Får han stå sitt kast och jag har ryggen fri!?
"Barnen har sett och hört saker". Men det finns inga andra vittnen som kan vidimera vad de har varit med om?
Jag förstår att dom inte vill vara hos honom när det försigår våld där.
"Barnen har sett och hört saker". Men det finns inga andra vittnen som kan vidimera vad de har varit med om?
Man kan inte tolka det du skriver på något annat sätt än vad anonym (m) svarar på.
Du frågar om det kan ses som umgängessabotage och m svarar att det mycket väl kan vara det.
Själv så tror jag inte att det är frågan om sabotage, då du har anledning -dessutom medicinsk- att frångå rutinerna.
Däremot om du skulle sabotera någon gång, så kan det räknas som återkommande sabotage.
Sköt du dina kort så ska du se att det inte är några problem.
Däremot så finns det en annan vinkel:
Klarar du dig inte utan dina föräldrar?
Du ska föda, vart är pappan?
Löjligt när man hoppar på folk sådär men det är ju så det fungerar, helst ska man vara perfekt.
mvh hoPP3
De har sett och hört, om de ställer upp som riktiga vittnen blir det ju en annan sak. Har du försökt att få dem att hjälpa till på det viset?
Så länge inte barnen blivit utsatta för våld så finns det ingenting jag kan göra har jag fått höra.
Vem har sagt det till dig? Har du försökt ta reda på egna fakta?
Varför kan inte dina föräldrar vara med barnen hemma hos er och lämna barnen där överlämnandet brukar ske? (eftersom du inte svarar på den frågan, som ställts flera gånger, så förutsätter jag att något är i vägen).
I övrigt håller jag med de andra. Det är tyvärr så att det inte är pappans problem att du är gravid och ska föda. Du får lösa problemet helt enkelt. Hos oss har vi tom blivit tvungna att sända iväg barnen till den andra föräldern trots att de legat hemma och spytt. Umgänget skulle ske punkt slut (advokater var inblandade då)! Tål att diskuteras om det var till barnens bästa att göra en resa på 10 timmar med magsjuka, men det är tydligen så det fungerar.
Om du nu inte orkar ta itu med dina barns säkerhet så gissar jag att dom inte tar nån skada av att vara hos sin pappa. Hade dom tagit skada så hade du förhoppningsvis " orkat" kämpa för dina barn. ;)