Anonym (Ensam vårdnadshavare) skrev 2014-07-01 09:09:43 följande:
Men pappan har ju vetat om att jag varit gravid i åtminstone ett halvår och måste ha vetat om att det kunde bli såhär under minst lika lång tid eftersom barnen är hos mina föräldrar när det krävs.
Jag har inte sagt nej annat än att det inte är säkert att dom kommer att kunna hämtas upp på vanliga stället. Jag kan väl inte komma och kräva att han ska ändra jobbtider utan det får väl komma ifrån honom isåfall om han nu tycker att det är jobbigt att hämta någonannanstans.
Sen så tycker vi att det är verkligt dåligt av honom att inte låta barnen få vara hos sina morföräldrar och hälsa på sitt nya syskon sen när han själv bara tycker att det blir problem. Hur mycket bryr man sig om sina barn om man inte har förståelse för deras önskemål utan bara är ego??
Man kan lätt utläsa att du, som någon skrev tidigare, vill förhindra deras umgänge och samtidigt ha ryggen fri vilket jag mycket väl kan förstå.
Man tycker att han borde ha förståelse och hjälpa till att underlätta men det funkar inte så. Ni har båda två samma ansvar att se till att det funkar vilket betyder att du kanske måste svälja hårt och vara the bigger woman denna gång.
Bara för att han beter sig som en infantil barnunge behöver ju inte du göra det eftersom de enda som drabbas av det är barnen.