Inlägg från: Vinterprinsessa |Visa alla inlägg
  • Vinterprinsessa

Vi som planerar äggdonation hösten/vintern 2014-2015

Planerar också syskonförsök i Umeå i aug/sep :) Har en dotter via ÄD sen tidigare samt en liten pojkängel också via ÄD där graviditeten tyvärr vsr tvungen att avbrytas i v 21+6 :(

• Vinterprinsessa

Jag är nyfiken på hur era män resonerat, hur dom tänker kring ÄD, det är ju deras spermier och gener? Kan dom nånsin förstå hur känslan är för oss mammor som tar enmot ett donerat ägg? Hur tankarna går, på riktigt?

• Vinterprinsessa

För mig är det en stor sorg att inte "se mig själv" i min dotter, även om hon faktiskt börjar påminna om mig mer o mer :) Och hon är ju 100% min utan tvekan <3

Det som känns jobbigt är när vänner och hennes pappas familj pratar om hur lik hon är honom eller deras familj, jag känner mig så otroligt utanför då, som att jag och min familj blir åsidåsatta på ngt vis. Från utomstående däremot är det rätt ofta jag får höra att hon har fått "sitt hår och lockar" från mig etc, vilket gör mig glad, men då är min sambo lite väl snabb o säga att "det hade jag som liten, så det har hon fått från mig". Det är som att han blir störd av att hon faktiskt kan vara lik mig oxå? Jag o min lilla dotter står varann väldigt nära, hon är ju mitt allt, o jag tror min sambo känner sig utanför pga det och är lite avis även fast hon är mkt med honom oxå. Men mamma är ju alltid mamma. Vet inte riktigt hur jag ska hantera det.. Därav min fråga tror jag, hur era män är.

• Vinterprinsessa

Swede, jag vi står i kö i Umeå för ett syskonförsök till. Den första fick avbrytas i v 21+6, asjobbigt :( Hoppas på tur denna gång..

Vi ska blrja medicinering när som helst nu, jag får info imorrn..! :)

• Vinterprinsessa

Swede: förlossningen (ja man går tyvärr igenom en förlossning så sent gånget, hemskt) skedde i januari så drygt ett halvår sedan. Tänker på den lille varje dag men är otroligt tacksam att jag har min lilla dotter på 4 år <3 Dom satte in 2 ägg på mig båda gångerna och det är jag glad över, blev också gravid på första försöket vilket var en lycka då jag inte hade några ägg i frysen :) Jag hoppas det går bra denna gång men annars ska jag vara oerhört tacksam att jag ens fick ett barn, fick uppleva en graviditet och föda en frisk och helt perfekt liten flicka! <3

• Vinterprinsessa

Swede, tack söta du!! <3 Ja livet går vidare och det finns mkt att vara glad o tacksam för :)

Ja idag skulle jag få info, jättespännande..!

Konstigt nog minns jag inte hur länge jag ska äta medicinen innan insättning av ägget, konstigt hur man glömmer! Återkommer med info :)

Kram!

• Vinterprinsessa

Hej! Ja nu har jag börjat äta Provera för att framkalla en blödning. Prel isättning av ägg blir i slutet på september, spännade! Nu ska jag fortsätta äta bra, sova bra o träna rätt, så har jag gjort allt i min makt för att drt ska gå bra... :) Tack för omtanken!

• Vinterprinsessa

Dreamz och swede: tusen tack!!! Är nervös som sagt.. För ca 1,5 v sen var slemhinnan bara drygt 6 mm o har inte mäts sen dess. Hoppas dom inte "chansar" bara..? Kram!

• Vinterprinsessa

Swede: haha tack!! Tänkte inte på alla 2:or :D vi är dessutom mottagarpar nr 2.. Hihi..

Jag undrar hur det funkar, är mottagarparet nr 1 oxå där idag tro? Lite nyfiken :)

• Vinterprinsessa

Halloj! Det gick jättebra idag! Det var två andra par där idag samtidigt som mig men jag fick komma in först så kanske hade vi inte samma donator. Dom var inte så "lika" mig heller :)

Det blev 10 ägg till oss varav 7 befruktades, 3 som hittills såg toppenfina ut och på mån vet vi om några kan frysas ner. 2 ägg sattes in. Jag har fått 2 ägg insatta de andra två gångerna oxå. Nu kan jag bara vänta o hoppas :) Kram!

• Vinterprinsessa

Maryhe: va ledsamt, beklagar verkligen..

Jag har själv en dotter på 4 år genom ÄD och gick för ett år sedan igenom en avbruten graviditet/förlossning i vecka 21+6 pga att barnet hade catch22. Är nu gravid igen i vecka 17. Gjorde ett moderkaksprov där allt var normalt men nu efter UL så pekar allt på att en barnet (tvåäggstvillingar) har ryggmärgsbråck/vattenskalle.. Ska göra en MR för ställa en diagnos. Känns otroligt tungt o är nu jättenojjig att tvilling nr 2 oxå är sjuk, trots att allt ser normalt ut där.. :(

Svar på tråden Vi som planerar äggdonation hösten/vintern 2014-2015