• fluu

2 veckors bebis sova i eget rum?

Så länge barnet inte störs av er så hade jag kört på. Jag vaknade för ingenting under de två första månaderna. Visserligen hade jag min unge i sängen, men ändå. Sedan vande jag mig.
    Går det längre tid och du verkligen inte kan sova så prova eget rum. Eller om du skulle vara okej med det, sov i annat rum du. Så gör jag nu för tiden när både ungen och sambon snarkar. Så sover pappa med barnet och håller koll.

Själv fick jag eget rum när jag var två veckor. Jag störde mamma och föräldrarna störde mig. Då var det den bästa lösningen med eget rum.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • fluu
    bodimit skrev 2014-07-03 11:56:59 följande:
    min man är inte lika lättväckt som jag. jag har också provat att låta honom sova bredvid mig i sängen men han gör likadant där.
    jaja jag får väl gå helt sömnlös ett par månader till. =(
    Men du, gå sönder av sömnlöshet ska du inte behöva göra. Det främjar inte någon. Så nej, det handlar inte om att suck it upp och "välkommen till livet som förälder". Går det så långt att du mår dåligt av sömnbristen så gör något åt det innan det blir värre och kanske resulterar i än värre problem. Du är en bra mamma om du tar ansvar även för ditt eget välbefinnande. Låt barnet sova med pappa om han är mindre lättstörd.
  • fluu
    bodimit skrev 2014-07-03 14:45:14 följande:
    Ja det kan ju vara en lösning att jag sover i eget rum då så får pappa väcka mig när sonen blir hungrig.
    Precis. Så gjorde vi under en period. Jag fick svårare och svårare att somna om efter alla amningar medan sambon somnar innan han ens lagt sig. Han kom ut med dottern när hon var hungrig då och tog blöjbytandet om nätterna.
  • fluu
    hansine skrev 2014-07-03 20:29:56 följande:

Är du barnets mamma eller pappa?
    Ammar barnet, eller är det också för jobbigt?
    Om du är barnets pappa så kan ju du flytta.
    Om du är barnets mamma så undrar jag hur jobbigt du ska ha det när du går iväg och ammar i ett annat rum.

Främst undrar jag om denna tråd verkligen är på riktigt eller om den är ett vidrigt "skämt". Roligt är det i alla fall inte.

Svar på tråden 2 veckors bebis sova i eget rum?