• Anonym (Undrar)

Beter mig som en toffel och flickvän utnyttjar detta

Hejsan!

Jag är varit tillsammans med min flickvän i 6-7 månader. Vi har både haft bra och dåliga stunder, under den senaste tiden har det varit bättre för oss. Men för några månader sedan hade vi en paus och väldigt mycket problem i förhållandet, men vi löste det. Min flickvän är väldigt kontrollerande, vet inte om detta kan komma från hennes sjukdom, då hon har haft allvarlig anorexia. Hon är fortfarande sjuk ?på pappret? men har inga konstiga tankar på mat längre. Hon är min första kärlek och jag har fallit pladask för henne, vilket har lett till att jag alltid velat vara med henne.

Problemet för oss just nu är att hon prioriterar sina intressen så extremt mycket. Att hon ska träffa 2-3 kompisar i veckan, och när hon väl ska träffa dessa kompisar så kan hon inte lova mig att vi kan träffas senare på kvällen, fastän att dom ses från tidigt på morgonen. Hon har också andra viktiga saker som träning, detta prioriterar hon också högt och när hon väl ska träna så kan hon inte vara tillsammans med mig heller, och hon tränar en hel del (kan tilläga att jag är intresserad av träning också). Hennes familj är också extremt viktig för henne och hon vill vara med på allt som dom gör tillsammans, men hon frågar nästa aldrig om jag vill vara med, fastän jag sagt att jag vill. Sedan vill hon också ha egentid. Jobb/skola ska man inte heller glömma.

Detta kanske låter som helt normalt för er, men vad jag menar är att hon inte kan komplettera sina intressen med mig riktigt. Utan när hon ska träffa en kompis så kan inte vi ses på den dagen, när hon ska träna kan vi ofta inte heller ses, och inte heller så ofta med familjen, som tex kalas.
    Jag tycker såklart att det är viktigt att hon har kvar dessa intressen och att hon prioriterar dessa, men det blir ofta inte alls mycket tid kvar för mig. Jag tycker att det ska vara enkelt att ha ett förhållande, att det ska vara självklart att om hon ska träffa en kompis så ses vi senare och sover över, och att jag nästan alltid får vara med på alla saker hennes familj gör (hennes familj har absolut inga problem att jag är med, utan det är mer hon).

Apropå att hon är väldigt kontrollerande så krävs det planering för att kunna ses, och inte att jag bara kommer hem till henne tex 10 på kvällen en torsdag, utan förvarning. Men hon är heller inte så bra på att planera, utan ofta när vi ska planera att träffas så vet hon inte om det går, utan säger mer ?vi får se?. Detta blir väldigt jobbigt för mig, då jag inte riktigt vet om vi kommer att ses eller inte, och detta leder till att jag inte kan planera med vänner.

Att hon prioriterar alla sina intressen så mycket, så MÅSTE jag anpassa mig till dessa, annars ses vi knappt, alltså att jag måste kunna när hon kan. Detta har lett till att jag har blivit en riktig toffel, då jag hoppat över mina intressen för att få träffa henne. Om jag skulle bete mig exakt som hon gör så skulle vi princip aldrig ses. Och det har tyvärr blivit så att hon är van vid detta, att hon vet att jag kommer göra allt för att vi ska kunna ses, så fastän hon inte kan, eller lämnar återbud så vet hon att jag kommer kunna morgonen därpå.

Hon har också en tendens att väldigt lätt lämna återbud, kanske 80 % av återbuden hon lämnar förstår jag mig inte på. Ett exempel kan vara att hon är förkyld, eller lite ont i magen, eller att hon ska göra en liten småsak på förmiddagen som sedan leder till att vi inte kan ses på hela dagen. Hon blir också ofta väldigt trött efter hon jobbat.

Min huvudsakliga fråga till er är hur ni tycker jag kan göra för att sluta vara en sån toffel?
    Alla säger att jag ska bete mig lite mer kallt, och bestämma träffar med vänner istället för henne, och inte låta henne kontrollera mig. Men först och främst så är jag rädd att vårt förhållande skadas då och jag mår heller inte alls bra av att planera in saker så jag inte får träffa henne.

En till fråga, vad tycker ni om att hon inte vill att vi ska vara tillsammans när hon är trött eller lite småsjuk? Alltså inte magsjuka eller liknande. Vi kanske träffas i snitt 3 gånger i veckan, och någon av dessa dagar är ofta bara en kort stund.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-07-02 15:22
    Fick reda på att hon tvivlar över sina känslor för mig. Att hon inte vet om hon vill lösa vårt förhållande. Att hon vill lösa detta själv. Men hon är samtidigt väldigt tveksam, hon säger att hon inte vill göra slut med mig, men att hon inte vet vad hon vill. Jag vet knappt själv vad jag ska skriva då jag inte förstår heller... Men hon tycker vi diskuterar för mycket (tex om att man inte ska lämna återbud och kunna lova saker, samt ge och ta). Hon säger att det inte är jag och att jag är värd en bättre, men jag förstår bara inte varför inte hon kan vara den som är "bättre"??

Hon säger till mig att ALLA känslor finns där, hon är kär i mig, hon längtar efter mig och saknar mig, allt finns! Men hon vet inte om hon orkar (kanske pga anorexin, jag vet inte). Men som sagt, hon svara bara "jag vet inte" på allt jag säger och frågar jag henne vad hon vill så svarar hon inte eller säger "jag vet inte". Hon vet inte alls.

Velig som tusan!!

Förövrigt känner jag mig som en sådan toffel... med kass självkänsla.
  • Svar på tråden Beter mig som en toffel och flickvän utnyttjar detta
  • Anonym (Dags att vända tofflan)
    Anonym (Undrar) skrev 2014-07-02 15:20:37 följande:
    Vad är en riktig man? Jag tycker man ska ge och ta i ett förhållande. Hade hon gett lite mer så hade jag kunna vara mer av en "man". Men jag vill kunna vara en bra pojkvän utan att bli utnyttjad.
    Damn ...den här tjejen kan verkligen lura dig men aldrig mig , Jag vet exakt hur såna tjejer fungerar ska säga detta rakt ut till dig ta det eller inte ta det!

Hon tofflar dig och hon är så trött på att toffla dig hon tycker att detta börjar bli löjligt hon har trampat på dina känslor så mycket att hon skiter i dig nu . För helvete visa henne att du är en man och sluta låta henne trycka på dig för hon tröttnar på dig och kommer snart lämna dig vilken tjej vill ha en toffel som kille snälla säg? Hon säger allt detta för till sist kommer hon lämna dig lyssna på mig för helvetet !!!

Antingen gör du slut eller lägg henne på plats säg att du inte är en toffla eller leksak framför henne som hon kan röra fram och tillbaka när hon vill! Säg till henne att när hon då är säker på sina känslor eller vad hon nu hittar på så ska hon höra av sig till dig tills dess strunta i henne, och ts kom igen ? jag är säker på att du är en sweetheart och även om du älskar henne så förtjänar du mycket bättre du måste stå upp på dina fötter och inse att hon trycker ner dig och du har varit bra ALL ALONG !
  • Anonym (Fundera)
    Anonym (Dags att vända tofflan) skrev 2014-07-02 15:31:54 följande:
    Damn ...den här tjejen kan verkligen lura dig men aldrig mig , Jag vet exakt hur såna tjejer fungerar ska säga detta rakt ut till dig ta det eller inte ta det!

Hon tofflar dig och hon är så trött på att toffla dig hon tycker att detta börjar bli löjligt hon har trampat på dina känslor så mycket att hon skiter i dig nu . För helvete visa henne att du är en man och sluta låta henne trycka på dig för hon tröttnar på dig och kommer snart lämna dig vilken tjej vill ha en toffel som kille snälla säg? Hon säger allt detta för till sist kommer hon lämna dig lyssna på mig för helvetet !!!

Antingen gör du slut eller lägg henne på plats säg att du inte är en toffla eller leksak framför henne som hon kan röra fram och tillbaka när hon vill! Säg till henne att när hon då är säker på sina känslor eller vad hon nu hittar på så ska hon höra av sig till dig tills dess strunta i henne, och ts kom igen ? jag är säker på att du är en sweetheart och även om du älskar henne så förtjänar du mycket bättre du måste stå upp på dina fötter och inse att hon trycker ner dig och du har varit bra ALL ALONG !
    typ
  • Anonym (Undrar)
    Anonym (Dags att vända tofflan) skrev 2014-07-02 15:31:54 följande:

Jo, håller med dig, tycker bara att det är så sjukt att man inte kan få ställa upp för sin flickvän utan att hon ska ta fördel av det.

Du tycker alltså att jag inte ska ge henne några mer chanser? 
    Att nu är det slut?
  • Anonym (Fundera)

Inte alls illa menad, men hur gammal är du ts?

• Anonym (Undrar)
    Anonym (Fundera) skrev 2014-07-02 15:36:47 följande:

Inte alls illa menad, men hur gammal är du ts?

20 år är jag, första förhållandet
    Anonym (Undrar) skrev 2014-07-02 15:29:51 följande:

Någon som har nåt att säga?
    Behöver nog mer hjälp nu än innan, både hur jag ska göra med henne, om jag ska fortsätta kämpa eller inte, men också hur jag ska ta mig igenom detta.

Hur mår jag bättre? Hur tar man sig igenom detta på bästa sätt?
    Ni får gärna ge mig en uppfattning om mitt inlägg, känns som att jag har tänker helt fel och bara vill fortsätta vara tillsammans med henne trots allt. Jag ber fortfarande på mina knän om att vi ska kämpa tillsammans... Men förstår inte alls varför jag gör det, vill på något sätt inte gå vidare, men ändå vill jag.

Jag och du sitter nästan i samma båt har varit tillsammans med killen i tre år gjorde slut för två dagar sen för han fucking tofflar mig och det kan han glömma!

Jag älskar honom också och vill bara ringa och säga ''vill bli tillsammans igen'' men nej varför ska jag förlora min personlighet och själv respekt för en kille som gör så mot mig ? som inte älskar mig lika mycket som jag älskar honom ? Ts jag är här för dig jag förstår din smärta men jag lovar dig om du blir lika stark som mig så kommer du gå vidare . Tips på hur man går vidare -

Även om det låter fuckt up dejta ! Fixa ditt hår ta på dig fint och gå ut med dina vänner ser du en söt eller snygg tjej gå fram och prata lite med henne (som vänner) tjejer gillar inte när en kille går direkt fram och tror han ska bli tillsammans med henne , umgås med dina vänner , du har ju jobb något som är sjukt bra och får dig att inte tänka på henne 24/7 , kolla film ? umgås med familjen . Gå ut och promenera och tänk på dig själv , tänk på vad du vill . Åk nånstans ? Gör en enkel resa med dina vänner även om det bara är två dagar, hyr en stuga ? Jag är en tjej btw men ska göra exakt allting jag precis skrev vill också gå över honom han har trampat så mycket på mig att jag inte ens vet vem jag är längre !
  • Anonym (Undrar)
    Anonym (Dags att vända tofflan) skrev 2014-07-02 15:37:49 följande:
    Jag och du sitter nästan i samma båt har varit tillsammans med killen i tre år gjorde slut för två dagar sen för han fucking tofflar mig och det kan han glömma!

Jag älskar honom också och vill bara ringa och säga ''vill bli tillsammans igen'' men nej varför ska jag förlora min personlighet och själv respekt för en kille som gör så mot mig ? som inte älskar mig lika mycket som jag älskar honom ? Ts jag är här för dig jag förstår din smärta men jag lovar dig om du blir lika stark som mig så kommer du gå vidare . Tips på hur man går vidare -

Även om det låter fuckt up dejta ! Fixa ditt hår ta på dig fint och gå ut med dina vänner ser du en söt eller snygg tjej gå fram och prata lite med henne (som vänner) tjejer gillar inte när en kille går direkt fram och tror han ska bli tillsammans med henne , umgås med dina vänner , du har ju jobb något som är sjukt bra och får dig att inte tänka på henne 24/7 , kolla film ? umgås med familjen . Gå ut och promenera och tänk på dig själv , tänk på vad du vill . Åk nånstans ? Gör en enkel resa med dina vänner även om det bara är två dagar, hyr en stuga ? Jag är en tjej btw men ska göra exakt allting jag precis skrev vill också gå över honom han har trampat så mycket på mig att jag inte ens vet vem jag är längre !
    Förstår.
    Jag kan egentligen gå vidare, jag inte den känslan att "det finns ingen som henne" av den enkla anledningen till att vi har haft det dåligt ihop. Hade hon varit helt perfekt sedan dissat mig så hade detta varit 1000 gånger jobbigare. 

Men på något sätt vill jag ha kvar henne, att jag önskar att hon blir bättre.
    Vi är så extremt lika jag och min "flickvän", vi vill samma saker och tycker samma saker, men sen gör hon inte som hon säger. Hon beter sig så konstigt bara.
    Anonym (Undrar) skrev 2014-07-02 15:41:54 följande:
    Förstår.
    Jag kan egentligen gå vidare, jag inte den känslan att "det finns ingen som henne" av den enkla anledningen till att vi har haft det dåligt ihop. Hade hon varit helt perfekt sedan dissat mig så hade detta varit 1000 gånger jobbigare. 

Men på något sätt vill jag ha kvar henne, att jag önskar att hon blir bättre.
    Vi är så extremt lika jag och min "flickvän", vi vill samma saker och tycker samma saker, men sen gör hon inte som hon säger. Hon beter sig så konstigt bara.
    Okej men varför vill du ha råd ? Om du vill sitta och må dåligt med henne för du tror hon ska bli bättre? Varsågod slösa dina dagar eller år på nån som behandlar dig dåligt .

Jag och mitt ex ville också ha samma saker, vi tänkte på samma regler också när det gällde förhållandet , ingen av oss tänkte tanken om otrohet vi båda gillar samma mat, musik smak men det betyder inte att vi passar varandra.

Du är 20 sa du ? exakt den åldern jag blev tillsammans med min kille .
    Gör du så att du ger henne en chans men var bered på det värsta Just in case.
  • Anonym (Undrar)
    Anonym (Dags att vända tofflan) skrev 2014-07-02 15:46:48 följande:
    Okej men varför vill du ha råd ? Om du vill sitta och må dåligt med henne för du tror hon ska bli bättre? Varsågod slösa dina dagar eller år på nån som behandlar dig dåligt .

Jag och mitt ex ville också ha samma saker, vi tänkte på samma regler också när det gällde förhållandet , ingen av oss tänkte tanken om otrohet vi båda gillar samma mat, musik smak men det betyder inte att vi passar varandra.

Du är 20 sa du ? exakt den åldern jag blev tillsammans med min kille .
    Gör du så att du ger henne en chans men var bered på det värsta Just in case.
    Hur länge var du och ditt ex tillsammans?
    Svårt att bara veta när man ska släppa taget, när man har sagt att det är slut så är det ju slut. Jag skyller allt på hennes sjukdom, precis som att det inte är hon som gör alla dessa handlingar. Men jag vet ju inte vad som är vad.
    Anonym (Undrar) skrev 2014-07-02 15:51:59 följande:
    Hur länge var du och ditt ex tillsammans?
    Svårt att bara veta när man ska släppa taget, när man har sagt att det är slut så är det ju slut. Jag skyller allt på hennes sjukdom, precis som att det inte är hon som gör alla dessa handlingar. Men jag vet ju inte vad som är vad.
    Jag är 23 nu , alltså tre år .

Ja jag vet jag gråter hela tiden kan jag säga till dig , det är både kärlek och att jag är van vid honom. Jätte jobbigt men försöker alltid vara stark något ibland jag inte ens orkar med men det är min personlighet. Ja det ä det du skyller ju på hennes sjukdom det är det som är fel samma sak gjorde jag , jag skyllde på ''Hans pappa dog det är därför han är så som han är'' men hur länge ska man skylla på sånt?
  • Anonym (Undrar)
    Anonym (Dags att vända tofflan) skrev 2014-07-02 16:06:02 följande:
    Jag är 23 nu , alltså tre år .

Ja jag vet jag gråter hela tiden kan jag säga till dig , det är både kärlek och att jag är van vid honom. Jätte jobbigt men försöker alltid vara stark något ibland jag inte ens orkar med men det är min personlighet. Ja det ä det du skyller ju på hennes sjukdom det är det som är fel samma sak gjorde jag , jag skyllde på ''Hans pappa dog det är därför han är så som han är'' men hur länge ska man skylla på sånt?
    Men tycker du jag ska säga till henne att jag inte vill ha henne, att jag vill göra slut? Att jag tar det initiativet alltså. 
    Eller ska jag låta hon få berätta vad hon vill, utan att jag tjatar och berättar hur mycket jag vill lösa det?
    Anonym (Undrar) skrev 2014-07-02 16:08:33 följande:
    Men tycker du jag ska säga till henne att jag inte vill ha henne, att jag vill göra slut? Att jag tar det initiativet alltså. 
    Eller ska jag låta hon få berätta vad hon vill, utan att jag tjatar och berättar hur mycket jag vill lösa det?
    Vet inte , vad är det du känner älskar du henne ? eller är du bara van vid att ha henne i ditt liv ?

Säg till henne att höra av sig när hon känner att hon kan fortsätta i detta förhållandet och att du älskar henne och vill vara med henne fast saker och ting kan kännas jobbigt.

Du vill inte fortsätta i förhållandet och stänga dina ögon (tro att allting kommer bli bra) för kanske nån dag snart kommer hon och säger ''Hejdå det funkar inte'' då blir det värre för dig för då hade du inte förväntat dig detta.
  • Anonym (Undrar)
    Anonym (Dags att vända tofflan) skrev 2014-07-02 16:20:43 följande:
    Vet inte , vad är det du känner älskar du henne ? eller är du bara van vid att ha henne i ditt liv ?

Säg till henne att höra av sig när hon känner att hon kan fortsätta i detta förhållandet och att du älskar henne och vill vara med henne fast saker och ting kan kännas jobbigt.

Du vill inte fortsätta i förhållandet och stänga dina ögon (tro att allting kommer bli bra) för kanske nån dag snart kommer hon och säger ''Hejdå det funkar inte'' då blir det värre för dig för då hade du inte förväntat dig detta.
    När vi är med varandra är allt helt perfekt, det är just det. 
    Om jag alltid hade fått vara med henne, få bo med henne, så känns det som att allt skulle vara helt perfekt. 

Vi har dessutom haft bra stunder.

Men om det visar sig att hon vill fortsätta i detta förhållande, hur bör jag bete mig då? Själv har jag ingen aning.

Vad jag vill är att allt ska bli bra för oss två TILLSAMMANS.
  • Myling

Hon är inte värd besväret... Säg till henne att hon kan återkomma om hon känner sig redo för ett seriöst förhållande...

Anonym (Undrar) skrev 2014-07-02 16:26:08 följande:
    När vi är med varandra är allt helt perfekt, det är just det. 
    Om jag alltid hade fått vara med henne, få bo med henne, så känns det som att allt skulle vara helt perfekt. 

Vi har dessutom haft bra stunder.

Men om det visar sig att hon vill fortsätta i detta förhållande, hur bör jag bete mig då? Själv har jag ingen aning.

Vad jag vill är att allt ska bli bra för oss två TILLSAMMANS.
    Om hon väljer att fortsätta så får du ta och ta det som om du lärt dig en läxa. Var inte en toffla mer och börja visa henne att du har ett liv också .

Brukar du köpa blommor eller nån smycken ? Behöver inte vara värsta dyr det kan kosta 40-100 kr men tanken räknas du får börja göra det när du känner för det för då kommer hon känna sig uppskattad och älskad och innan hon tänker att lämna dig kommer hon tänka på dem fina sakerna du har som inte en annan kille har. Ge henne nån kort eller brev nån gång.. Samtidigt som du ska visa att du har ett liv och du inte dör för henne .Förstår du mig ?
  • Anonym (Undrar)
    Myling skrev 2014-07-02 16:28:42 följande:

Hon är inte värd besväret... Säg till henne att hon kan återkomma om hon känner sig redo för ett seriöst förhållande...

Det är ju det jag vill, att egentligen det skulle vara jag som tvivlade och hon som bad på bara knän för att inte jag ska lämna henne.
  • Anonym (Undrar)
    Anonym (Dags att vända tofflan) skrev 2014-07-02 16:31:46 följande:
    Om hon väljer att fortsätta så får du ta och ta det som om du lärt dig en läxa. Var inte en toffla mer och börja visa henne att du har ett liv också .

Brukar du köpa blommor eller nån smycken ? Behöver inte vara värsta dyr det kan kosta 40-100 kr men tanken räknas du får börja göra det när du känner för det för då kommer hon känna sig uppskattad och älskad och innan hon tänker att lämna dig kommer hon tänka på dem fina sakerna du har som inte en annan kille har. Ge henne nån kort eller brev nån gång.. Samtidigt som du ska visa att du har ett liv och du inte dör för henne .Förstår du mig ?
    På 6 månaders tid har jag gett henne blommor, choklad, hotellbesök (2 st), smycken. Så saker har jag gett henne, älskar att göra det, gör henne glad.
  • Anonym (Undrar)
    Anonym (Dags att vända tofflan) skrev 2014-07-02 16:31:46 följande:

Skrivit 2 kärleksbrev till henne också.
Svar på tråden Beter mig som en toffel och flickvän utnyttjar detta