• Neamom2011

Pott träning

Hej! Jag har en dotter född 2011 och har sådana problem med hennes pott träning

Vi har låtit pottan vara framme sedan hon lärde dig gå typ bara för hon ska veta att den finns osv.
    Hon har nu kissat ett fåtal gånger på pottan och någon enstaka gång på toaletten men det går inte få någon rutin på det för hon vill inte och blir arg...

Ni är väldans välkomna med tips och trixs då jag inte längre vet hur jag ska göra

• Svar på tråden Pott träning
  • metylbutanoat

Nu när det är sommar, låt henne vara blöjfri. Erbjud toan som alternativ. Ställ pottan i trädgården/vardagsrummet.

Det är görsvårt för det sista en vill är att göra henne obekväm med toabesök.

Vi körde tavla och ett stort gäng klistermärken som vårat barn fick klistra när hen gick på toan eller pottan. Funkade hur bra som helst!

• Malinmariatherese

Vi håller också på med vår son han är född i april 2012.

För oss fungerar det jättebra så länge han är naken, han kissar och bajsar då på pottan och någon gång på toaletten. Däremot glömmer han helt av sig när vi tar på honom kläder. Så nu har vi bestämt att hemma får han gå naken nu i sommar och få rutin på det. Sen hoppas vi att det sitter även när kläderna ska på!

Viktigast är ju att inte bli arg när de väl sker en olycka, ibland blir man ju frustrerad. LYCKA TILL!!

• Ramborg

Vår äldsta är också född -11. Fram tills för en vecka sedan höll jag på att ge upp och ta blöja i några månader till. Men så plötsligt började hon fatta. I förrgår hade vi inte en enda olycka. Igår och idag klarade hon ungefär hälften av gångerna.

Det som funkar någorlunda här är helt krasst mutor. Två jellybeans för kiss eller bajs i pottan. Och en liten ceremoni för att välja färgerna ur påsen. Vete fan vad tandläkaren skulle säga, men vi hoppas inte behöva hålla på så länge.

42.
Svar på tråden Pott träning