Den ideala vikten.
Jag är 164 cm lång och väger 74 kg, 22 år gammal. Tränar ej mer än det vardagliga då jag har ett aktivt jobb.
Vilken anser ni är min ideala vikt?
Har tidigare vägt som minst 62 kg.
Jag är 164 cm lång och väger 74 kg, 22 år gammal. Tränar ej mer än det vardagliga då jag har ett aktivt jobb.
Vilken anser ni är min ideala vikt?
Har tidigare vägt som minst 62 kg.
Den är ju omöjligt att bedöma utifrån såhär. Det handlar om vid vilken vikt du själv trivs bäst. Det handlar om vilken form du har på kroppen.
Jag har alltid varit tjock så vet inte hur det är att vara fin och smal. Sen har jag aldrig mått bra heller vid någon speciell vikt men jag kände mig som mest fri vid 62 kg. Är jämntjock, inga direkta höfter eller tuttar, det mesta sitter på magen, ansiktet och lår/vader.
55 kg
Beroende på hurdan kropp man ha så runt 64 kg plus/minus några kilon.
Jättesvårt att säga. Om man går efter BMI bör du ligga mellan 48,5 och 67 kg. Jag är 1,66 och ligger runt 52 kg men min "normala" vikt ligger nog närmare 60 kg (om jag äter vad som helst utan restriktioner och inte tränar).
Det måste man känna efter själv, vad man är bekväm med. Jag är 25år och 165 cm. Min idealvikt är 56kg. Det vägde jag förra sommaren. Älskar känslan att vara smal, på gränsen till spinkig. Gick sedan upp till 58,59 som jag var ganska nöjd med. Den vikten kunde jag hålla utan större ansträngning.
Allt handlar om vad man tycker känns bekvämt, det är utstrålningen på personen som är mer avgörande än själva vikten om du förstår hur jag menar. När jag vägde min idealvikt så kände jag mig gladare, piggare och fick bättre hållning. Samt så har jag inte haft bättre sexliv som då, eftersom jag va nöjd med kroppen, tog för mig mer.
Men det är personligt, bara för jag är nöjd och tycker jag passar bäst i 56kg betyder inte att andra gör det. Jag har sett tjej i samma längd som verkligen bär upp och ser bra ut i 10kg mer än det, även om inte jag tycker jag passar i det :)