Inlägg från: Madelia |Visa alla inlägg
  • Madelia

BF Mars 2015

Hoppas på bebis skrev 2014-09-26 20:25:49 följande:

Hej! Jag e ny i tråden. Gick in i vecka 15 idag så jag e beräknad i slutet av mars! Det är vårt första barn efter år av kämpande så man kan inte riktigt förstå att detta är sant å på riktigt! Jag e 41. Känns fantastiskt att höra att några redan känt av fosterrörelser i V 17!!! Hoppas jag kan känna mina så snart oxå!!!

Grattis :)
  • Madelia
    lisohl skrev 2014-09-27 14:45:40 följande:
    Det tycker jag! Nej vi hade inte tänkt ta reda på könet. Men det skulle inte vara så farligt känner jag om den som gör ultraljudet råkar försäga sig, eller om det är helt uppenbart. ;) Ska ni ta reda på könet?
    Okej, jo vi har bestämt oss för att vi vill veta. Vi är liksom såå nyfikna och tycker inte att det gör något att just det inte blir en överraskning vid bf, det blir det ju ändå med så mycket annat. Men förstår folk som väntar med att ta reda på det också :) tur man kan välja :)
  • Madelia
    lisohl skrev 2014-09-28 08:15:31 följande:
    Det blir ju en överraskning när man än får veta. :) Har ni någon känsla vad ni tror det är? Jag och min man tror båda att det är en pojke, ingen aning om varför egentligen. :)
    Vi tror på pojke här också :) även här helt utan någon anledning. Det bara känns så, men är ju en vild gissning egentligen :) jag blir väldigt glad vad det än är så länge allt är bra därinne såklart:)
  • Madelia

Vi har också varit på RUL idag, allt såg bra ut här med. Här fick vi dock väcka och bråka lite med bebisen för att bm skulle kunna kolla allt hon skulle och då vägrade den ändå flytta så mycket på sig att det var möjligt att se könet. Vi blev dock flyttade tillbaka en vecka från vad de sa på kub. Så jag börjar om på v.18 idag igen, segt. För jag antar man går efter RUL nu? Ngn som vet?

• Madelia
    lisohl skrev 2014-10-01 00:03:11 följande:
    Vad skönt att allt såg bra ut! Jag är inte helt säker men jag tror att man går efter RUL för att det anses vara mer tillförlitligt än senaste mensen.
    Jo så tror jag absolut också:) Tänkte mest när man jämför med just kub testet då de ju också mäter för att ta fram ett datum för bf.
  • Madelia
    ulricalovisa skrev 2014-10-08 09:06:23 följande:

Hej allihop!

Hoppar in här om det är ok? Jag är gravid i vecka 18+0 och var på RUL i måndags :) Blev också flyttad en vecka bakåt och fick BF framflyttat. Har inte tagit så många magbilder än, men här är två:

phpYQxpv664342.jpg

Hej och grattis:)

Då ligger vi nästan lika i tiden:) och jag blev också flyttad en vecka vid RUL.
  • Madelia
    ulricalovisa skrev 2014-10-08 22:34:24 följande:
    Ja jag läste det längre upp :) mysigt! såg att du undrade över om man ska gå efter RUL eller de tidigare - tror RUL eftersom det sägs vara då de kan se ner exakt...
    Ja, det tror jag också:) tyvärr, haha. Tyckte det var lagom kul att vara i v.18 två hela veckor, men men :)
  • Madelia
    Joohannaan skrev 2014-10-16 19:24:39 följande:

Är det någon av er som har börjat känna fosterrörelser och vilken vecka är ni då i? Glad

Jag är i vecka 20 och har känt i nån vecka :) Tycker det känns starkare och starkare ju fler dagar som går :) jättemysigt!
  • Madelia
    Kawinna skrev 2014-10-29 04:13:08 följande:

Är det någon som känner sammandragningar? Och i sådana fall hur ofta?

Har det kanske tre gånger per dag och vet inte vad som är normalt och inte...

Jag har också, och har haft ganska länge. Några gånger om dagen, men varierar där. Vissa dagar kommer de ganska ofta och vissa mer sällan.
  • Madelia
    jempan87 skrev 2014-10-29 06:55:01 följande:
    Hej! Jag känner också det flera dagar i veckan vissa dagar hela dagarna och andra ingenting! Om det är något allvarligt så ska man tydligen känna det sa min BM då ska man åka in direkt!
    Min BM sa ungefär likadant, men det är ju samtidigt normalt med viss mängd sammandragningar. Jag tycker det är svårt att avgöra om/när det är något man borde ringa för att kolla upp eller ej?

Mina känns, men gör sällan ont. De kommer inte bara när jag anstränger mig som min BM sa var vanligt utan även när jag vilar/ är stilla.

Hur har ni andra?
  • Madelia
    irissiri skrev 2014-10-29 15:33:20 följande:

En fråga:

Hur mycket har ni gått upp i vikt? Jag är i v 19 (20 på fre) och har bara gått upp 2-3 kg... Kan detta vara normalt??? Äter som jag gjorde innan graviditeten och har intr spytt något.

Jag har gått upp nästan 6 kg, haha. Men jag åt rätt mycket mer än vanligt ett tag också. Jag var dock väldigt smal innan så det gör inte så mycket, men nu försöker jag ändå tänka lite på vad jag äter:) är i v.22

Jag tror det är väldigt vanligt att inte ha gått upp så mycket än, jag tror inte du ska oroa dig. Snarare tycker jag att jag gått upp för mycket. Men men :)
  • Madelia
    Ludaca skrev 2014-11-18 18:08:48 följande:

Funderade på om det är någon som för någon sorts "dagbok" över sin graviditet? Eller på annat sätt antecknar och dokumenterar?

Nej, på det sättet har jag varit lite tråkig, för det hade kanske varit roligt att ha senare. Men min dokumentation sträcker sig till nån enstaka magbild och till och med de är väldigt få.
  • Madelia
    Kawinna skrev 2014-12-18 14:02:33 följande:
    Tack det samma!
    Mår bra förutom att jag är i en period av trötthet! Var hos bm idag och allt såg bra ut. Mäter 29 cm på sf-måttet, v. 28,  och pulsen på barnet ligger runt 150 :)
    Hur går det själv?
    Vad lika vi ligger i tid:) Är på v.28+2 och har också varit hos bm just idag. Hade 25 cm i sf-mått och pulsen låg på 140.

Även om man väl inte ska jämföra, så är det ju ändå lite kul att veta hur det ser ut för andra:)
  • Madelia
    Kawinna skrev 2014-12-19 12:38:03 följande:
    Vad roligt smile1.gif då måste vi ha bf väldigt samtidigt! Jag har 11/3 smile1.gif
    Jag har 9/3 :) spännande att se när de små liven tittar ut i verkligheten. Hörde någonstans att det var en väldigt liten andel som verkligen kom på bf. Om jag inte missminner mig var det runt 4% de sa, men jag kan ha fel.
  • Madelia
    Sanna&J skrev 2015-02-04 19:01:52 följande:

Längesedan det skrevs ngt här nu.... Hur går det för alla? Börjar längtan bli stor?

Själv är både längtan och nyfikenheten enorm nu! Ska på vårt andra ultraljud om en vecka, ska bli så kul att få se lill*n igen :)

Ja det var det, va dåliga vi är på att hålla igång den.

Här går det väl så bra som det kan nu såhär i slutet iaf:) Var hos bm på fm för att kolla blodtrycket då det var lite högt när jag var där i fredags, men nu såg det bättre ut:)

Har 33 dagar kvar till bf idag, jag längtar och börjar bli nervös, men den får gärna stanna tills v.38 iaf:) Jag känner på mig att jag kommer gå över dessutom så det är vad jag förväntar mig, men inget jag önskar såklart.

Hur går det själv? Och för er andra:)?
  • Madelia
    Kawinna skrev 2015-02-05 09:52:39 följande:

Här rullar det på! V. 36 idag smile1.gif

var hos bm igår och allt såg bra ut. Ska på nytt tv-ul på tisdag och beroende på det så får vi se om det ev. blir igångsättning eller inte smile1.gif längtar!

Det förstår jag, jag önskar jag fick gå på ul en gång till, RUL v.18 känns som väldigt länge sedan. Tur man får ses på riktigt snart:)

Jag har kanske missat eller glömt något jag läst i tråden, men av vilken anledning skulle igångsättning diskuteras? Är bebisen stor iom tv-ul?

Jag känner absolut nada som skulle tyda på att något skulle vara på gång iaf. Men den låg iaf med huvudet vänt neråt i fredags, dock inte fixerad.
Svar på tråden BF Mars 2015