Inlägg från: Ludaca |Visa alla inlägg
  • Ludaca

BF Mars 2015

Är det någon som några "mag-bilder"? Jag tror att jag tillhör dem som fått en kula väldigt tidigt. Fortsätter det i den här takten så kommer jag nog att vara stor som ett hus när det blir dags för BF Flört

Nu har jag inga jättebra bilder, men här kommer två... 

Vecka 11 (!) 

Vecka 14 

Som nämnt, inga bra bilder egentligen, men tycker att det är lite kul att på bild se vad som händer med kroppen. Måste verkligen bli bättre på att fota magen, så att man något att visa det lill* livet sen! :)

Någon mer? 

• Ludaca
    ulricalovisa skrev 2014-10-08 09:06:23 följande:

Hej allihop!

Hoppar in här om det är ok? Jag är gravid i vecka 18+0 och var på RUL i måndags :) Blev också flyttad en vecka bakåt och fick BF framflyttat. Har inte tagit så många magbilder än, men här är två:

Hej och välkommen! 

Kul med en till mage :) Tjusigt! 
  • Ludaca
    sobrio88 skrev 2014-10-16 12:48:58 följande:

Har idag vart på ultraljud och allt såg fortsatt bra ut. Blev flyttad en hel dag från 15 till 14 mars :)

Skönt! :) Min tur på måndag! Sällan man vill att helgen ska gå fort, men nu längtar jag bara till på måndag :)
  • Ludaca
    Joohannaan skrev 2014-10-16 19:24:39 följande:

Är det någon av er som har börjat känna fosterrörelser och vilken vecka är ni då i? Glad

Jag är i slutet av v. 18 och känner rörelser. Det är stundvis väldigt lugnt, men så känner man små, små puffar då och då. I v. 16 kände jag som en liten fjäril. Väldigt diffus känsla och kortvarig, nu blir de allt mer tydliga. Mysigt! 
  • Ludaca
    Sanna&J skrev 2014-10-17 12:22:04 följande:

Åh i förmiddags var vi och lyssnade på lilla hjärtat, känner mig helt upprymd nu :)

Och äntligen fick vi vår tid till ultraljud... Blir lång väntan i 1,5 vecka nu!

Åh, så roligt! Vi var också och lyssnade i onsdags, 144 i hjärtslag. Ska tydligen vara typiskt för tjejer enligt någon teori som menar att hjärtat slår snabbare hos flickor. Huruvida det stämmer har jag dock ingen susning om Flört
  • Ludaca

Är det någon som har börjat kika på vagn? Vad går ni i för tankar? Har alltid gillat Stokke Crusi, men den är inget alternativ pga att vi måste kunna ta oss fram i snö och lite tuffare underlag och vad jag förstår så är det ju inte direkt någon terrängvagn. Nu har Stokke Trailz kommit ut och vi kände direkt - JA! ...tills vi fick reda på att den inte går att göra till en syskonvagn (vilket jag tyckte var ett + med Crusi). Vi har ju inga barn sen innan, men vi tänker att det kanske kan vara bra med en vagn som har syskonsits längre fram Drömmer  

• Ludaca
    Nixe skrev 2014-10-19 00:22:24 följande:
    Här blir det en bugaboo buffalo, beställer från Holland efter v 24 tänkte jag :)
    Är den billigare där eller är det av någon annan anledning det blir just Holland? :) Nyfiken! 
  • Ludaca
    Kawinna skrev 2014-10-19 03:13:01 följande:

Blir nog en Emmaljunga för oss, kommer dock inte ihåg vad modellen hette nu :p

Vi har kollat på Emmaljunga Mondial deluxe, den är med bland våra top 3. Känns rejäl och stabil. Bra val!
  • Ludaca
    Sanna&J skrev 2014-10-19 10:59:23 följande:
    Vi har sagt att vi ska titta ordentligt efter ultraljudet.. Hittade en Emmaljunga som vi tyckte verkade bra men kommer inte ihåg vad den hette.

Vi har samma krav, måste klara lite tuffare underlag då vi gärna är i skogen också bor vi ju lite ute på landet :)
    Ja, vi har inte provkört någon av vagnarna än, utan bara kikat lite smått. Tror faktiskt att Emmaljunga fixar det där tuffare underlaget väldigt bra. Vi tänker precis som ni, att efter ultraljudet ska vi titta lite närmare. Undrar om man till och med kan vänta in julrean? Glad
  • Ludaca
    Sanna&J skrev 2014-10-19 21:15:58 följande:
    En och en halv vecka kvar till vårt ultraljud, ni hade nu denna veckan va? Längtar massor :)
    Stämmer bra! Vi var på RUL igår och allt såg normalt och fint ut. Bebis växer som h*n ska vilket är väldigt skönt att få bekräftat. Det är ju det viktigaste! Skrattande Typiskt bara att h*n låg med benen i kors och tydligen i en omöjlig vinkel för att se könet. Hon sa att hon inte kunde se någon snopp, men kunde inte heller garantera att det är en tjej. 

Jag och mannen ska till Tyskland om en vecka (han är därifrån och har en kompis med en privat mottagning) och har bokat ett ultraljud där för att försöka stilla vår nyfikenhet. Den 30:e får vi se liten igen! Längtar Hjärta 

Lycka till när det blir dags för er! 
  • Ludaca
    Nixe skrev 2014-10-20 12:47:12 följande:
    Ja den blir billigare :) köper babyskyddet och bas och eventuellt en stokkestol med nyföddinsats också och det verkar som att man kan gå ganska bra rabatter på hela köpet därifrån.
    Låter bra! Skrattande
  • Ludaca

Två bilder från RUL v. 19+1 Glad

Vinkar lite :) 

Profilbild, ansiktet + en liten hand. 

• Ludaca
    Nixe skrev 2014-10-24 18:00:38 följande:

Äntligen titt på bebis!! :D allt såg jättefint ut, himla skönt :)

Så härligt! Underbar känsla Solig
  • Ludaca

I torsdags fick vi se lilla smulan igen. Full fart där inne och sög på tummen när vi fick se henne. Helt otroligt att se. Vi fick veta att det är en liten flicka vi väntar. Jag är i vecka 21 och jag har gått upp 8 (!) kg. Men då är jag också väldigt svullen i både händer och fötter. Tror att det där är väldigt individuellt och det finns nog inget som är helt "rätt". 

• Ludaca
    jempan87 skrev 2014-11-03 07:18:27 följande:
    Då är vi 2 har också gått upp 8 kg tycker det bara smällt till senaste veckorna! Börjar få lite panik när bm sa jag ska gå upp 12 kg under hela graviditeten :/
    Ja, det fick jag också höra av BM, men ingen av mina vänner gick upp mindre än 17 kg... Vilken vecka är du i?
  • Ludaca
    Sanna&J skrev 2014-11-03 21:01:00 följande:
    Åh vad kul att få se igen, grattis till flickan :)

Skönt att höra att fler gått upp "lite mer" ... Jag har också gått upp mellan 8-10 kg, tror också det är väldigt individuellt, fick lite panik när jag såg det men insåg ganska snabbt att jag kan inte påverka det så värst mkt med tanke på att jag äter ungefär som innan och inte ngt frossande :)
    Tack! Solig Nej, jag kände väl också lite så där "OJ!" när jag vägde mig, men bestämde mig direkt för att inte lägga allt för mycket energi på siffrorna när man ändå försöker äta helt som vanligt :)
  • Ludaca
    Sanna&J skrev 2014-11-11 12:45:34 följande:

Magbild v. 21 (20+3)

Har idag fått konstaterat att det är foglossningar jag fått problem med de senaste veckorna, väntar nu på tid hos läkaren. Någon mer som fått problem?

Fina kulan :) Krya på dig!
  • Ludaca

Funderade på om det är någon som för någon sorts "dagbok" över sin graviditet? Eller på annat sätt antecknar och dokumenterar?

Svar på tråden BF Mars 2015