om han så gärna vill ha mig ska han ju fråga mig -.-'
Alla med DS har väl ett säreget utseende eller finns det sådana personer med DS som inte syns?
Alla med DS har väl ett säreget utseende eller finns det sådana personer med DS som inte syns?
Det är inget att skämmas över att ha AS. Finns inget som är fel i det, du är precis lika som alla andra. Vi har ju alla våra problem, den problemfria människan finns nog inte....skulle möjligtvis vara jag själv då :P
Ärligt talat tycker nog en AS tjej skall känna sig bättre än en vanlig tjej för hon är speciell. Känn dig utvald. Har du fått AS diagnos på senare år som vuxen eller haft det med sedan starten? Ja du nämner den har gjort dig blyg. Nej se den inte som ett hinder jag hade föredragit en tjej som är speciell.
Känn dig speciell och älska dig själv för den du är så kommer livet bli mycket lättare. Varför skall alla sträva efter att vara mainstream...lika är ju inget kul. De som sticker ut från mängden är ju dem som förgyller tillvaron. Sådana som du.
Alltid tragiskt med mobbing men när man fått lite distans till det så inser man att det är inte jag som har ett problem utan de personer som mobbar. Troligen har de en dålig självkänsla som de söker förstärka genom att visa sig häftiga inför gruppen genom att trycka ner någon annan. Det är snarare dem det är fel på och inte du. I det långa loppet tror jag du blir vinnaren bla beroende på din AS för ofta ar ni förmågor att bli väldigt specialicerade och nå högt upp. De som mobbar slutar kanske betydligt längre ned på stegen. Mobbing är ett otyg som jag tar starkt avstånd emot för det bryter ned den som utsätts. Därtill anser jag att mer resurser från samhället borde läggas på mobbingoffer för att få dem att må bra efter både fysisk och psykisk terror. Skolorna tar ju saken mer på allvar idag vilket är bra och Friends gör ju också vad de kan för att stoppa otyget.
Du är bra fatta det.
Tomma tunnor skramlar mest...
Jag tror ts vill han skall bada naken i stadens fontän och skrika det rätt ut och samtidigt streama ut det på familjeliv...så där lagom diskret...
Det ligger nog en hel del i det tramsmaja skriver. Men budskapet har ju nått fram till henne och hon sitter och bollar det i sin hand. Då ligger ju bollen hos TS att uttrycka hur hon vill ha det, inte att han skall repetera. Men det verkar ju som hon vill ha denne trevlige unge man så kanske de skulle träffas och kommunicera öga mot öga.
Problemet är ju AS här att det kan vara problematiskt att kommunicera alls. Att hålla en normal dialog är svårt för vissa med AS.
Ja ursäkta mig jag var lite dum. Hoppas du kan ha överseende med mitt övertramp.