Här har vi också egentligen bara ett ultraljud men min barnmorska skickade mig på ett extra för att dom hittade två muskelknutor i livmodern på första. Enligt KK är det inget som behöver kollas men då hade jag ju redan blivit lovat ett andra... Klagar inte, vi ser fram emot att se bebisen igen :)
Har en vän som fick sin lilla kille för fyra veckor sedan och igår träffade jag dom så nu längtar man ännu mer efter sin egen ännu mer :)
Är nu i vecka 35+1. I helgen fick jag åka in pga ont i njuren och jag hade en ny urinvägsinfektion men precis i startskedet som tur va så jag slapp stanna kvar (förra gången blev jag inlagd 5 dygn) så jag fick åka hem med en penicillinkur.Dom kollade även bebisen och allt såg mycket bra ut :)
Men det var det lilla negativa om 33 dagar är det BF och en vecka innan det så börjar flytten till vårt nya hus på landet så nu kommer det bli mycket spännande framöver :)
Fick den 8 mars en liten pojk 6dagar före bf. Blev igångsatt 2 ggr pga havandeskapsförgiftning i början på veckan men detville sig inte så vattnet gick inte förrän lördah kväll. han blev förlöst med sugklocka ca 16 h efter vattnet gått. Han fick en infektion i samband med förlossningen så vi ligger kvar på sjukhus åtminstone veckan ut. Men trots allt är vi ganska pigga och väntar på att få åka hem :)
Vår lilla tjej kände inte för att komma ut i mars utan väntade till 8:e april, 12 dagar över tiden... Gick väldigt fort, 2 timmar och 45 minuter efter att vi kom in på kk var hon ute :)