Soc delar ut liserbergsbiljetter
Det kan vara rätt i vissa fall med särskilt utsatta familjer. Givetvis inte till alla som får försörjningsstöd.
Själv tycker jag att det är galet att man lägger pengar på sådant, men det är jag det...
Det kan vara rätt i vissa fall med särskilt utsatta familjer. Givetvis inte till alla som får försörjningsstöd.
Priserna som soc får betala är väldigt reducerade. Så de är inte alls så mycket pengar som du tror att det handlar om.
Delar Liseberg ut dessa paket gratis undrar jag, eller är det subventionerade priser? Det står ingenstans att finna...
Om det går på skattepengar tycker jag att det är bedrövligt med tanke på att iaf några stadsdelar i Göteborg måste dra ner på 7 miljoner inom barnomsorgen och då verkar frukt, kött och teaterbesök ryka.
Jag kan upplysa mig själv. Liseberg delar ut dessa gratis. Vilken tur att barnen som blir utan frukt och kött slipper göra det på bekostnad av Lisebergsbesök.
www.vartgoteborg.se/prod/sk/vargotnu.nsf/1/kultur_o_fritid,lisebergs_samarbete_med_socialtjansten_fortsatter
Så nu kan diskutionen avslutas huruvida det är skattepengar eller inte som går till detta.