Inlägg från: Anonym (Gjort samma miss) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Gjort samma miss)

släkting kom till bröllopet i vit långklänning...?!

När jag var 13 eller 14 gifte sig min äldre bror. Dresskoden var långklänning. Jag ägde bara en långklänning, den var i bomull och gräddvit. Jag är yngst av 8 syskon och jobbade ännu inte då (började jobb helger och lov först när jag var 15 och jag har aldrig fått vecko eller månadspeng) så hade inte råd att köpa någon klänning. Det enda bröllop jag hade varit på innan var när en annan storebror gifte sig, men då var jag tärna och de gav mig en klänning att ha. Jag hade ett jättestort trähalsband med en massa olika afrikanska djur på men jag kan än idag tycka att det är väldigt jobbigt att jag var klädd så på deras dag. Jag visste faktiskt inte bättre. Hade jag varit i exakt samma situation idag hade jag åtminstone köpt ett gäng rödbetor och färgat bomullsklänningen.

TS, hur ser den unga personens situation ut? Är det värt att skämma ut henne ännu mer nu i efterhand?

• Anonym (Gjort samma miss)

Kan tillägga att bruden var underbart vacker i en kritvit sjöjungfru-klänning så ingen misstog ju mig för bruden, men jag fick några kommentarer. Alla bröllop jag varit på efter det har jag alltid haft rejält färgglada kläder.

Men som sagt TS, vad vill du nu? Vill du ha en ursäkt?

Svar på tråden släkting kom till bröllopet i vit långklänning...?!