Inlägg från: sobrio88 |Visa alla inlägg
  • sobrio88

BF Mars 2015

Hej. Jag väntar också mitt första barn. Sambon har ett sen tidigare (kille 7 år i december). När jag var hos barnmorskan för ett par veckor sen så räknade vi ut BF till 15/3 ungefär men är lite osäker på mensen så det blir väl mera bestämt vid ultraljud senare Skrattande

jag tänkte göra ett tidigt ultraljud för att kolla att allt ser okej ut (annars är det inte förrän vecka 18 häromkring). nån mer som gjort det? ska in till barnmorskan till veckan så får väl tid till det då Skrattande

• sobrio88

Idag har vi vart iväg och gjort KUB-test. Det var låg sannolikhet för att det skulle vara nåt så det var gött. Men vilken känsla att få se den lilla där inne, nu känns det mer på riktigt. Längtar till nästa ultraljud som är 16 oktober Skrattande

• sobrio88

Har idag vart på ultraljud och allt såg fortsatt bra ut. Blev flyttad en hel dag från 15 till 14 mars :)

• sobrio88

Har idag vart på ultraljud och allt såg fortsatt bra ut. Blev flyttad en hel dag från 15 till 14 mars :)

• sobrio88

jag är i vecka 25 nu och allt är bara bra med pojken därinne.. däremot haft problem med njurbäcksinflammation (5 dygn på sjukhus :( ) och väldiga ryggproblem och eftersom jag har ett fysiskt och riskfyllt jobb så har jag vart sjukskriven från slutet av september tills det är dags :/ men allt verkar bra med bäbisen iaf så man får väl va glad för det :)

• sobrio88

Är nu i vecka 35+1. I helgen fick jag åka in pga ont i njuren och jag hade en ny urinvägsinfektion men precis i startskedet som tur va så jag slapp stanna kvar (förra gången blev jag inlagd 5 dygn) så jag fick åka hem med en penicillinkur.Dom kollade även bebisen och allt såg mycket bra ut :)

Men det var det lilla negativa om 33 dagar är det BF och en vecka innan det så börjar flytten till vårt nya hus på landet så nu kommer det bli mycket spännande framöver :)

• sobrio88

Fick den 8 mars en liten pojk 6dagar före bf. Blev igångsatt 2 ggr pga havandeskapsförgiftning i början på veckan men detville sig inte så vattnet gick inte förrän lördah kväll. han blev förlöst med sugklocka ca 16 h efter vattnet gått. Han fick en infektion i samband med förlossningen så vi ligger kvar på sjukhus åtminstone veckan ut. Men trots allt är vi ganska pigga och väntar på att få åka hem :)

Svar på tråden BF Mars 2015