Inlägg från: trytofindme |Visa alla inlägg
  • trytofindme

BF Mars 2015

Åh,äntligen kan man gå med i en sån här tråd. På fjärde försöket tog det sig, och jag plussade igår. BF 20:e mars enligt datum för senaste mensen. Har inga som helst symptom än så länge. Längtar tills man kan börja känna sig gravid på riktigt, men det lär väl dröja ett tag. Undrar hur tidigt man kan börja se något.

Första barnet, och både jag och min sambo är nyss fyllda 26. Bor i en småstad i Hälsingland, köpte hus för två år sedan.

• trytofindme
    Prill86 skrev 2014-07-13 13:12:49 följande:
    Grattis! Jag ska ha den 13e enligt egna beräkningar, vet inte om det är på riktigt lr om det bara är typ vätska men jag har en liten bula på magen. Har lite halvångest över det; klart jag vill att det ska synas o att man verkligen får känna att det är på riktigt samtidigt som jag verkligen inte vill gå upp alldeles för mkt i vikt. Får väl hoppas att det blir normal viktuppgång även om det syns tidigt

Så här tidigt bör det väl bara vara inbillning eller eventuellt att man tillfälligt samlat på sig vätska.

Jag tänker mig att jag ska försöka äta normalt. Näringsrikt och inte onödigt onyttigt, sen har det varit lite stiltje när det kommer till träning, men efter sommaren ska jag komma igång och motionera mer. Tror man bör klara sig rätt bra då om man bara äter vettigt och motionerar regelbundet, men det är väl förstås individuellt.

• trytofindme
    Smörblomma skrev 2014-07-20 21:08:09 följande:

Hej. Kliver in i gruppen. Plussade för nån dag sen, vecka 6. Har varit gravid några gånger tidigare men de små pyrerna vill inte bo kvar så länge. Hoppas nu!!!

Grattis, och hoppas det tar sig ordentligt denna gång. Hur lång kom du de andra gångerna?

Finns förresten en hemlig facebook-grupp för oss med BF mars 2015 om du vill gå med där. Lägg till Petra Högström (hon som har ett litet barn med på sin profilbild) som vän så lägger hon till dig i gruppen om du ber om det. När du väl är inne i gruppen går det att ta bort henne som vän igen om man vill.

• trytofindme
    Hejos skrev 2014-08-24 00:14:30 följande:

Hej! Är gravid i vecka 12+6, bf 1/3, första barnet o är 27 år!! Kul att hitta denna grupp o kul att se en ultraljud bild redan i vecka 12!! Måste vänta m ultraljud till vecka 18-20... är nyfiken nu!

Grattis! Jag måste också vänta ända till RUL.

Jag oroar mig hemskt mycket för att det ska visa sig då att det inte är något levande där inne, så jag ska ta upp det med min BM på inskrivningen om några veckor. Då kanske man kan få till ett tidigt UL eller VUL, eller åtminstone få lyssna på hjärtat.
  • trytofindme

Jag undrar vad som är "normalt" vid den här tiden. Jag gick in i v 21 idag (20+0), och har gått upp 5 kg.

Svar på tråden BF Mars 2015