Inlägg från: kenneth768768 |Visa alla inlägg
  • kenneth768768

Åsa Romson hetsar mot vita män

Men är problemformuleringen Romson gör korrekt? Är det återigen detta med att snöröjningen prioriterar vägar och inte gångbanor?

• kenneth768768

Men hur kom sexualiteten in i problembeskrivningen? Är det inte så måmga homosexuella vita män som är styrelseproffs eller vad? Eller orsakar just de aldrig ngt ont?

• kenneth768768

Jag vill veta mer åsa! Jag hoppas du läser tråden.

På vilket sätt orsakar just vi heterosexuella extra skada? Har det med antal alternativ på toaletter att göra, som de av oss (vilket är extremt få) som sitter i kommunförvaltningen är skyldiga till?

Kan man korrigera oss på ngt sätt så vi blir lite mindre heterosexuella?

• kenneth768768
    FDFMGA skrev 2014-07-11 10:28:43 följande:
    Jag förstår inte riktigt hur man kan känna sig berörd av det Romson säger om man inte är en aktivt medverkande del av det sammanhang hon angriper.

Jag känner mig inte utpekad, lika lite som jag skulle känna mig utpekad om någon påstod att män våldtar. Jag gör det inte och är heller inte en del av en subkultur som ursäktar våldtäkter med att män är ändå män och hon var väldigt utmanande - eller något liknande.
    Men vi har ju fått lära oss att all generalisering utom den mot vita HETEROSEXUELLA män är av ondo, det är därför vi höjer på ögonbrynen.

Utan i stället har vi fått lära oss att man ska titta på individnivå på vilka som gör fel.

Exempel: Ett problem är då är att vissa av oss människor äter för mkt kött. Då kan man helt enkelt inrikta sig på det, att titta på de individer som äter för mkt kött och problematisera detta. Könlöst.

Jag tar absolut inte åt mig som en anklagad person, utan stör mig på att det är ett äckligt raljerande sätt att skapa en vi-mot-dem-känsla där det normaliseras att MÄN är PROBLEM, speciellt om de är HETEROSEXUELLA.

Det är fullständligt felargumenterat, det är de individer i vårt samhälle som beter sig fel som är problemet, oavsett vilket könsorgan de har eller om de är heterosexuella eller inte.

Vart tog jämlikhetstanken vägen? Skulle vi inte se alla människor för den individ de var, och låta alla individer ha lika skyldigheter och rättigheter? Nej just ja! Det gällde ju inte vita, HETEROSEXUELLA män!

Vi mot dem! Tack så mkt!
  • kenneth768768
    Johan75 skrev 2014-07-11 10:41:14 följande:
    Det kanske det är, men det verkar onekligen ännu mer inne att känna sig hatad som man. 
    Det är den enda gruppen som förväntas acceptera att man hatar dem på gruppnivå. Hata individer som gör fel i stället.

Svar på tråden Åsa Romson hetsar mot vita män