• xBellax

10 dagar till bf , andra barnet, fler?

Här händer ingenting........ Ååååh kan det inte bara sätta fart? Jag upplevde att jag hade mycket mer förvärkar igår dessutom än idag ... Trötta mig

• xBellax

4tim till BF, känner ingenting....

OCH dessutom typ världens varmaste dag, jag dör....

Så nu har jag gnällt lite ;)

• xBellax
    Surrih skrev 2014-07-06 13:41:51 följande:

Nu har jag fått världens mensvärk typ, så har det bränt till i ryggen och bäcken lite tillåfrån. Mår konstigt, värker i kroppen och jätte trött trots vi sov till 10, typ som innan man håller på bli sjuk i flunsan typ. Har iaf trotsat det lite och håller på städa, ifall det skulle vara något på gång så kan det vara skönt att komma hem till ett rent hem haha. Det är så sjukt kvavt och varmt här hos oss, kanske kan vara det som spelar in med.:p

Håller tummarna att det drar igång för dig :)
  • xBellax
    Puman1990 skrev 2014-07-06 11:23:24 följande:

Imorgon är dagen innan mitt bf och då ska min bm göra en hinnsvepning.. Någon som gjort det?

Tyvärr, ingen erfarenhet alls. Lycka till!
  • xBellax
    Surrih skrev 2014-07-06 20:05:36 följande:

Haft jätte ont under em, skulle precis börja klocka. Då avstannar allt!! Helt dött inte en enda känning från att varit nästan övertygad om att det dragit igång. Fy fan!! Vill bara lägga mej och böla typ haha. Så vart jag helt slut efter så jag störtsomnade i sängen en sväng. Nu är jag bara öm typ. Fan vad tröstlöst!

Alltså jag lider verkligen med dig! Haha alltså palla! Det kommer kanske igång igen? Håller tummarna!

Själv analyserar jag fortfarande saker som knappt känns så.... Jag är inte bitter! Hehehehe
  • xBellax
    Sannas Mamma skrev 2014-07-07 18:38:59 följande:

Skulle på igångsättning idag på fm, så jag lade mig rätt tidigt. Hade nästan inga känningar alls på hela dagen. När jag lade mig fick jag småvärkar, inte kraftiga alls men efter en halvtimme ca kom dom var 3-4e minut. Dom va dock så svaga att jag lyckades somna efter drygt en timme. Vaknade igen efter ca 1,5timme till med jättevärkar. Gick på toa och det var som jag tagit laxermedel. Värkarna blev samtidigt värre snabbt. Ringde bb och skulle komma in. Beställde sjuktaxi som skulle hämta oss efter 30 min. Då väckte jag min man som for upp som ett skott. Insåg dock efter ca en kvart att värkarna var för intensiva och det började trycka neråt för mycket, så min man fick ringa ambulans. Väl i ambulansen som körde i 170 fick jag krystvärkar nästan på en gång. Vi tog oss lite mer än halvvägs till bb när vi fick stanna vid vägkanten å då var lillefot ute! Låg alltså på rygg på britsen med benen knappt isär alls (hade inget val) och byxorna vid knävecken, helt utan bedövning, och han kom ut ändå. Men jag sprack inte ens å blödde inte mycket alls! Vi mådde båda så bra efteråt att jag tänkte åka hem idag, men det fick jag inte pga att jag går på blodförtunnande Men imorn tar jag min fina friska son och åker hem! Är så nöjd och lycklig fast det blev helt tvärtom mot vad jag tänkt mig. Det var bara att acceptera läget liksom! Min son heter Edgar och är 49cm och väger 3180g.

Så häftigt! Åh vilken sötnos! Grattis & lycka till!
  • xBellax
    Surrih skrev 2014-07-07 19:59:08 följande:

Puman, fick du be om svepning eller föreslog dom det? Gjorde det ont? Väntar här med spänning om det sätter igång för dej haha :)

Har du haft några mer känningar än?
  • xBellax
    Surrih skrev 2014-07-07 21:54:57 följande:

Nä har försökt överleva värmen idag. Är inge kul med sommar som höggravid :( han trycker nedåt det är typ det enda :(

Samma här... SÅ varmt det varit idag... Helt sjukt alltså.

Hoppas de vill titta ut snart!
  • xBellax
    Puman1990 skrev 2014-07-07 21:59:48 följande:

Tyckte inte det gjorde ont, men obehagligt ! Men helt klart värt det ifall det startar. Haft lite mer sammandragningar, tryck neråt, mensvärk och en väldigt aktiv bebis så väntar spänt på ifall det drar igång i natt ???? Var öppen 2 cm, tappen nästintill utplånad och bebisen låg väääldigt långt ner så bm trodde det skulle starta närsom! Hoppas hon har rätt !!! Hur känner ni andra? Mitt bf är imorgon

Håller verkligen tummarna för dig att det tar fart inatt!

Jag hade BF idag, ingen bebis. Har läkartid på förlossningen imorgon, håll värna alla tummar att de sätter igång mig ASAP, :)
Svar på tråden 10 dagar till bf , andra barnet, fler?