• Alexi

tre små barn i baksätet

Vi har en Subaru legacy och den går att få som automat (vilket dock vi inte har), den är fyrhjulsdriven och vi har våra två barn sittande i baksätet alltid, aldrig haft annorlunda. Och det går att klämma in en vuxen där mitt emellan de två, det gör vi någon gång ibland när vi behöver åka fem. Och jag har i och för sig aldrig testat tre barnstolar men jag har räknat med att det går om det skulle behövas. Vore väl rimligast att sätta den framåtvända stolen i mitten då. 

• Alexi

Och jag ser inget som helst problem med att ha alla barn bak, vad skulle vara osäkert med det? Vi har en spegel så att vi ser bakåtvända barn lika bra.

• Alexi
    Lilja100 skrev 2014-06-28 21:02:38 följande:

Alexi - ska kolla Subaru, tack för tips! Nej det är nog egentligen inte mer osäkert utan mest opraktiskt med alla barn bak.. Men ni upplever inte att de behöver er under bilresan med som jag skrev ovan, nappar el likn?

Så länge de har napp och inte kan sätta i den själv är det ju väldigt viktigt med nappkedja. Den andra vuxne som sitter fram kan ju sträcka sig då och stoppa i en napp och kan över huvud taget sköta lite "markservice" på vägen. Vi har åkt 60 mil enkel väg ett antal gånger med barnen. Och sätter ni era tre bak kan ju sexåringen sitta i mitten och serva de två yngre med enstaka mindre grejor.
Svar på tråden tre små barn i baksätet