• xBellax

kommer jag få en till stor bebis?

Det finns nog en risk skulle jag tro.

Mitt första barn vägde 4700g och föddes i v 40+1. Jag hade inte grav diabetes (gjorde två glukosbelastningar)

Nu har jag BF om fem dagar med mitt andra barn. Varit på fem ultraljud i v 32 låg bebisen på +2% på TUL vilket är typ inget. I vecka 37 låg det på +22% (ca4kg) nu i v 39 +39%.

Jag har inte grav diabetes denna gång heller utan verkar helt enkelt bara få stora barn. Det som visas på mig är att mitt barn är hyfsat normal stort fram till två månader innan. Jag har BF på måndag och möte med läkare på tis för igångsättning om barnet ej kommit tidigare.

Lycka till!

• xBellax
    alla har olika åsikter skrev 2014-07-03 00:57:35 följande:

Jag kollar mitt blodsockervärde men det överstiger aldrig gränsen så jag gör faktiskt ingenting.

Jag försöker få planerat snitt då det inte gick alls att föda vaginalt förra gången. Spräckt, klippt, olika sugklockor och två barnmorskor hängde på min mage för att "trycka på", ändå kunde dom bara se huvudet lite grann. Slutade med akutsnitt.

Men tack för tipset om att få planerad förlossning. Jag vill ju egentligen föda vaginalt men det känns inte som att mitt bäcken ger med sig för det.

Vet som sagt inte procenten på varken mitt tidigare barn eller den här. Får kolla upp det. :)

Men sonen kom på BF+9 på 4924 gram om man ska vara precis.

Hur var era förlossningar då när ni fick så stora barn? Föddes dom vaginalt eller blev det KS?

Bella: Hur blir din kommande förlossning? Planerat något eller blir det vaginalt när det startar av sig själv?

Jag har inget planerat snitt. Jag hoppas att förlossningen kommer igång i dagarna och att jag kan föda vaginalt. Dock ska jag på bedömning hos läkaren i v 40+0 för igångsättning. Kan de ej sätta igång mig pga omogen livmoderrtapp eller likn kommer jag kräva snitt. Men jag är egentligen livrädd för det också så vet inte alls vad jag vill och önskar.

Eftersom jag redan fött ett stort barn gör de bedömningen att min kropp klarar av det. Dock kanske inte hur stort som helst :) Jag hade en väldigt lång förlossning men komplikationsfri. Jag sprack ingenting. Märkligt det där....
  • xBellax

Min bebis kom ut i Tors efter igångsättning i v 40+2 4225g 49 cm gissa om alla var förvånade

• xBellax
    alla har olika åsikter skrev 2014-07-15 11:47:57 följande:

Oj då. :) Grattis!!! Vad blev det och vad ska den heta? :)

Tack! Det blev en liten pojke som heter Jack. :)
Svar på tråden kommer jag få en till stor bebis?