Låta makens bror bo hos oss strax efter förlossningen?
Vet inte om jag överreagerar (hormonerna sprudlar just nu) och vill därför höra vad ni tycker innan jag konfronterar min man.
Jag väntar barn när som och har tid för igångsättning om en vecka. Det är mitt andra barn och jag minns tiden efter förra förlossningen som ganska omtumlande med många känslor i svaj.
Nu till saken. Hörde min man prata med sin bror i telefon tidigare. Han bor 20 mil härifrån och har tydligen ev fått jobb i vår grannstad över sommaren med start nästa vecka. Blev både förvånad, orolig och irriterad när jag hör min man erbjuda honom boende hos oss (bor i lägenhet) över sommaren. Han skulle isåfall bo här hemma när jag är nyförlöst vilket inte alls känns okej. Veckorna efter förra förlossningen gick jag mest runt i linne och trosor med en liten bebis vid tutten i stort sett dygnet runt. Att låta någon annan se mig i det skicket känns inte alls bra.
Överreagerar jag? Makens bror är jättetrevlig men i detta läge hade jag inte ens velat ha någon från min sida av familjen boende hos oss.
Jag tror min man vet hur jag skulle reagera, och att han avvaktar med att höra vad jag säger om det tills det är 100% säkert att han bror kommer tacka ja till jobbet.