Inlägg från: Anonym (Varit i vårdnastvist) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Varit i vårdnastvist)

Får han stå sitt kast och jag har ryggen fri!?

Anonym (bakgrund?) skrev 2014-07-01 08:07:36 följande:

Jag tror inte att det är så enkelt som att resonera som att han får stå sitt eget kast. Lite beroende på vad som lett fram till den situation ni är i nu.

Vi har nära oss en mycket infekterad vårdnadstvist och där hade det inte gått att byta hämtställe utan gemensam överenskommelse utan att det räknats som "brott mot umgängesavtalett"

Varenda detalj finns reglerad i det umgängesavtalet. Alla avvikelser räknas som avtalsbrott. (och tyvärr hanteras det från båda parter som riktiga brott också)

Har ni inte något reglerat på det tydliga sättet så antar jag att du kan ha ryggen fri även om du gör så att du lämnar barnen hos dina föräldrar så länge du informerar ditt ex om det och ger honom en möjlighet att hämta där.

Jag har varit i en infekterad vårdnadstvist och kan säga att du kan åka dit för umgängessabotage. Följer du inte det som står i avtalet kan du få böta några tusen. Och om du fortsätter att "sabotera" kan du också bli av med din ensamma vårdnad. Det bästa är om du löser situationen ändå så ni slipper fler konflikter. Det drabbar bara ert barn.
  • Anonym (Varit i vårdnastvist)
    Anonym (Ensam vårdnadshavare) skrev 2014-07-01 08:43:59 följande:
    Vi har inga skrivna avtal, han vill inte ha någon vårdnad eller vara delaktig i någonting.

Barnen vill ju inte ens dit.
    Men han kan ändå stämma dig för umgängessabotage.
Svar på tråden Får han stå sitt kast och jag har ryggen fri!?