Inlägg från: Sanna&J |Visa alla inlägg
  • Sanna&J

BF Mars 2015

lisenlisen skrev 2014-09-03 08:16:42 följande:

Ja det var rätt skönt. Men vi har bara berättat för min familj. Min man vill inte att vi berättar för hans familj just nu. Det känns lite jobbigt tycker jag eftersom det är jag som hamnar mellan och måste hitta på ursäkter hela tiden. Men men? 

Åh va kul! Vad sa dom när ni avslöjade? Misstänkte de något? Gav ni fram haklapparna och berättade sen eller hur gick det till?

Ska testa de där banden om åksjukan kommer tillbaka. Har klarat mig bättre sedan igår. Jag märkte att det blev värre när jag åt något med mycket socker i, tex godis, så jag har uteslutit det helt just nu. 

Förstår hur du känner med att inte berätta för din mans föräldrar, tycker själv det är skönt att dom vet.

Nej dom hade nog inte direkt misstänkt ngt, vi flyttade in i vårt nyinköpta hus bara en månad tidigare så dom tänkte att det nog kommer men inte så fort. Vi hade slagit in haklapparna i små presenter dom fick öppna och sen väntade vi bara på reaktionerna... Både min och sambons mamma tog en bra stund på sig inna dom förstod men dom blev jätteglada ????
  • Sanna&J
    lisenlisen skrev 2014-09-03 13:00:21 följande:

Ja jag förstår inte varför han vill vänta. Jag måste smussla runt så himla mkt nu...

Åh vad spännande! De måste ha undrat varför de fick presenter bara sådär :) Kul med reaktioner. Jag var väldigt förvånad över min familjs reaktioner. De va så känsliga och några grät. Kändes så konstigt för generellt gråter vi inte i vår familj :P Men det kändes bra såklart! De har visserligen fyra barnbarn sedan tidigare. 

Barnbarn är känslosamt :) Håller tummarna att du snart får avslöja för din mans föräldrar också!
  • Sanna&J
    Ludaca skrev 2014-09-03 20:28:26 följande:

Åh, vilka fina bilder! På tisdag är det vår tur :) 

Åh vad kul, är det kub?

Så många som verkar få tidiga ul också!
  • Sanna&J
    Ludaca skrev 2014-09-03 22:19:38 följande:

Nej, det är inte KUB. Ska ringa på fredag och kolla om det finns någon tid för ett KUB, för här får vi under 35 år bara göra det i mån av tid. Men på tisdag ska jag till BM och jag frågade om vi inte kunde kika lite på henne/honom. Då avsatte hon 10 min till detta :) 

Åh vad kul att få ta en titt!
  • Sanna&J
    Ludaca skrev 2014-09-04 19:25:50 följande:

Jättekul! Ser verkligen fram emot det :) Jag ringde faktiskt redan idag och frågade om det fanns någon tid för KUB-test. Det var tur att jag gjorde det idag, för jag knep den sista tiden de hade. Är så GLAD över det, för det var verkligen inte en självklarhet att jag skulle få göra det. Det blir alltså en titt hos BM på tisdag, sen KUB på torsdag. Hoppas verkligen på fina resultat. 

Är det någon som vet hur lång tid KUB tar? 

Håller tummarna för dig!
  • Sanna&J
    Nixe skrev 2014-09-05 13:54:41 följande:

Usch. Mitt i glädjen över den lilla går allt annat åt skogen. Stor sorg och stress och jag är nu jätterädd att mitt mående ska påverka bebisen på ngt sätt och att KUB ska ge ett dåligt resultat. Ni som gjort KUB, vad fick ni för siffror? Någon som vet om stor sorg med allt vad det innebär kan utgöra någon fara för barnet i magen?

Har ingen aning om det kan vara ngn fara för barnet, beror säkert hur sorgen ter sig men skulle gissa att det krävs ganska mkt innan det ska vara ngn fara. stressa ska du ju såklart försöka att undvika, hoppas du mår bättre snart!
  • Sanna&J
    jempan87 skrev 2014-09-05 14:21:20 följande:

Jag gjorde kubtest igår! Fick sannorlikhet 1:1900 vet inte om det är bra eller inte, blev en chock till det var 2 barn där inne enäggstvillingar!!!

oj, förstår att det blev en chock att få reda på det! Grattis till två små liv!

hur känns det?
  • Sanna&J
    Ludaca skrev 2014-09-11 16:21:39 följande:

Idag gjorde vi KUB-testet och fin fin-fina resultat! 1/2810 på Downs och 1/3039 på de två andra kromosomfelen. Bebis var dessutom en hel vecka äldre än vi hela tiden trott, så nu har jag fått BF beräknat till 21/3 istället för 28/3. Allt såg fint ut och h*n är så livlig där inne! LYCKA! 

Hur går det för er andra? 

Gud vad kul! Blir lite avis på alla som redan fått se sina små liv, längtar så!

Själv har jag idag fått förlängt min sjukskrivning då jag fortfarande behöver medicin mot illamåendet :( drygt men vad ska man göra! känner bara att man egentligen skulle vilja jobba då det inte är så många månader till man ska jobba.. Men men pricken (vårt namn på den lill*) är viktigast!
  • Sanna&J

[quote=74000982][quote-nick]Ludaca skrev 2014-09-15 18:18:44 följande:[/quote-nick]

Krya på dig och ta den tid du behöver! :) 

Idag (i v. 14+2) berättade jag för chefen på jobbet och en del kollegor. Jag har så många kollegor och kommer väl få svara på en hel del frågor framöver. Tycker både att det är kul OCH lite jobbigt. Men mest av allt är det skönt att man inte längre bär på denna (iofs mysiga) hemlighet! :)

[/quote

Tack, det är ju som sagt inte så mkt jag kan göra mer än vänta.

Tycker också det är ganska skönt att berätta för folk även om det är mysigt att gå och bära på hemligheten, blev ju tyvärr tvungen att berätta väldigt tidigt på jobb pga illamåendet.

Svar på tråden BF Mars 2015