Inlägg från: Anonym (linda) |Visa alla inlägg
  • Anonym (linda)

Soc delar ut liserbergsbiljetter

Men äsch nån av er som gnäller kan få mina biljetter. Jag fick förra året också och så jäkla roligt är inte Liseberg att man vill gå varje år.Solig

• Anonym (linda)
    FIame skrev 2014-07-02 07:24:23 följande:
    Är du en av dem som fått Lisebergbiljetter? Du verkar mån om att behålla din förmån.

Jag håller med att det är helt fel att dela ut Lisebergbiljetter. Det är skattepengar som behöver på helt andra ställen och skulle det vara så att man vill stävja någon psykisk sjukdom med Liseberg så skulle det vara bättre att soc köper en vecka på Liseberg så att det blir gratis att åka för hela befolkningen. Gratisveckan.

Finns massor av barn som växer upp med föräldrar som inte får försörjningsstöd och är extremt fattiga, varför skulle inte deras barn få lika vilkor som soc-bebisarna? Måste vara hål i huvudet & grava handikapp på dessa människor som tycker att endast soc-bebisar ska ha massa extraförmåner.
    Är man extremt fattig trots arbete borde man se över sin ekonomi ! Byta till billigare bostad,jobba mer,,byta jobb, sälja bilen och stänga av dyra onödiga tv-tel abonnemang t ex.
  • Anonym (linda)
    Anonym (150%) skrev 2014-07-02 09:08:27 följande:
    Du missar poängen. Har man försörjningsstöd, så får man inte mer över för att man flyttar till en sunkig etta i en möglig källarvåning. Vilken bil? Om man inte KAN jobba då?
    Nej då. Är man "extremt fattig" och inte får försörjningsstöd som "någon" skrev och jag svarade på så:
    1) har man trots allt inkomst över socnormen och behöver se över sin ekonomi.
    2)  bryr man sig inte att söka försörjningsstöd trots man har rätt till det.
    3) Vill man inte uppfylla villkoren/kraven för försörjningsstöd.

I samtliga ovan alternativ så är det bara att hålla käften och inse att man är extremt fattig av eget val. Annars kan man helt enkelt söka försörjningsstöd och få ut sina jävla Lisebergsbiljetter.
  • Anonym (linda)
    Anonym (G) skrev 2014-07-03 11:07:59 följande:
    Det som du radar upp ingår redan i stor del  i försörjningsstödet.
    Man får väl spara som alla andra?

Hur mycket roligheter ska man få på bekostnad av annat i samhället?
    Vad ska ingå, en resa utomland varje år kanske vore något?

Jag själv skulle gärna sluta jobba och leva på bidrag och jobba svar i stället. Ska bara fixa ett bra svartjobb först.

Vi har blivit ett absurdistan där vi öser bidrag över folk. Inte konstigt att man blir trött.
    jamen grattis du kan iaf arbeta!
    Många som sitter fast i bidragsberoende har inte den valmöjligheten pga sjukdom!
    Men för fasen vi sjuka kan väl bo på gatan och tigga mat....
    Skänker du mig en pappkartong jag kan bo i eller är även det för mycket begärt?
Svar på tråden Soc delar ut liserbergsbiljetter