Inlägg från: irissiri |Visa alla inlägg
  • irissiri

BF Mars 2015

Jag hoppar gärna på nu, lite senare ön öriga. Hoppas det är ok. Väntar första barnet den 27 mars. :)

• irissiri
    Sanna&J skrev 2014-09-28 19:46:47 följande:
    Välkommen och grattis! Vi väntar vårt första 28 mars
    Tack :) åh, kul, var bor ni?
  • irissiri
    lisenlisen skrev 2014-09-30 07:35:55 följande:

Jag känner ingenting :( Och det syns ingenting heller. Tydligen ska livmodern vara lika stor som ett bebishuvud nu - undrar hur den kan få plats där inne utan att det syns något...

Men var på Kub för ett par veckor sedan och då såg allt bra ut, så jag är inte orolig :) Tror det börjar synas inom någon vecka eller två! Alla tror att det är en pojke - vet inte varför. Men för mig spelar det ingen roll bara han/hon mår bra. Ska ändå ta reda på det så vi kan börja förbereda med namn osv.

Håller helt med! oroar mig lite trots att det såg bra ut på KUB. Vilken vecka är du i? Vi går in i v 15 i morn (men enl KUB går vi in i v 16 på fre). Ingenting syns på mig och om jag känner riktigt noga/inbillar mig? kan jag känna kanter runt livmodern... Lite vemodigt... När ska magen börja synas för förstföderskor?
  • irissiri

I förrgår och igår var det folk som uttryckligen frågade om jag är gravid! jag är i v 15. Tyckte själv min mage såg gigantisk ut. Idag är den åter platt... vara bara gaser... haha pisamt!!!

• irissiri
    Sanna&J skrev 2014-09-30 21:10:05 följande:
    Vi bor i mitten av Skåne, Höör... Flyttade från lgh i Malmö till hus här i mitten av juli :)

Var bor ni?
    Okej! Så ni har fixat med hus och allt! Mysigt!

Bor i Uppsala!
  • irissiri
    Sanna&J skrev 2014-10-13 20:38:53 följande:
    Ja vi köpte hus för vi ville ifrån stan och börja bilda familj, vi trodde det skulle ta lite längre tid att bli gravid så helt ovetande var jag gravid när vi flyttade in (hade semester samtidigt och förstod inte varför jag kände mig så trött efter flytten :)
    haha, härlig historia!
  • irissiri

WOW, så himla roligt att se alla RUL-bilder!! Vi har RUL på fredag. Bara jag som är livrädd?

Är rädd att barnet ska vara dött eller på något vis inte utvecklas so det ska... Har dock varit gravid massa gånger utan att få barn och är därmed "van vid" att saker och ting går åt helvete..

Kan inte ni som varit på RUL berätta lite hur det funkar? Hur länge håller det på? Kommenterar BM löpande om saker och ting ser bra ut eller ej? Annat som kan vara bra att veta för en som är rädd?

• irissiri

En fråga:

Hur mycket har ni gått upp i vikt? Jag är i v 19 (20 på fre) och har bara gått upp 2-3 kg... Kan detta vara normalt??? Äter som jag gjorde innan graviditeten och har intr spytt något.

• irissiri
    Sanna&J skrev 2014-10-29 17:04:20 följande:
    Tråkigt att höra om dina graviditeter som inte gått bra, men försök tänka att allt är bra denna gången.. Förstår att det såklart är svårt!

Tror att det tog ca 30 min och BM förklarade hela tiden vad vi såg och att det såg bra ut.

Vår BM sa i början när hon tittade att hon inte var tyst för att ngt var fel, kan ju vara bra att veta om man nu är lite extra rädd så man inte stirrar upp sig för det :)

Stort lycka till på fredag!
    Tack så mycket för svar! Ska nog be BM att vara jättepedagogisk och hoppas vi får träffa en vettig person som står ut med min oro :)
Svar på tråden BF Mars 2015