Inlägg från: Anonym (Integritet) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Integritet)

När jag berättar om mitt sexliv beter sig mina kompisar alltid som om jag vore nån jädra freakshow

SmultronSöt skrev 2014-07-03 09:06:36 följande:

Tror inte TS frågade dig eller någon annan om råd för hur hon och hennes partner  fortsatta sängkammaraktiviteter ska se ut, hon undrade bara om de var udda baserat på sina vänners reaktioner. 

Men nu skjuter du ändå lite vid sidan. TS kompisar reagerar på det hon berättar och TS undrar om det beror på att hennes och partnerns sexvanor är någon slags freak show. Och precis som många andra här tror inte heller jag att de reagerar på VAD hon berättar utan ATT hon gör det.

Att prata om sex i allmänna ordalag är inte detsamma som att beskriva explicita detaljer ur sitt eget och partnerns sexliv. Om man inte förstår skillnaden saknar man nog en del socialt bollsinne.

Det är inget särskilt avvikande med det sexliv TS beskriver. Mycket av det ingår i de flesta andras, och somliga ägnar sig nog åt varianter som skulle få TS att höja på ögonbrynen. Det man reagerar på är att det sammanfattningsvis är det som kallas "för mycket information". Det blir som ett slags blottning, det är gränslöst och kan upplevas som övergrepp eller integritetskränkande. Också i det att man lämnar ut sin partner, inte minst.

Det är skönt och naturligt att gå på toa också, och många fortsätter att skratta åt kiss, bajs och pruttskämt hela livet. Det betyder inte att man i alla sammanhang delar med sig av storlek, färg, mängd och lukt på sina bajskorvar.
  • Anonym (Integritet)
    nemo skrev 2014-07-11 12:01:48 följande:

Sex är ett tabubelagt område för många så man får anpassa sig till vad de andra i gruppen tycker. Om man testar lite märker man säkert ganska snart om det är okej att prata fördomsfritt. Egentligen är det konstigt att sex är så svårt för många att prata om, men kan det bero på att vissa har ett så tråkigt sexliv att de inte vill bli påminda om hur dåligt de mår av det. Andra har säker fått en uppfostran at sex är något som man inte alls pratar om, det gör man bara under täcket och ingen annan ska veta hur man gör.

Den sexuella frigörelsen är intressant i jämförelse med den "våldsporr" som finns i de flesta datorspel. Man kan gå in i spelbutiker och se hur man tex springer på gatorna med skutvapen och mejar ner andra. Våld och dödande är mer normaliserat än sex.

Det handlar nog snarare om att man vill behålla någon slags spänningsfält runt sex, ge det (låta det behålla!) lite mer laddning än att äta en glass eller gå på dass. Till kåthetens befrämjande, helt enkelt.

Både för lite OCH för mycket skämmer, liksom.
Svar på tråden När jag berättar om mitt sexliv beter sig mina kompisar alltid som om jag vore nån jädra freakshow