• Diazztree

Äta eller fejk Louis Vuitton?

Hej

Jag köpte en väska idag på en second hand butik på Östermalm, verkade väldigt seriöst och hon hade mycket fina väskor, vad jag läst om omdömen har ingen skrivit något negativt om butiken.

Jag köpte en Louis Vuitton neverfull idag, och hon menade att den är äkta, att sömmarna är noggrant gjorda och det finns ett serienummer i den. Jag blir mer och mer osäker nu när jag tittar på den hemma, har kollat många olika sidor om hur man ser skillnad men det verkar skilja från sida till sida.

Lägger upp lite bilder här och hoppas någon kan hjälpa mig, om det nu är så att den är fejk, tror ni det går att lämna tillbaka den då???
    Den kostade 3500 kr, prutade ner den till 2500 kr. Är den fejk är ju 2500 kr för myvket,
    Sen vill jag inte ha en fejk heller.

• Svar på tråden Äta eller fejk Louis Vuitton?
  • WilliamsMom
    Diazztree skrev 2014-07-08 19:38:11 följande:

Du har rätt, jag var nog naiv. men folk pratar så gott om butiken och att det går att fynda riktigt bra kläder och väskor. Det är altså inte "myrorna" vi pratar om, utan en "exklusive" second hand..

Ja, alltså, jag vet inte. Jag vet vilken butik du menar och jag har också hört bra om den, så varför skulle de vilja smutsa ner sitt goda rykte?

Åk till LV-butiken. Ligger vid Stureplan, typ mittemot Fridays.
  • hallontroll

Man vet aldrig , jag har varit i en " fin " second hand butik i Östermalm och jag såg en fake Jimmy Choo väska.

Och en vän till mig såg en fake Mulberry på samma ställe.

I Like My Men Like I Like My Tea: Hot and British.
  • hallontroll
    WilliamsMom skrev 2014-07-08 20:11:05 följande:

Ja, alltså, jag vet inte. Jag vet vilken butik du menar och jag har också hört bra om den, så varför skulle de vilja smutsa ner sitt goda rykte?

Åk till LV-butiken. Ligger vid Stureplan, typ mittemot Fridays.

Nej , mittemot Riche , nära Nathalie Schuterman.

De har flyttat för några år sen.
  • Diazztree
    hallontroll skrev 2014-07-08 20:08:01 följande:

Den är från april 2013.

Vilket??
  • WilliamsMom
    hallontroll skrev 2014-07-08 20:16:40 följande:

Nej , mittemot Riche , nära Nathalie Schuterman.

De har flyttat för några år sen.

Jag bor på Birger Jarlsgatan, fast i andra änden. ;) Jag vet att den ligger där. Jobbar i krokarna.
  • hallontroll
    Diazztree skrev 2014-07-08 20:26:15 följande:

Vilket??

Din väska.

Numren i serienumret är datumet.
  • hallontroll
    WilliamsMom skrev 2014-07-08 20:42:50 följande:

Just precis! Och där har den legat så länge jag jobbat i krokarna.

Vad menar du med Fridays då?

Jag trodde du menade TGI Friday's på Stureplan .

;(
  • Diazztree

Hittade ett litet kuvär i väskan där det står med liten liten text, Packaging made in China!!!

Så det är ju garanterat fejk då, förbannad jag blir, ska dit direkt imorgon och ha mina pengar tillbaka, jag hoppas verkligen jag får det.

Svar på tråden Äta eller fejk Louis Vuitton?