Inlägg från: Anonym (.....) |Visa alla inlägg
  • Anonym (.....)

Rimlig lön för 15-årig barnvakt?

Vi betalar 100 kr timmen när vi har en 15 åring här som barnvakt.. Tycker att det är minigränsen

• Anonym (.....)
    WilliamsMom skrev 2014-07-03 14:45:31 följande:

70-75:- i timmen skulle jag föreslå. :)

Alldeles för lågt, minigränsen borde ligga mellan 100-150 då dom tar hand om ens barn vilket kräver bra mycket ansvar....
  • Anonym (.....)
    Anonym (rent) skrev 2014-07-03 16:03:32 följande:

Men läs vad TS skriver.  Hon säger att hon får ut 100 kr rent när hon jobbar. HUr ska hon då kunna betala barnvakten 100 kr rent? Då tjänar hon ju inget på det!  100 kr rent i timmen är sjukt bra!   Själv jobbar jag i vården med en timlön på 120 kr. Jag är utbildad undersköterska med erfarenhet av vården i 11 år.  Jag får ut då ca 85 kr i timmen efter skatt. Som jag skrev förut i ett annat inlägg, 100 kr timmen rent ger en månadslön heltid på 17600 kr före skatt! 

har man inte råd så blir man utan barnvakt :) jag anser att man utnyttjar en 15 åring om man betalar under 100kr tim
  • Anonym (.....)
    Anonym (arbetsgivare) skrev 2014-07-04 08:54:39 följande:

Och de som säger att hon ska ha 100 kr i timmen svart har ju uppenbarligen ingen verklighetsuppfattning.

100 kr/timmen rent motsvarar ungefär 22 000 kr som en heltidslön.

Har ni kanske sett protesterna nu som går att poliser har en ingångslön på strax över 21000 kr? De har ändå en lång utbildning bakom sig så att en 15-åring som sitter barnvakt ska ha lika mycket är inte rimligt.

Du har rätt i att 100 svart motsvarar 130 vitt men jag bryr mig inte om vad en polis eller advokat tjänar jag bryr mig om individen som ska ta han om mitt barn skulle det vara norm att betala 200 kr svart skulle jag inte ha råd med barnvakt och skulle därav inte ha någon! Nu är tack o lov normen betydligt lägre än vad jag tycker är skäligt så jag ger hundra och alla är nöjda och glada :)
Svar på tråden Rimlig lön för 15-årig barnvakt?