Inlägg från: Limaliie |Visa alla inlägg
  • Limaliie

kommer jag få en till stor bebis?

Vad skönt! Det lät mer normalt det sista värdet du fick nu i v 32 Solig

Min vägde 1937 i v 31+ nått och låg på +8%, helt normalt alltså och beräknas väga runt 3800 om hon kommer på bf, men ska få igångsättning om tappen är mogen i v 38+5.

• Limaliie

xBellax: Grattis till bebisen Glad

När jag var i linköping och diskuterade igångsättning förra veckan sa de till mig att de helst inte alls gör TUL senare i graviditeten pga att det är väldigt svårt att mäta rätt och blir ofta fel och oroar föräldrarna i onödan. På min syster och en kompis räknade de också väldigt fel när de gjorde TUL i slutet av graviditeten, så det ligger nog något i det där.
    Sedan om man måste göra TUL ska man givetvis göra det, finns ju massa anledningar till varför man gör senare TUL egentligen. Glad

• Limaliie
    alla har olika åsikter skrev 2014-07-15 11:46:58 följande:
    Ja, verkligen jätte skönt! :) får hoppas att det håller i sig bara. Med sonen så låg SF måttet jätte bra tills de sista veckorna då det steg till över högsta kurvan.

Vilken vecka är du i nu? :) jag är iaf i 33+0 idag :) hoppas du får din igångsättning då!

Hihi jag har haft högt sf-mått hela tiden, över översta kurvan därför jag sprungit på TUL. Idag är jag i v 36+5 och måttet hade börjat plana ut nu idag hos BM, tack o lov!

Får hoppas ditt inte stiger som förra gången då

Svar på tråden kommer jag få en till stor bebis?