Utflykt i verkligheten skrev 2014-07-03 11:32:12 följande:
Skitnödigt eller inte... Man respekterar andras vilja när det kommer till deras stora dag. Inte så mycket att fundera på tycker jag. Är man så skitnödig att man inte klarar av det så får man väl helt enkelt tacka nej.
Ett extremscenario: Alla damer kommer uppklädda i värsta brudutstyrseln. Fortfarande ok? Var drar man gränsen? Det är möjligt att just du inte bryr dig, men alla är vi olika och därför får vi alla också visa hänsyn till det.
Om du hade bjudit in mig till ditt bröllop och klädkoden hade varit: "Alla bär helvitt!", så hade jag givetvis inte dykt upp i en grön klänning. Din vilja hade gått före min åsikt. Det är din dag och självklart gör jag mitt bästa för att du ska få en fantastisk dag!
Jo, jag tänker också att man respekterar folks vilja i största mån. Men om det nu inte blir så så är det inget att hispa för.
Om du frågar mig om extremscenariot... jag är inte så skitnödig att jag hade dött av det. Jag tror som sagt generellt på att respektera folks vilja, men att folk ändå måste se hur onödigt det är att lägga energi på en sådan skitsak som att en gäst råkade ha "fel" färg.