BF Mars 2015

Hej! Åh, här är en till! v. 10 nu och symtomen har verkligen avtagit. Känner mig faktiskt ganska orolig... :/
Jag tyckte också att jag kände mig lite illamående idag igen, men det är verkligen inte som det har varit. Jag har inte pratat med någon förutom min mamma som säger att hon kände likadant i perioder när hon var gravid. Jag går in i vecka 11 imorgon och ska på inskrivning 9:e sept. Kommer då, om allt går som det ska, vara i v. 12+3. Jag har också funderat på om bm kan lyssna på hjärtljuden och jag tror att det ska gå, men jag vet inte om dem gör det under inskrivningen? Du kanske kan uppdatera mig om det eftersom du ska dit innan mig.
Lycka till!
Har också drömt att jag fick en son och han var på pricken lik pappa. Men jag har ända sen början tänkt att det är en liten tjej där inne, så jag blev förvånad i drömmen
Allt såg bra ut! :D grät nästan lite av glädje när jag fick se hjärtat slå och en liten hand vifta omkring (det var för tidigt för hjärtljud men de gjorde ett snabbt UL). Tre dagar äldre blev han också så nu är jag i 11+3. Tror inte det går att bifoga bild från mobilen annars slänger jag in den ikväll om någon vill se :) himla häftigt vad tydligt allt syns trots att bebisen är som en liten kiwi!
Åh vad roligt! :D Är på väg och ska göra KUB nu, 12+0 idag, spännande!
Usch. Mitt i glädjen över den lilla går allt annat åt skogen. Stor sorg och stress och jag är nu jätterädd att mitt mående ska påverka bebisen på ngt sätt och att KUB ska ge ett dåligt resultat. Ni som gjort KUB, vad fick ni för siffror? Någon som vet om stor sorg med allt vad det innebär kan utgöra någon fara för barnet i magen?
Idag gjorde vi KUB-testet och fin fin-fina resultat! 1/2810 på Downs och 1/3039 på de två andra kromosomfelen. Bebis var dessutom en hel vecka äldre än vi hela tiden trott, så nu har jag fått BF beräknat till 21/3 istället för 28/3. Allt såg fint ut och h*n är så livlig där inne! LYCKA!
Hur går det för er andra?
Just ja, fick veta att moderkakan ligger i bakväg så jag borde känna sparkar om ett par veckor eller så :D längtar ngt så otroligt!!
Just ja, fick veta att moderkakan ligger i bakväg så jag borde känna sparkar om ett par veckor eller så :D längtar ngt så otroligt!!
Är det förresten någon mer som har sjukt dålig aptit? Jag är inte så himla illamående längre, kräks inte även om det är nära ibland. Men jag är aldrig hungrig. På sin höjd kan jag bli lite småsugen men jag som alltid har älskat att stå och laga mat från grunden och fixa har helt tappat all lust. Förra middagen blev det tre köttbullar nerpetade på en timme och det var typ allt. Det är som att hungern försvinner i samma sekund jag gör iordning den första tuggan? Äter pyttesmå portioner för att ens få i mig ngt alls och jag börjar bli orolig över ifall detta kan skada bebisen? Tar den näringen den behöver från mig i alla fall eller borde man göra ngt åt detta? Försöker tänka positivt och vänta ut det just nu.
Var och lyssnade på hjärtljud igår som tuffade på fint :) idag blir kollegorna underrättade för nu kan jag inte hålla in magen så bra längre. Bm visade hur man skulle känna livmoderns kanter också och den var mkt större än jag trodde både "uppåt" och åt sidorna. Tre fingerbredder nedanför naveln är den nu i v 16.
Är det någon av er som har börjat känna fosterrörelser och vilken vecka är ni då i?
Är det någon som har börjat kika på vagn? Vad går ni i för tankar? Har alltid gillat Stokke Crusi, men den är inget alternativ pga att vi måste kunna ta oss fram i snö och lite tuffare underlag och vad jag förstår så är det ju inte direkt någon terrängvagn. Nu har Stokke Trailz kommit ut och vi kände direkt - JA! ...tills vi fick reda på att den inte går att göra till en syskonvagn (vilket jag tyckte var ett + med Crusi). Vi har ju inga barn sen innan, men vi tänker att det kanske kan vara bra med en vagn som har syskonsits längre fram
Är den billigare där eller är det av någon annan anledning det blir just Holland? :) Nyfiken!
Dags för RUL idag, känner mig så himla nervös :-/
Äntligen titt på bebis!! :D allt såg jättefint ut, himla skönt :)
Äntligen titt på bebis!! :D allt såg jättefint ut, himla skönt :)
En fråga:
Hur mycket har ni gått upp i vikt? Jag är i v 19 (20 på fre) och har bara gått upp 2-3 kg... Kan detta vara normalt??? Äter som jag gjorde innan graviditeten och har intr spytt något.